Inlägg från: Anonym (Syster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syster)

Arg på min kille efter abort

Hmm.... Varför är du tillsammans med en kille som absolut inte vill ha barn när det verkar som att du vill det? Vet att det är lätt att vara arg på honom men ni var två om det här, du hade kunnat vägra abort. Kan det vara så att du är arg på dig själv för att du lät dig påverkas av honom? Tänk också på att det hade blivit väldigt illa att skaffa barn med någon som absolut inte vill ha barn, ni hade bråkat en massa, behövt separera osv och inte kul att göra det med ett litet barn dessutom. Se det som positivt att du slapp undan allt det jobbiga, gör slut med killen och när du mår bättre skaffar du en kille som VILL ha barn.

• Anonym (Syster)
    Anonym (Av) skrev 2022-11-24 13:30:39 följande:

Borde ha tagit med den viktiga biten här i tråden att han har tidigare sagt att han ville ha barn oavsett om barnet var planerad/oplanerat. Detta går inte ihop med vad som har skett nu. Jag känner mig faktiskt lurad. Hade han varit rak och ärlig med vad han ville så skulle jag inte inleda någon framtid med honom, men respekterat hans val. 

Så jag är absolut arg på honom över hur han lyckades påverka mitt beslut och mitt psyke. 

Sen är det till en stor tröst att tänka att för barnets skull så är det väldigt viktigt att det är två i relationen som välkomnar barnet. 

Jag förstår helt att du känner dig lurad! Han sa en sak förut men har nu ångrat sig, rätt kraftigt också. Men ja, det är absolut bäst för barnet att det blev som det blev, faktiskt. Du har en ny chans i livet att hitta en lämpligare pappa.
Svar på tråden Arg på min kille efter abort