Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Besviken på regeringen

Undrar om PMN har gjort blandålfärs - för att var säker på att fler djur dödas.

Det är bekymmersamt att fler personer i regeringens topp verkar ha en minst sagt avslappnad uppfattning om att följa lagar.  EB med förtal och PMN med fiske av en utrotningshotad art.

De verkar inte vara ett riktig statsbärande regeringsalternativ ännu. För många scharlataner och posörer just nu.  

• Padirac
    Flash Gordon skrev 2023-01-20 12:52:02 följande:
    Ingen, särskilt inte i skärgården, bryr sig egentligen om lite privat tjuvfiske. Fel fiskemetod. Fel mått på fisken. På gränsen till avlyst område.

Det säger massvis när Socialdemokraterna försöker driva opinionspolitik genom att fokusera på tjockleken på Ebbas dunjacka eller en politisk tjänstemans ålryssja.

Det finns inget annat för dem att ge sig på.
    www.dn.se/sverige/timbro-rasar-en-socialdemokratisk-budget/

"Benjamin Dousa, vd för Timbro, riktar mycket skarp kritik mot den nya regeringens budget.

– Den hade lika gärna kunnat presenteras av en socialdemokratisk regering, säger han till DN.

– Jag är både besviken och förvånad, säger Benjamin Dousa. Det var väldigt högt tonläge från de här fyra partierna under valrörelsen. Man utlovade stora reformer som skulle ändra inriktningen för Sverige. Men i budgeten finns väldigt lite på det ekonomiska området över huvudtaget."

• Padirac
    Rataxes skrev 2023-01-20 19:31:06 följande:
    Vilken tur!

Skulle inte trivas som professionell lögnhals. Höger eller vänster. Har oerhört lite förtroende för svenska politiker öht. Dagens regering anser jag dock något mindre skadlig än den föregående.  Lesser of 2 evils. 

Nåja, snart hittar folievänstern och fejkhögern en kristdemokrat som utövat olaga kattverksamhet som de kan skriva spaltkilometer om i Aftonlatrinen, Wolods Kräkheter och ETC. Då är tjuvfiskaren bortglömd till förmån för nästa villebråd.
    Har du ljugit för polisen om att ha utövat olaga kattverksamhet?
  • Padirac
    Tecum skrev 2023-01-20 19:44:20 följande:
    Du tycker alltså att PM Nilsson ingår i gruppen grovt kriminella? Märkligt då att han sitter i Rosenbad och inte i finkan...
    Hur kom du fram till det?

R  berättade att han ljugit för polisen och frågade sedan om han måste dö.
    Rataxes skrev 2023-01-20 17:49:28 följande:
    Jag har också ljugit för polisen, måste jag dö nu?
    mitt svar till R
    Padirac skrev 2023-01-20 19:33:34 följande:
    Det är generna - du passar helt enkelt inte in i Sverige och kommer inte heller att kunna anpassa dig till Sveriges lagar och kultur då det är en medfödd egenskap att vara brottsling.

Jag tror att grovt kriminella som INTE ljuger för polisen riskerar att dödas av andra grovt kriminella.
    jag antar att du reagerar på detta "Jag tror att grovt kriminella som INTE ljuger för polisen riskerar att dödas av andra grovt kriminella." och det ger din fråga...

Att jag tror att grovt kriminella som INTE ljuger för polisen riskerar att dödas av andra grovt kriminella.verkar motsäga att de som ljuger för polisen måste dö kopplar du att PM Nilsson skulle vara grovt kriminell.
    Tecum skrev 2023-01-20 19:44:20 följande:
    Du tycker alltså att PM Nilsson ingår i gruppen grovt kriminella? Märkligt då att han sitter i Rosenbad och inte i finkan...
    Men jag tror du verkar blandar ihop orsak och verkan också - att sitta i Rosenbad är ingenting som undantar människor från att vaar grovt kriminella, då skulle ju bevem som helt kunna sätta sig i Rosenbad och inte vara grovt kriminell - också grovt kriminella. 

Om PM Nilsson är grovt kriminell som skriver vet jag inte - men jag är säker på att sittande i Rosenbad inte är någonting som utesluter eller kräver det.

• Padirac
    Tecum skrev 2023-01-20 19:20:24 följande:
    Ungefär som UK:s statssekreterare då? Fast han är ju helsvensk och då är det väl okej med lite brottsliga gener...
    Det var precis det  jag försökte uttrycka i samma sociolekt som svärjevennerna använder
  • Padirac
    nihka skrev 2023-01-20 22:23:12 följande:
    Jag vet inte vad som är värst. När någon skryter om den egna kriminaliteten eller viftar bort andras.
    Mmmm... krydda skryt om och förminskande av brottslighet med förakt och hat för 'out groups'  - klanmentalitet i epa-traktor...
  • Padirac
    KillBill skrev 2023-01-21 11:23:36 följande:

Pinsamt. Den moderata Utrikesministern Tobias Billstström gick till hårt angrepp mot de kurder som hängt upp en docka av Erdogan uanför Stockholms statshus. Han kallade tilltaget för skenavrättning (vilket vittnar om att Billström inte har förstått betydelse av ordet skenavrättningar som är en tortyrmetod som förekommer i Turkiet). Statsminister Ulf Kristersson menar att händelsen kan försvåra Sveriges Natoansökan.

