Bebis som sover för mycket på dagen
Till skillnad från många andra så sover min 10-månaders bebis super bra på dagen. För bra. Kan sova 2,5h + 2 h på eftermiddagen. Kanske för att hon alltid sover ute i friska luften. Hon är alltid trött vid läggdags som är ca kl 19 så det går smidigt att lägga. Nätterna är värre. Första timmarna sover hon bra sen vid ca 22 / 23 så vill hon amma. Sen vaknar hon var varannan timme. Senaste dagarna har jag försökt att lägga tillbaka henne spjälsängen så att jag kan sova avslappnat. Men det blir allt för många uppvak och hon kan vara vaken i 1,5-2,5 timma utan problem. Sen vaknar hon alltid 5 på morgonen för dagen. Är ensam med henne så ingen sambo som kan hjälpa till och bryta mönstret. Ska testa tassmetoden, måste bara ladda mentalt innan. Undrar dock om den långa dagssömnen stör nattsömnen. När jag väckt henne för att korta ner får jag en katastrofdag som liknar ingenting . Bara en sur unge som gråter och grinar för allt. Jättejobbigt. Vet inte hur jag ska komma ur denna vana. Och framför allt jobba bort dessa långa uppvak under natten. Och hur får man en unge som sover till sex / sju??? Även om jag lägger henne en timma senare så vaknar hon fem likt förbannat...