Inlägg från: Anonym (Mgng) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mgng)

Julen är faktiskt barnens högtid! Skärp er!

Håller med. 

• Anonym (Mgng)

Det roliga är om man säger nej till alkohol också, då är man lustig. Så jäkla tråkigt folk. Har lika tråkigt ändå om folket är det och då kvittar det hur mycket jag än skulle dricka. 

• Anonym (Mgng)
    Anonym (L o v e) skrev 2022-11-25 21:29:17 följande:

Min fråga är ju hur det hjälper barn i utsatta familjer att jag håller mig nykter på julafton? 

Man går mot strömmen och visar de som super ner sig att det går att ha kul ändå 
  • Anonym (Mgng)

Men jag förstår hur du menar 

• Anonym (Mgng)
    Anonym skrev 2022-11-26 09:03:03 följande:
    Visar vem?
    Vilka sitter i publiken?
    Ja du kanske kan kika på mitt inlägg efter 
  • Anonym (Mgng)
    theotherone skrev 2022-11-28 16:31:01 följande:

Jag säger som många andra sagt i tråden redan - julen är en högtid som är till för alla i familjen, att träffas, umgås och ha trevligt. Jag tänker fortsätta att laga god mat, umgås med föräldrar och svärföräldrar, ta en snaps till sillen och en julöl till maten. Tror inte mitt barn mår dåligt av att se sina föräldrar ha trevligt och umgås (och dricka mindre mängder alkohol utan att bli berusade).

Om man sedan är uppvuxen i en familj där alkohol var ett problem - då förstår jag definitivt att man får dåliga associationer kring storhelger eftersom det då förknippas med att någon förälder eller annan vuxen blir full och våldsam/otrevlig/förändrad/deprimerad etc. Jag kan absolut förstå att man själv då absolut inte vill dricka inför sina egna barn. Men för oss som är uppvuxna i familjer där föräldrarna tog ett glas vin till maten och det märktes ingen skillnad alls - ska vi uppmanas att sluta med ett beteende som inte påverkar vare sig oss själva eller våra barn? Låter lite väl extremt.

Tråden handlade inte direkt om att man inte får dricka det minsta utan de som inte kan skippa alkoholen och måste supa sönder eller ja dricka överhuvudtaget för det skulle höra till på något sätt 
Svar på tråden Julen är faktiskt barnens högtid! Skärp er!