Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Besviken på regeringen

Hur kan Ebba Busch tro att man kan ljuga så obekymrat om detta. Det är uppenbart att hon  tror att väljarna är idioter..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    nihka skrev 2023-01-21 16:34:42 följande:
    Tekniskt sett ljuger hon inte. Det är ju inget hon själv har sagt. Däremot verkar Busch tro att hon som minister representerar enbart KD och förstår inte att vad de partier som nu ingår i låtsasregeringen lovade före valet är låtsasregeringens vallöften.
    Jo tekniskt sett så ljuger hon. Ebba Busch lovade att folket skulle ha max 4-5 000 kr i elräkning redan till jul och det det var en ren lögn av Energi- och näringsministern både sett till storleken på elstödet och när det skulle betalas ut. 

Ebba Busch måste verkligen tro att väljarna är dumma i huvudet om hon tror att hon ska komma igenom med denna lögn. 

• KillBill
    Rataxes skrev 2023-01-21 11:42:39 följande:

Dockhängning bra

Koranbränning dåligt

Konvulsioner uppstår i såssen.

Jag antar att konvulsioner uppstår i dig när statsminister Ulf Kristersson på sitt officiella twitterkonto deklarerar att:

"det som är lagligt är inte nödvändigtvis lämpligt. Att bränna böcker som är heliga för många är en djupt respektlös handling. Jag vill uttrycka min sympati för alla muslimer"
  • KillBill

När en docka föreställande Erdogan hängdes upp utanför Stockholms stadshus deklarerade Ulf Kristersson att Sverige skulle ha visat exakt samma ilska som Turkiet (Turkiet ställde bl.a. in talmannens officiella besök i Turkiet. 

Under gårdagen brändes svenska flaggor i Istanbul och folk försökte storma det svenska konsulatet. Varför kommer inga starka fördömanden eller reaktioner  från statsminister Ulf Kristersson?

Varför agerar inte statsministern 
    Ulf Kristersson som han har sagt att han ska? Varför kryper han och regeringen för en islamistisk diktatur?

• KillBill

Förtal? Är det Erdogan som anmält eftersom konstnären har missförstått vem som gör vad i situationen eller är karikatyrer med rondellhundar inget som tillåts i Ulf Kristerssons Sverige?

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2023-01-22 13:03:02 följande:

En gemensam valsedel för alla anmälda partier (vi röstar ändå inte på enskilda personer)

Bort med alla spärrar. Då får MP 2,1% och tre-fyra mandat medan andra små partier som landar på 1% åtminstone får något enstaka mandat och kan jobba därifrån.

Partistöd efter röstantal därefter. Vissa uppblåsta partier får betydligt mindre. Andra, nya med 0,8% får mer än nu.

Och så ta hand om LO och deras privilegier.

På samma sätt som man måste hantera skattepengar till Unga Örnars fritidsverksamhet och Folkets Hus lokaler

Men, för att knyta an till trådens ämne, det tror jag inte denna regering vågar t tag i.

Bara för att brunhögerpartier som L och KD är på väg att ramla ur riksdagen ska vi inte ta bort 4% spärren. Fatta hur svårt det skulle bli att regera Sverige om småpartier som nazistiska NMR, högerextremistiska Alternativ för Sverige eller islamistiska Nyans  skulle bli tungan på vågen och avgöra vilket block som får regera. Det vore att ge dessa småpartier oproportionellt mycket makt.

• KillBill
    Rataxes skrev 2023-01-22 13:54:47 följande:
    Det skulle iallafall krävas runt 23000 röster för att ett parti skulle ta sig in i riksdagen. Gråtvänstern kan vara lugn, så många nazister finns det inte i Sverige. 
    MED skulle kunna ta sig in, vi är många som skulle rösta på dem ifall vi "slapp" taktikrösta på andra semiborgerliga partier. 
    KLP har jag gett upp efter deras senaste konstigheter bl.a. om att tänka sig att införa dödsstraff...

Den som inte tror att småpartier som NMR, och Alternativ för Sverige skulle öka kraftigt om spärren till riksdagen skulle sänkas till 1% är nog rätt korkad.  Det har de senaste åren avslöjat att mängder av Sverigedemokrater har nära band till både NMR och Alternativ för Sverige och om dessa småpartier skulle ha en reell chans att komma in i riksdagen skulle nog rösterna falla på dessa partier i stället. 

• KillBill

Vilken opportunist Sveriges statsminister Ulf Kristersson är. Tankarna faller osökt  på Marx bevingade ord "Jag håller hårt på mina principer och om dom inte passar er så har jag andra"

• KillBill
    Tom Araya skrev 2023-01-23 12:29:33 följande:
    Vår förre försvarsminister var snäppet värre i NATO-frågan.
    Hultqvist och Socialdemokraterna ändrade sig efter det som hände i Ryssland. 

Menar du att Ulf Kristersson har ändrat sin syn på skuld efter det att hans närmaste man har ljugit för myndigheter och polis?
Svar på tråden Besviken på regeringen