Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Besviken på regeringen

nattuw skrev 2023-01-12 21:03:56 följande:
    Nej och det behöver jag inte vara. Det räcker med att jag är läskunnig och tillräckligt nyfiken för att läsa och ta till mig av vad de människor som ägnat åratal av sina liv till att forska om ett ämne har att säga om det ämne de ägnat åratal av sina liv åt att forska om.

Vi säger så. Du som läskunnig har läst dig till att svenskt bistånd har fram till nu fokuserat på konferenser och att stötta diktaturer samt att köpa sig politiskt inflytande i andra länder 

Tur att Åkesson och hans marionettregering äntligen kommer med de stora pengarna som ska hjälpa nödställda människor. Tydligen ett helt nytt koncept. Åkessson kanske skulle turnera med sin SOSD-plan för hur han ska rädda alla nödställda människor som ingen brytt sig om tidigare 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2023-01-11 19:53:34 följande:
    Man kan bygga där infrastruktur redan finns, t.ex. Karlshamn, Stenungssund, Marviken m.fl. samt SMR i närheten av större industrianläggningar där kraftledningar och ställverk redan finns.

Hur tror du att avfallshanteringen finansieras idag? Det skulle inte bli någon skillnad mot befintlig kraftproduktion, några ören/kWh.

Folk som bor i närheten av kärnkraftverk är i allmänhet väldigt positiva till kärnkraft. Kolla t.ex bostadspriser i närheten av dem. Ett par exempel: En tomt på 6000 kvm i princip granne med Ringhals begärs 1,6 miljoner för.
    En villa på 100 kvm i Bua, 3 km från Ringhals kostar 4,2 miljoner... och så vidare...
    Hahaha! Du tror på fullt allvar att priserna beror på närheten till kärnkraftverk? Tänk istället närheten till havet i södra Sverige och att priserna är ÄNNU högre där man inte har utsikt över ett kärnkraftverk.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-01-13 21:34:14 följande:
    Mindre pengar till Hamas raketbeskjutning av Israel.

Bra!

Men det finns säkert någon som är besviken på regeringen för detta.

Jepp. Mindre pengar till skolor, rent vatten, mat, sjukvård och vaccinering av palestinska barn.

Jag vet att det finns människor gläds åt att var fjärde palestinier lever under fattigdomsgränsen och att den siffran nu förmodligen kommer att stiga.

www.sida.se/sida-i-varlden/lander-och-regioner/palestina
  • nihka
    nattuw skrev 2023-01-14 12:51:13 följande:
    Ja eftersom du inte kan argumentet för din sak så är det nog bäst så.
    Utmärkt! Vi säger så. Du som läskunnig har läst dig till att svenskt bistånd har fram till nu fokuserat på konferenser och att stötta diktaturer samt att köpa sig politiskt inflytande i andra länder 

Tur att Åkesson och hans marionettregering äntligen kommer med de stora pengarna som ska hjälpa nödställda människor. Tydligen ett helt nytt koncept att Sverige hjälper nödställda människor.

Åkessson kanske skulle turnera med sin SOSD-plan för hur han ska rädda alla nödställda människor som ingen brytt sig om tidigare

Vi säger så
  • nihka
    Padirac skrev 2023-01-14 13:16:50 följande:

SD vill hjälpa nödställda människor som finns i närheten Tomte

sverigesradio.se/artikel/sd-rostade-emot-stodpaketet-till-ukraina

"

EU-parlamentet har med stor majoritet röstat ja till ett ekonomiskt stödpaket till Ukraina ? men Sverigedemokraterna var ett av partierna som röstade emot.

Partiet vill inte riskera att svenska skattebetalares pengar försvinner in i korruption, enligt EU-parlamentarikern Charlie Weimers.

?Det finns en risk att pengarna aldrig kommer att betalas tillbaka?."

