• Brightside

Ett högintelligent barn som inte kan fokusera i skolan

Hur vet ni att hon är intelligent?

• Brightside
    Kockobello skrev 2022-11-28 20:24:35 följande:
    Hur låter man högintelligent?

Låter man illa? 

Låter det högt? 
    Högintelligens har ju inget att göra med hur någon låter. Utan handlar om dess kognitiva förmågar. 
  • Brightside
    Kockobello skrev 2022-11-28 20:35:11 följande:
    Åhå. Tack, då vet jag.
    Tänk dig för nästan gång du försöker göra narr av någon. 
  • Brightside
    Anonym (Aa) skrev 2022-11-28 21:06:13 följande:
    Du måste vara oerhört intelligent som kan göra denna bedömning baserat på information på ett forum. Får jag fråga vad i TS information som gjorde att du kom fram till att TS barn inte är högintelligent? Uppriktigt intresserad.
    Därför att det handlar om att måla ut sig själv och sitt barn som begåvad, ger lite endorfinkickar. Sen är vanligt förekommande att barn som är smarta tidigt i livet inte är lika smarta som vuxna. Så hon har en aspig ADHD unge att vänta sig. 
  • Brightside
    Anonym (Mamma) skrev 2022-11-28 21:20:19 följande:
    Hahaha, förlåt men herregud nej. Jag hade mycket hellre önskat att barnen bara följde normen, för det är skitjobbigt att ha det såhär. Definitivt inga endorfinkickar i att ens dotter ständigt kommer hem ledsen och inte vill gå till skolan för att hon ändå inte lär sig något.
    Sen brukar flickor vara mer utvecklade än jämnåriga pojkar, så då kan det verka som hon är särbegåvad för en östrogenfylld morsa som själv kanske inte är den skarpaste kniven i lådan. Mäns hjärnor utvecklas ändå upp i 25-30 årsåldern. Kom tillbaka då och berätta hur begåvad din fjortisdotter är. 
Svar på tråden Ett högintelligent barn som inte kan fokusera i skolan