Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Skadat golv

Varken kiss eller vatten kan skada betong. Däremot lär du kunna få bekosta nytt golv.

• Mortiscia80
    undraromcellprov skrev 2022-11-15 21:29:51 följande:
    Vad? Men det läser ja ju om på flera ställen, att om fukten kryper ned i grunden osv....alltså betongen....? 
    När man talar om grunden så menar man trä och annat poröst material, och det kan gå ner till betongen men den blir inte skadad av det där lilla.
    undraromcellprov skrev 2022-11-15 21:32:47 följande:
    Men en fråga till då. Om det på ett år uppenbarligen inte har spridits vidare i golvet eftersom det inte är några synliga märken någonstans utöver där möbeln stod, så lär det väl inte dyka upp nu efter ett år? Något synligt menar jag....du verkar veta det är därför jag frågar. 
    Jag undrar om jag förstår hur du menar men om inga fler skador uppstått tidigare så kommer de inte nu heller.
  • Mortiscia80
    undraromcellprov skrev 2022-11-15 21:42:58 följande:
    Det var precis det jag menade. Vad jag undrar över eftersom jag uppenbarligen upptäckt detta sent är om det är rimligt att fler skador kommer uppkomma nu (på golv och väggar) efter ett år eller om det är det jag nu ser på golvet som är det som är skadat. 

Men då förstår jag dig rätt att det är högst osannolikt att fler skador plötsligt kommer dyka upp och sprida sig nu. Tack. 
    Alltså, för att täcka in alla möjligheter så måste vi också tänka på att det kan finnas skador på undersidan av golvet som du inte ser, men jag kan inte tänka mig att en enda liten kissfläck från en kanin skulle breda ut sig så mycket neråt och under utan det du ser ska vara det som finns.
Svar på tråden Skadat golv