Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Oärlighet i lång relation

Jag hoppas ni har äktenskapsförord!! Om inte annat, fixa det NU!

• Mortiscia80
    rinzler skrev 2022-11-17 11:06:48 följande:

Tack för alla svar det hjälper eftersom man är så himla kluven mellan vad man känner och vad det logiska är. Det logiska är så klart att dela på sig bums, men ekonomiproblemen kvarstår och måste lösas och sen har vi varit tillsammans väldigt länge samt har 4 barn som påverkas så allting känns väldigt jobbigt just nu. 

Som sagt är jag väldigt tacksam för alla åsikter speciellt eftersom det hela läggs över på mig som att det är upp till mig vad vi ska göra nu. Så om man ser det från barnen kommer det vara jag som är en skitstövel som vill separera. 

Har bokat en tid med psykolog för att diskutera det lite också men det lutar tyvärr åt att det bli skilda vägar framöver och all osäkerhet det medför. 

Finns det någon mer som varit med om liknande situation i forumet?

När man pratar med barn om separation är det inte meningen i en sådan här situation att lägga skulden på någon, inte ens på din fru (trots att det är hon som ställt till det så för sig) utan man brukar säga att det är ett gemensamt beslut. De kommer säkert ha frågor, tänk på att hålla det på barns nivå, de ska inte behöva tas med era vuxenproblem kring pengar mm, utelämna sådana detaljer.
Svar på tråden Oärlighet i lång relation