Inlägg från: Anonym (Enya) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enya)

Träffa missbrukande familjemedlem

Min sambos syskon bor hemma hos deras föräldrar och är aktiv drogmissbrukare sedan många år tillbaka.
    Föräldrarna vill inte se detta. 
    Nu vill min sambo hälsa på dem och de bor långt bort så vi måste sova över. 
    Till detta hör att vi har en liten bebis.
    Hade ni bott hos svärföräldrarna i denna situation?
    Jag vill inte ha missbrukare i mitt barns närhet!
    Men svårt att förklara detta för svärföräldrar som verkar vara blinda, och hur förklarar man att man vill sova på hotell istället?
    Min sambo ser det däremot inte som ett problem, men jag kommer inte rucka på detta. Även om de inte brukat droger just vid tillfället man ses, så finns det i kroppen och jag litar helt enkelt inte på dessa personer. 

• Svar på tråden Träffa missbrukande familjemedlem
  • Anonym (Enya)
    Anonym (Soc) skrev 2022-11-18 21:17:19 följande:

Ditt barn ska absolut inte över tröskeln  till ett hem där det bor missbrukare! Pundaren kan få en psykos just när ni är där och då kan vad som helst hända/ misshandel/dråp/brand/knarkskuld ska drivas in/ barnet får i sig narkotika. 
    Om soc får reda på att du utsätter ditt barn för fara genom att sova över hos missbrukare, vad tror du kan hända då?

Jag håller med och tänker samma, även om personen är "vettig" till synes så har jaf träffat dem som det vänt snabbt för, och även som du säger, kan ju handla om skulder som någon ska driva in.
    Inte ens tänkt på soc, men de skulle inte vara acceptabelt såklart.
    Det kommer bli hotell och jag har redan framfört att.vårt.barn inte kommer i närheten av denna person.
    Hade du försökt förklara dig på något sätt till svärföräldrarna som är ovetande/förnekar?
  • Anonym (Enya)
    Anonym (hm) skrev 2022-11-19 20:47:05 följande:

Med tanke på att detta är hysteriska familjeliv.. pratar vi om en människa med svårt drogmissbruk av tunga droger som påverkar dennes beteende eller pratar vi om en människa som röker gräs ibland?

Röker gräs dagligen i mer än hälften av sitt vuxna liv. Har inget jobb utan säljer endast droger.
    Det är vad jag vet.
    Jag har alltid tagit lätt på gräs, tills en närstående hamnade i psykos som slutade i misshandel och dödshot.
    Därför ser jag inte lätt på drogen längre 
  • Anonym (Enya)
    Anonym (Soc) skrev 2022-11-19 20:31:41 följande:
    Jag hade försökt vara ärlig men inte brysk, lagt upp de olika riskerna. Om de fortfarande inte förstår så hade jag sagt att vi kommer gärna och hälsar på er ute på stan och äter en bit, detta är inte mot er.
    Jo men svärföräldrarna vet ju inte ens om vad som händer, och ska jag verkligen behöva vara den som berättar?
    För mig är det så uppenbart att han använder, ett annat syskon har också brukat och det kom som en chock för dem.
Svar på tråden Träffa missbrukande familjemedlem