Inlägg från: Anonym (jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag)

Skulle ni förlåta mångårig emotionell otrohet

Anonym (Förtvivlad) skrev 2022-11-30 21:30:44 följande:
    Skulle ni förlåta mångårig emotionell otrohet

min man har rehelbundet i 6 år träffat mycket yngre kvinna på lunch. han fick känslor erkände han i helgen. när jag upptäckte detta, slutade de träffas (3 år sen), blev han deprimerad och saknade henne. Hon var tydligen vacker fin omtänksam och mycket bekräftande. Skulle ni förlåta? 

Nej, för mig spelar det ingen roll om det är emotionell eller fysisk otrohet, i båda fallen går man bakom min rygg och är olämplig att ha en relation med punkt slut. Jag slösar inte bort tid och energi på personer med issues, dem får de reda ut själva.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Churro) skrev 2022-11-30 22:16:18 följande:

Jag skulle säga att han skulle ta henne istället. Då skulle han säga att han ville ha mig. Det skulle jag tro på. Sen skulle han vara fysiskt otrogen. Då skulle jag göra slut. Från den dagen skulle jag alltid känna igen en lögn när jag såg en och det skulle inte bara vara en välsignelse. 

Fast vad får dig att tro att du öht skulle få reda på att han varit fysisk otrogen?
    Han kommer ju inte komma hem och berätta för dig att nu minsann så har hans emotionella otrohet övergått till fysisk.Flört

För att känna igen en lögn måste du första kunna se något öht och det är inte alltid så lätt för folk som ljuger berättar sällan för att andra att de ljuger för dem.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Churro) skrev 2022-12-01 12:33:19 följande:
    Man lär sig. 
    Ja det gör man men det sker oftast efter att något hänt och du fått reda på det, får du inte reda på det har du ingen möjlighet att lära dig.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Churro) skrev 2022-12-01 12:57:06 följande:
    Jag beskrev ovan hur det kan gå till att lära sig. 
    Japp och i den tog du för givet att du skulle få reda på allt vilket jag kommenterade
  • Anonym (jag)
    Anonym (Churro) skrev 2022-12-01 13:46:37 följande:
    Man fattar ju. Sen kan ingen lura en igen. Magkänslan blir jävligt vässad när man lever med lögnare. 
    Ja EFTER att du fått reda på saker, INNAN det fattar du ingenting.

Nej magkänslan är faktiskt nästan alltid minst vässad när det gäller personer i ens närhet som man litar på för om du inte hade litat på dem hade du inte umgåtts med dem. Det är ganska självförklarande att människor som litar på en oxå är de som är lättast att lura.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Churro) skrev 2022-12-01 14:14:05 följande:
    Jag övade upp min magkänsla efter att ha levt med en lögn. Men vi pratar förbi varandra. 
    Japp men då har du ju dina tidigare erfarenheter att luta dig tillbaka mot som du dragit lärdom av vilket en person som ställs inför den situationen för första gången inte har.

Sorry, var inte meningen att hacka på dig, ville bara påpeka att lögner inte alltid är lätta att avslöja och att lögnare ofta är väldigt manipulativa och duktiga på att anspela på andras känslor och missbruka andras förtroende.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2022-12-04 17:23:53 följande:

hon är 24 år yngre och nu gift med ett barn. Han blev ledsen när hon gifte sig. Han tror att hon också var intresserad, då de träffades regelbudet och ingen ville inte prata om sina förhållanden. Han kände sig väldigt bekräftad av henne. Han slutade träffa henne för tre år sen när jag upptäckte det. Men jag upptäckte nytt sms i augusti. han har ju raderat allt, så jag vet inte hur det varit träffar däremellan men han säger att de inte träffats. Nu har jag efter 17 vaknätter och otaliga gräl fått fram att han haft känslor för henne sedan 2017 och att det fortfarande fanns kvar lång tid efter att de slutat träffas. Han hade börjat följa tjejer på insta som liknade henne för två år sen.. Han har alltid betett sig som offer och tar aldrig ansvar för något. vi flyttade från hus till lägenhet, två barn flyttade hemifrån och han kände att han inte längre hade någon roll. istället för nystart och göra roliga saker när vi flyttade till stan, satt han i soffan och tyckte synd om sig själv. 

han kollar fortfarande öppet på andra tjejer, så fort han ser någon av samma ursprung som hon. 

Din sk "man" flyttade ut mentalt och känslomässigt för flera år sen, enda anledningen till att han är kvar är bekvämlighet tills nåt bättre dyker upp igen. 

Det är nog på tiden att han flyttar ut på riktigt, er relation är så död den kan bli.
  • Anonym (jag)
    Lilithsnyatjej skrev 2022-12-05 11:51:04 följande:
    Förlåt men vad har socioekonomi med det här att göra?
    Ett hushåll med två löner brukar ha det bättre ställt än två hushåll med en lön.
    Och många stannar kvar i döda relationer för att bibehålla sin levnadsstandard, iaf tills något bättre dyker upp som de kan hoppa över till.
  • Anonym (jag)
    Lilithsnyatjej skrev 2022-12-05 17:04:23 följande:
    Så kan det förstås vara. Men står det nåt om det i TS inläg finns det något som tyder på att TS man stannar hos TS av ekonomiska skäl eller att han är socialt utsatt? Vad får dig att tro att det handlar om socioekonomi i just det här fallet? Deras barn har flyttat hemifrån och de har sålt sitt hus och flyttat till lägenhet. Mannen har jobb och han har råd med terapi. Hur TS har det ekonomiskt står det dör elot inget om...Tycker du att TS man verkar utsatt ekonomiskt eller socialt, utifrån vad TS skriver i den här tråden? Eller är det en ren spekulation från din sida? 
    Ekonomi, bekvämlighet, regelbunden sex, orsakerna kan vara många och det behöver inte hänga på en utan kanske allt sammantaget med det verkar iaf vara uppenbart att han inte tycker TS räcker och är inte kvar med henne för att han älskar henne utan av andra skäl. 
Svar på tråden Skulle ni förlåta mångårig emotionell otrohet