Besviken på regeringen
Det ligger starkt i Åkessons intresse att regeringen inte uträttar något att tala om. Åkesson lägger in sitt veto för att stoppa något symboliskt med jämna mellanrum som att V och MP inte är med i NATO-förhandlingarna. Kanske eventuellt att Åkesson tillåter något aktivt beslut mest mot slutet av mandatperioden.
Åkesson sitter där i sitt "inre kabinett" främst i egenskap av bromskloss samt att placera ut sina bruna på samhällsbärande poster. Annars bidar sin tid, pillar sig i naveln, luktar på sina blåsippor och väntar på nästa val då hans mål är att bli statsminister.
Varför försöker du spela ner partisekreterarens agerande med att han måste ha varit full och att Skyttedal inte förtjänade hans "uppvaktning"?
Jag formulerade mig lite otydligt om Saragate. Udden var riktad mot partisekreteraren, jag blir så trött på dessa män som dels inte tål sprit (då de får ständiga minnesluckor), dels inte kan låta bli att tafsa på kvinnor. Om någon fått intrycket att jag förminskar kvinnor som blir utsatta för ovälkomna närmanden ber jag om ursäkt! Och ingen förtjänar "uppvaktning" av fulla män.
Men en sak ska du ha klart för dig, Skyttedal är ingen oskyldig ros som inte vågar säga till när någon beter sig illa mot henne. Varför väntar hon åtta år innan anmälan och den kommer först när hon blir förbannade på partisekreteraren? Dessutom handlade han på order av Ebba Busch när han stoppar Sara att tala om legalisering av cannabis. Dessutom är brottet preskriberat vilket gör att han inte har någon chans att bli frikänd i en rättegång. Han är dömd på livstid. Snyggt jobbat...
Många tycker att Ebba Busch har en hård och vass framtoning, men hon är rena söndagsskolefröken jämfört med Skyttedal. Jag känner till en del om henne och jag såg också henne i en dokumentär om de svenska EU-parlamentarikerna. Det var ingen trevlig bild kan jag säga...