• Hedda04

Besviken på regeringen

Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?

• Svar på tråden Besviken på regeringen
  • KillBill

Håller med terrorforskaren Magnus Ranstorp. SDs ledning måste ta avstånd från dessa konspirationsteorier. Det gäller även Sveriges statsminister. Varför är han så tyst i frågan?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2023-03-31 19:47:02 följande:

Håller med terrorforskaren Magnus Ranstorp. SDs ledning måste ta avstånd från dessa konspirationsteorier. Det gäller även Sveriges statsminister. Varför är han så tyst i frågan?

• Padirac
    KillBill skrev 2023-03-31 19:47:02 följande:

Föreställningar om 'folkutbyte' är samma föreställningar som drev Brevik ochTerrant och Lundin Petterson att mörda barn och vuxna. Död

Kristersson får väl enligt Tidöavtalet inte kritisera SD, så han håller tystSpöke Kräks
  • KillBill

Fy fan. Hur tusan kan 18 % av befolkningen rösta på SD?

"För Jimmie Åkesson är detta inget problem. I valet mellan minoriteters rättigheter, också när det gäller svenska språket, och det auktoritära systemet väljer han konsekvent det senare. Sverigedemokraterna har aldrig i första hand brytt sig om Sverige, om svenska språket eller kulturen. Åkesson älskar inte. Han hatar. Framför allt hatar han den liberala demokratin"

www.dn.se/kultur/gellert-tamas-darfor-hyllar-jimmie-akesson-finlands-svenskfientliga-parti/

• Tecum
    KillBill skrev 2023-04-01 11:36:45 följande:

"För Jimmie Åkesson är detta inget problem. I valet mellan minoriteters rättigheter, också när det gäller svenska språket, och det auktoritära systemet väljer han konsekvent det senare. Sverigedemokraterna har aldrig i första hand brytt sig om Sverige, om svenska språket eller kulturen. Åkesson älskar inte. Han hatar. Framför allt hatar han den liberala demokratin"

www.dn.se/kultur/gellert-tamas-darfor-hyllar-jimmie-akesson-finlands-svenskfientliga-parti/

SD påstår sig värna om Sverige och det svenska. Deras stöd till sannfinländarna visar att det bara är ännu en lögn, de värnar bara om den starkes rätt att förtrycka andra. Jag känner en kvinna på Åland och enligt henne skulle sannfinländarnas politik, om den genomförs fullt ut,
    innebära något som närmast kan betraktas som etnisk rensning riktat mot den finlandssvenska minoriteten. 
  • nattuw
    KillBill skrev 2023-04-01 11:36:45 följande:

För att de anser att övriga partier är ännu sämre?
  • KillBill
    nattuw skrev 2023-04-01 12:10:59 följande:
    För att de anser att övriga partier är ännu sämre?
    Sannolikt för att det inte har satt sig in i partiets politik. Jag tror faktiskt inte att 18 % av folket är transofober, rasister eller tycker att det är bra när Sverigedemokraterna springer putins ätrenden. 
  • nattuw
    KillBill skrev 2023-04-01 12:36:49 följande:
    Sannolikt för att det inte har satt sig in i partiets politik.
    De flesta sätter sig inte in i ett partis politik innan de röstar. Vilket, med tanke på hur vissa partier även i stora frågor svänger än hit än dit, inte är särskilt förvånande.
Svar på tråden Besviken på regeringen