Annispannis92 skrev 2022-11-21 19:00:48 följande:
Jag har hört att flera har bytt pga missnöje, men även pratat med andra föräldrar som är nöjda med förskolan. Den andra förskolan har bättre rykte och jag upplevde den som mysigare. Sonen gick på en annan förskola innan han började på den nuvarande, vi bytte pga flytt, och där var han aldrig ledsen efter inskolningen. Å andra sidan var han yngre då. Och som ni säger, allt är kaos just nu och ytterligare en förändring kanske bara gör det värre. Men det jag tänker på är att sonen som person är väldigt social och älskar att leka med andra barn, trots det är han så ledsen att han totalvägrar att gå till förskolan ibland, och det har ju inte bara kommit nu utan var samma sak ibland innan också. Så jag tror inte att det enbart har med hemsituationen att göra.
Så länge ni är osäkra kommer nuvarande förskola inte bli bra för sonen. Så känner du så starkt är det bättre att byta. Min erfarenhet är dock att det föräldrar tycker är viktigt med en förskola, kläder, mysigt, mat etc inte är det barnen tycker är viktigt. Men även fast inte säger något om er oro till sonen (tänker jag) så känner han självklart av den. Ert beteende smittar så mycket mer än ni kan tro. Tror ni att den nya blir bra kommer den förmodligen bli det. Men det bästa för din son utifrån ert läge är att ni bestämmer er för att det är bra där han går (anser jag, jag är såklart inget facit)