• Mandish

Illamående när?

Ni som har mått illa och kräkts under graviditeten när har det börjar för er? I vilken vecka? Skriv gärna 7+3 t.ex. 😇

• Svar på tråden Illamående när?
  • stylo

Jag är i vecka 7(6+1) och började må lite lätt illa under vecka 6(5+3). Det började som ett lätt illamående, lite som när man suttit i en bil riktigt länge och förvärrades när jag inte åt. Kräktes inte.

Nu har illamåendet blivit lite värre, kräkts en gång och är extremt luktkänslig. Känns dock inte som så kraftigt illamående så jag är lite nojig, och hoppas att allt är som det ska med bebis. Glad

• Mandish

Okej, jag är 7+0 och har bara känt väldigt lätt illamående vissa dagar. Främst på morgonen. Men idag känner jag ingenting. Jag vill verkligen inte må illa och spy, men är rädd att det ska komma snart... 🙈

• Ruter

Första: inte alls, mådde inte illa en ända gång.
    Andra: från v.6 konstant kräkningar fick inte behålla något till v.23 då slapp jag kräkas men mådde fortsatt illa till ca v.35. Var inlagt upprepade gånger med droppbehandling rasade 15 kg fram till v.23

• Quakka

Började v.7(6+0) och höll i sig till vecka 10 (9+5) sen försvann det från en dag till en annan. Är idag i vecka 30+5 och det har inte kommit tillbaka:) 

• Nyponet01

Började ganska exakt v 8+0 i alla 4 graviditeter och slutade v16-20 ungefär. Hållt i sig längre för varje graviditet. Och styrkan har också blivit värre för varje.

• sötmummy

Började i v 7+0 ungefär. Mådde bara illa inga kräkningar. Tålde inga doftr. Är nu bättre i v22
    Men mår illa lätt om jag ej äter på ett tag

Svar på tråden Illamående när?