Samtidigt häcklas Erdogan I den Sverigedemokratiska mediekanalen Riks av den SD kopplade journalisten Chang Frick som klätt ut sig till Erdogan och samme Chang Frick betalar Rasmus Paludan för att bränna Koranen utanför Turkiets Ambassaden. Detta utan någon som helst kritik från statsminister eller utrikesministern.

Att Utrikesministern kritiserar kurdernas protest men inte SDs visar på M/KD/L regeringens hyckleri. Ulf ocyh Tobias vågar helt enkelt inte kritisera det parti som är själva förutsättningen för att man kan regera Sverige.

Det blir allt tydligare att den SD-styrda M/KD/L regeringen är en fara för den svenska demokratin.

Hyckleriet är regerat i Tidöavtalet - ingen kritik mot SD får föras fram.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2023-01-22 13:54:47 följande:
    Det skulle iallafall krävas runt 23000 röster för att ett parti skulle ta sig in i riksdagen. Gråtvänstern kan vara lugn, så många nazister finns det inte i Sverige. 
    MED skulle kunna ta sig in, vi är många som skulle rösta på dem ifall vi "slapp" taktikrösta på andra semiborgerliga partier. 
    KLP har jag gett upp efter deras senaste konstigheter bl.a. om att tänka sig att införa dödsstraff...
    Jag har för mig att ngn KLPare här i trådarna ivrigt förespråkqre rätten att med vapen utan fråga skjuta alla som befann sig p ådennes privara mark.

Någon har sagt att MED står för klassiska dygder och civiliserat uppförandet - nu har jag inte sett eller hört någpn MEDare som lyckats leva upp till detta, specilelt inte de mer kända som Janouch eller Bard, med pöbelretorik,  men ingen i övrigt glömd eller nämd.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2023-01-22 15:11:18 följande:
    Fackförbund har inget automatiskt band till LO. LO är en paraplyorganisation för vissa fackförbund så LO i sig är som det är.

Det är facken särställning i övrigt som bör hanteras.

Rätten att dra av fackavgiften på skatten - varför finns den?

Fackens "ägande" av A-kassan - den bör förstatligas.

Och en del annat.
    SAF/Svensknäringslivs särställning måste väl då också hanteras?   och deras stöd till SD  kanske är lösningen att Svensk Näringsliv förstatligasTomte 

sv.wikipedia.org/wiki/Saltsj%C3%B6badsavtalet

Saltsjöbadsavtalet var ett huvudavtal som tecknades mellan Landsorganisationen i Sverige (LO) och Svenska Arbetsgivareföreningen (SAF) den 20 december 1938,[2] och som blev mönsterbildande för andra avtal. Reglerna om stridsåtgärder har kommit att betraktas praktiskt taget som allmänna rättsgrundsatser för konflikter mellan parter på arbetsmarknaden.[3] Avtalet cementerade alltså den svenska arbetsmarknadens norm ("den svenska modellen") om att arbetsmarknadens parter skall sluta avtal utan inblandning av regeringen.[4] Avtalet gäller fortfarande och ändrades senast 1976.[5]

År 2007 började LO, PTK och Svenskt Näringsliv (SAF:s efterföljare) diskutera möjligheterna att teckna ett nytt avtal,[3] på initiativ av Svenskt Näringsliv.[2] Förhandlingarna avbröts dock i mars 2009.[6][7]

www.di.se/di/artiklar/2015/9/14/foretagen-och-sd-ses-i-smyg/

"Det svenska näringslivet har i det tysta byggt upp allt tätare kontakter med Sverigedemokraterna.

Di kan i dag avslöja hur Svenskt Näringsliv och flera av landets tyngsta arbetsgivarorganisationer fått Sveriges snabbast växande parti att anamma en mer näringslivsvänlig politik.

Publicerad: 14 september 2015, 10:07"
  • Padirac
    KillBill skrev 2023-01-24 16:56:23 följande:
    Det är nog Statsministerns närmaste man (och inte ålen) som är rökt..

För artskyddsbrott gäller följande: För brott av normalgraden är straffskalan böter upp till fängelse i högst två år. För grovt artskyddsbrott utdöms fängelse mellan sex månader och fyra år.

www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-pm-nilss...

Saxat från tidningen Arbetaren:

www.arbetaren.se/2023/01/24/uppgifter-pm-nils...
    Grovt artskyddsbrott

För artskyddsbrott döms den som med uppsåt eller av oaktsamhet bryter mot bestämmelserna. Straffskalan sträcker sig för brott enligt normalgraden från böter till fängelse i högst två år. För grovt artskyddsbrott utdöms fängelse mellan sex månader och fyra år

www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/hade-100-kilo-al-i-bilen-doms-av-tingsratten

"PUBLICERAD 29 SEPTEMBER 2020

Två män, som greps med 100 kilo fryst ål i bilen, när de var på väg ombord Polenfärjan, har nu dömts av Blekinge tingsrätt. Männen döms till dagsböter för artskyddsbrott.

Det var i juli som de två männen, 67 och 45 år gamla, greps i färjeterminalen på Verkö i Karlskrona på väg att lämna landet med Polenfärjan. I bilen hade de hundra kilo fryst ål.

När de tillfrågades vad som fanns i bilen vid kontrollen nämnde de inte ålen, som låg gömd i bilen.

Ärendet har utretts som artskyddsbrott, och inte brott mot fiskelagen. Anledningen är att männen uppgett i förhör att de köpt ålen, och inte fiskat den själva"

PM Nilsson sägs mena att det är en del av hans kultur att begå dessa brott

Svar på tråden Besviken på regeringen