Inlägg från: sooetnos |Visa alla inlägg
  • sooetnos

Då kom det efterläntade plusset! Vad ska man tänka på? 1a graviditeten

Efter att ha slutat med piller i Maj så kom det efterlängtade plusset. 

Jag kan inte tro att det är sant.. :D Jag tog testet igår efter jobbet och fick bekräftat det jag trodde eftersom mensen var 2 dagar sen. Jag är helt i chock än. Att ett positivt besked kan få en så glad!

Hela dagen idag på jobbet har jag tänkt på det, och det är det enda jag har i huvudet... Men jag är så glad! Så nu hoppas jag verkligen att detta går hela vägen fram och att det håller sig friskt! 

Enligt en app jag har för att följa utveckling så ska jag vara i V5 (4+2). 
    Och på Måndag har jag fått tid för inskrivning hos barnmorskan. Detta är barn nr 1. 

Vad behöver jag tänka på? Jag vet inte vart jag ska börja... :P 
    Jag vill bara skrika ut att det äntligen har tagit sig!! :D 

Jag vet att det är väldigt risky fram till V12. Och såklart kan mycket hända efter det också.  

• Svar på tråden Då kom det efterläntade plusset! Vad ska man tänka på? 1a graviditeten
  • sooetnos
    Um Hamza skrev 2022-11-22 20:42:45 följande:

Kommer bara på mer, haha! Undvika treo eller motsvarande, även panodil (tror jag) helst inte Alvedon, men välj den om du måste. Försiktig med bakterier kan finnas i kattlådan, skölj grönsaker. Lyft inte tungt. Läs på livsmedelsverket om mat, chark, ost, insjöfisk, lakrits

Haha, ja det är bra!

Det här med gravidförsäkringar och så? Jag har kikat lite, men det såg ut som att det gäller senare av alla veckor..? 

Ja, jag tar något som heter Hemofer PLUS. Är blodgivare därav Hemofer.
    Men har beställt hem "endast" folsyra som jag ska ta istället. :D 

• sooetnos

Stort tack För era tips! Cool

ja jag ska verkligen njuta. Jag hoppas bara allt går hela vägen. 
    har typ läst allt som har med graviditeten att göra och vad man ska tänkte på så allt är så rörigt just nu men olika tips och tricks Tungan ute

har inte så mycket symptom än som jag ?lider? av. Men det är väl lugnet före stormen Flört

Svar på tråden Då kom det efterläntade plusset! Vad ska man tänka på? 1a graviditeten