Inlägg från: Um Hamza |Visa alla inlägg
  • Um Hamza

Då kom det efterläntade plusset! Vad ska man tänka på? 1a graviditeten

Grattis! Tar du folsyra? Det är nog det enda du behöver tänka på såhär i början. Och inte mer än en kopp kaffe/dag, även tänka på te och cola att inte bälja i sig, men det är ju mindre koffein. Det kommer gå bra, det gör det nästan alltid! 

• Um Hamza
    Um Hamza skrev 2022-11-22 20:32:58 följande:

Grattis! Tar du folsyra? Det är nog det enda du behöver tänka på såhär i början. Och inte mer än en kopp kaffe/dag, även tänka på te och cola att inte bälja i sig, men det är ju mindre koffein. Det kommer gå bra, det gör det nästan alltid! 

Ingefära ska du också undvika 
  • Um Hamza

Kommer bara på mer, haha! Undvika treo eller motsvarande, även panodil (tror jag) helst inte Alvedon, men välj den om du måste. Försiktig med bakterier kan finnas i kattlådan, skölj grönsaker. Lyft inte tungt. Läs på livsmedelsverket om mat, chark, ost, insjöfisk, lakrits 

• Um Hamza
    sooetnos skrev 2022-11-22 20:52:17 följande:

Haha, ja det är bra!

Det här med gravidförsäkringar och så? Jag har kikat lite, men det såg ut som att det gäller senare av alla veckor..? 

Ja, jag tar något som heter Hemofer PLUS. Är blodgivare därav Hemofer.
    Men har beställt hem "endast" folsyra som jag ska ta istället. :D 

Gravidförsäkring har jag dålig koll på, men det verkar logiskt att man får ta det senare eftersom det är relativt vanligt att graviditeten avslutas i, förtid 
Svar på tråden Då kom det efterläntade plusset! Vad ska man tänka på? 1a graviditeten