SD och "hjälpa på plats" betyder att man hittar på ursäkter och inte hjälper någonstans. 
  • nihka
    KillBill skrev 2023-01-14 13:16:34 följande:

På 80-talet kastade moderatväljare pil på bilder på den svenska statsministern och slängde runt en docka föreställande en livlös svensk statsministern på stora moderata sammankomster.  

Nu går Sveriges moderata statsminister till kraftigt angrepp mot en protest där en docka föreställande en islamistisk despot hängts upp utanför Stockholms stadshus.  

Det är en skam att den SD styrda M/KD/L regeringen kryper för Turkiets islamistiska regim.

Så yttrandefriheten ska inte gälla nu, men den gäller angående muhammedkarikatyrer?

Sedan kan man personliga tycka att en del som sägs sägs på ett osmakligt eller till och med olagligt sätt. Om de till exempel hade "avrättat" dockan hade det kunnat klassas som olaga hot. 
  • nihka
    KillBill skrev 2023-01-14 14:14:45 följande:

Det allvarliga är att med den SD styrda M/KD/L regeringen så är den svenska yttrandefriheten är på väg att minska 

Ulf Kristersson säger nu att Sverige skulle reagera med samma ilska om något liknande hade riktats mot Sverige.  Det är ett nytt agerande. När en docka av Reinfeldt brändes i Pakistan år 2007 tog den svenska statsministern detta med ro.

Nja, inte rakt av. Är helt säker på att SD inte har några planer på att beordra marionettregeringen att agera kraftigt eller ens alls mot muhammedkarikatyrer.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-01-15 10:53:54 följande:
    Ja, dom. De som "absolut inte är antisemiter utan bara antisionister" men som ändå ständigt använder antisemitiskt språk och bilder så fort se närmar sig området.

Det är för att ta den här typen av beslut som den blå-gula regeringen blivit vald.

Diktaturer som dessa (Hamas, PA) har pengar så det räcker fär att sköta om sitt folk men ledarna väljer att dels försnilla medel åt sig själva, dels betala terrorism. Våra skattemedel ska inte gå till guldpläterade badkarskranar i Abbas presidentpalats och inte heller till Hamas raketer

Det absolut vettiga är att främst ta bort det icke-specifika biståndet i FN:s regi. Det är absolut mest utsatt för korruption. Sverige har betalat över en halv miljard om året dit bara för "Palestina" genom UNRWA.
    Du och ditt bruna SD kan fortsätta hylla den israeliska regeringen men i Israel stormar den egna befolkningen mot regeringen som de beskriver som antidemokratisk och fascistoid. Dessa "antisemitiska" protester väntas trappas upp. 

www.svt.se/nyheter/utrikes/stora-demonstrationer-vantas-i-israel

Måste vara jobbigt för dig när judarna själva ställer sig bakom vad du personligen klassar som "antisemitism"
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-01-19 18:51:19 följande:

Ännu ett bra beslut av regeringen

Cancelkulturens utbredning på universitet och högskolor skall utredas. Den skall stoppas innan den får fäste i svensk akademia som fallet blivit i USA

www.tv4.se/artikel/4lV5UlgQSyg78EtW9ctgPO/regeringen-ska-utreda-cancelkultur-enskilda-forskare-ska-inte-tystas

Schas. Den här tråden är till för de som är besvikna på regeringen.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-01-19 18:51:19 följande:

Ännu ett bra beslut av regeringen

Cancelkulturens utbredning på universitet och högskolor skall utredas. Den skall stoppas innan den får fäste i svensk akademia som fallet blivit i USA

www.tv4.se/artikel/4lV5UlgQSyg78EtW9ctgPO/regeringen-ska-utreda-cancelkultur-enskilda-forskare-ska-inte-tystas

Du gnäller ju i andra trådar att folk inte håller sig till ämnet. Nu har du chansen att leva som du lär och hålla dig till vad du är missnöjd med gällande den brun-blåa marionettregeringen.
Svar på tråden Besviken på regeringen