• Bis mis

Julen är faktiskt barnens högtid! Skärp er!

Anonym (Jävla alkohol) skrev 2022-11-25 17:19:17 följande:
    Julen är faktiskt barnens högtid! Skärp er!

Jag tycker faktiskt att alla vuxna kan skärpa till sig och stå över alkoholen denna dagen (Julafton), för BARNENS skull. Kan man inte ha roligt utan alkohol har man problem. Tänk på alla barn som har ångest och far illa av vuxnas onödiga konsumtion av alkohol på julafton och förstör den högtiden som faktiskt är riktad mot de små barnen. Skärp er, offra en dag för barnens skull och fira en vit jul! Ha det!

www.aftonbladet.se/nyheter/a/zG397b/manga-barn-oroliga-infor-julen

Jag tycker att julen är en högtid att ha trevligt på för alla, även vuxna. Att njuta av en god julöl till maten ser jag inget fel i. Sen är missbruk eller hög alkoholkonsumtion nåt helt annat, det är hemskt för alla inblandade och speciellt för barn.
  • Bis mis

Hur tror ni att barnen i medelhavsländerna har det, går dom runt och mår dåligt när föräldrarna tar en aperitif eller ett glas vin en helt vanlig vardag?

• Bis mis
    Anonym (Anonym) skrev 2022-11-28 15:45:38 följande:
    Och hur vet man om ens barn mår dåligt av att man dricker, även om det är små mängder? Hur många barn talar om det för sina föräldrar?
    Om man ser det som ett möjligt scenario att barn mår dåligt så ska man nog inte dricka ett glas vin någon dag på året. Åtminstone tills barnen är en viss ålder(18?) eller har flyttat hemifrån. Börjar nu fundera på hur mina barn har uppfattat mig när jag en gång tagit treo comp mot rejäl smärta. Hur upplevde dom mig då, var jag förändrad? Borde jag istället ha stått ut med smärtan...även om jag då inte kunnat jobba? Och när jag haft hög feber.
  • Bis mis
    Anonym (Mgng) skrev 2022-11-28 17:59:46 följande:
    Tråden handlade inte direkt om att man inte får dricka det minsta utan de som inte kan skippa alkoholen och måste supa sönder eller ja dricka överhuvudtaget för det skulle höra till på något sätt 
    Nej det stämmer inte, den handlar om att alla ska ha en vit jul för barnens skull.
Svar på tråden Julen är faktiskt barnens högtid! Skärp er!