nihka skrev 2022-12-27 20:16:25 följande:
WOW... Du tror du diskuterar nyanserat. Och exempel på nyanserat skulle vara att det är "osunt" att ogilla SD och SDs politik.
Slå upp "respekt" och se om det står att det betyder att man kallar det politiska motståndet för "inte helt sund". Det är rätt mycket du behöver träna på.
Det är inte bara vänstern som är missnöjd med regeringens svikna vallöften och punggreppet SD har på regeringen. Som borgerlig väljare är jag naturligtvis mycket besviken men personligen inte så mycket på de svikna vallöftena, man fattade ju att de flesta var ogenomförbara, utan främst på att ett brunt parti som SD styr regeringen.
Jag har aldrig påstått att det skulle vara osunt att ogilla (sd) och/eller deras politik. Du har inte läst innantill. Det är fixeringen vid (sd) jag reagerar mot, som om det inte skulle finnas andra poler inom politiken att fundera över. Allt handlar inte om (sd), åtminstone inte utanför trådarna på FL.
Att du skulle ha borgerliga sympatier är något som jag aldrig har fått något intryck av via dina inlägg. Tvärtom, snarare.