Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Skadat golv

undraromcellprov skrev 2022-11-15 20:03:11 följande:

Någon annan som har egen erfarenhet? Eller som förstår hur jag menar med att den skada som är skedd ju redan borde vara skedd så att säga. Att det gått ned i betong osv....men inte borde det väl sprida sig ytterligare nu (alltså typ snabbt där fler skador kommer visa sig på kort tid) eftersom det är som studentpappan sa att ju kisset torkat sedan länge......

Vad skulle sprida sig nu? Det uttorkade kisset?
  • FuckGoggleAskMe
    undraromcellprov skrev 2022-11-15 21:32:47 följande:
    Men en fråga till då. Om det på ett år uppenbarligen inte har spridits vidare i golvet eftersom det inte är några synliga märken någonstans utöver där möbeln stod, så lär det väl inte dyka upp nu efter ett år? Något synligt menar jag....du verkar veta det är därför jag frågar. 
    Risken att det uttorkade kisset dyker upp synligt efter ett år är ganska liten. 
  • FuckGoggleAskMe
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-11-15 21:37:58 följande:
    Risken att det uttorkade kisset dyker upp synligt efter ett år är ganska liten. 
    Men å andra sidan vet jag inget om din kanin. Magiska krafter?
  • FuckGoggleAskMe
    undraromcellprov skrev 2022-11-15 21:42:58 följande:
    Det var precis det jag menade. Vad jag undrar över eftersom jag uppenbarligen upptäckt detta sent är om det är rimligt att fler skador kommer uppkomma nu (på golv och väggar) efter ett år eller om det är det jag nu ser på golvet som är det som är skadat. 

Men då förstår jag dig rätt att det är högst osannolikt att fler skador plötsligt kommer dyka upp och sprida sig nu. Tack. 
    Du ser nu hur stor skadan är, det blir inte värre. Bitar av golvet och det som finns under som kan dra åt sig fukt, måste kanske bytas ut. Kisset hamnade på fläck X, och spred sig sen tex 7cm till höger, 10cm till vänster och 2cm neråt. Då när det hände alltså. Sen torkade det, och visst material där det spridits blev lite förstört och borde bytas ut. Såvida kaninen inte hade magiska krafter. 
Svar på tråden Skadat golv