Inlägg från: Anonym (Teddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy)

Äter ni både lunch och middag?

sandra85ws skrev 2022-11-14 17:18:07 följande:

Intressant att du inte ger middag på kvällen till ditt barn. 
    Mina barn äter dåligt med mat på kvällen så jag har börjat ge ägg och gröt till dom på kvällen istället om dom ätit bra i förskola/skola. 

Ja, vårt kvällsmål brukar se ut som en frukost ungefär. Jag är noga med att försöka få med grönsaker på mackan också, inte bara korv eller ost.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym skrev 2022-11-14 18:37:04 följande:
    Bra, glöm inte löftet bara.
    Usch, vem är det som är otrevlig egentligen. Ni anklagar ts för att vara otrevlig, kolla på ert eget beteende först.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 18:42:17 följande:
    Jag tror att många med mig främst tycker att du verkar lite knepig/annorlunda och försöker förstå vad du menar och varför du gör så här. 
    Jag tycker många här är otrevliga men inte är det ts iaf. Om ts är annorlunda so what. Har hon ett udda matintresse? Men vad kul med något nytt att diskutera!
  • Anonym (Teddy)
    sandra85ws skrev 2022-11-14 18:39:26 följande:
    Nejdå. Men vad gör det dig om jag startar trådar? 
    Jag tycker att du ska starta en tredje tråd i ämnet bara för att ... Flört
  • Anonym (Teddy)
    sandra85ws skrev 2022-11-14 18:57:34 följande:

Jag blir ganska ledsen på flera av er. Allt jag ville va att se vad ni andra har för matrutiner och av vilken anledning många äter 2 lagade mål mat om dagen. 

Men jag känner mig faktiskt ledsen av många av era kommentarer. 

Mat och människors ätande är tydligen väldigt känsligt.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 19:45:44 följande:
    Ja, om man insinuerar att man själv är normen och andra äter för mycket kan det ju uppfattas som stötande. 
    Du får kanske inse att även om du tycker att ts har "insinuerat" något så kanske du har fel. Speciellt ifall ts gång efter annan säger att det inte är så. Jag kan ju tycka att ni som fortsätter felaktigt tjata om vad ni tror ts har skrivit är dom som är knepiga och annorlunda. 
  • Anonym (Teddy)
    Cartjan1 skrev 2022-11-14 20:25:20 följande:
    Försök strunta i de som bara är otrevliga, är inte värt att ödsla energi på de som går igång när de märker att någon tar illa upp. Försök istället att fokusera på de som bemött trevligt, oavsett om de höll med dig eller inte.  Däremot tycker jag att det är bra att du faktiskt skriver rakt ut att du tar illa vid dig, inte alla som vågar.

Allt gott!
    Det har du alldeles rätt i faktiskt, väldigt få som har modet att säga det. Och bra att du belyser det ytterligare. 
  • Anonym (Teddy)
    sandra85ws skrev 2022-11-14 20:30:06 följande:
    Tack snälla du. Det värmde att höra!! 
    Och jag tycker faktiskt att din frågeställning är intressant och kliar mig i huvudet över alla som tolkar dig som otrevlig, eller vad var det nu......knepig lol. Finns många knepiga reaktioner i denna tråden.....
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 21:13:18 följande:

Jag tror inte heller att du varit medvetet otrevlig. Du ger inte alls intryck av att vara sån. Men din trådstart kan uppfattas som otrevlig och, framför allt, kritiserande - som att du framhåller dig själv som duktig och att andra äter för mycket. I synnerhet i kombination med citatet jag klippte från din tidigare tråd där du uttryckligen skriver att vuxna bara behöver ett mål mat om dagen. I ett samhälle där var femte ung kvinna uppger sig vara ätstörd är det problematiskt och olyckligt att uttrycka sig så. 

Men om sen ts säger att det inte är hennes mening att kritisera och vara otrevlig, varför kan du inte acceptera det? Du tjatar om samma saker hela tiden och en del saker är ju uppenbara missförstånd som tex att vuxna bara skulle behöva ett mål mat om dan. Du tror inte ts menar ett lagat mål mat dvs middag om dan? En del av er tolkar ts som f-n tolkar bibeln.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 22:15:16 följande:

För att det är viktigt att förstå hur det man skriver kan påverka andra. Att det är så många som reagerat negativt (om än inte lika ihärdigt som jag) tycker jag talar sitt tydliga språk. Jag har ett par ätstörda kompisar och kan säga att kommentarer som TS triggar igång väldigt skadliga processer hos dem.

TS påstår därtill att jag har åsikter om vad hon äter, vilket jag aldrig haft. Den som har åsikter om andras matvanor är TS själv. 

Och tjatar jag för att jag aldrig får svar på mina frågor, och det är väldigt irriterande och, faktiskt, ett otrevligt beteende från TS sida, när jag tänker efter. 

Men vad bra då för dina ätstörda kompisar att vi är några stycken iaf som inte skulle säga såna här saker i verkliga livet utan debatterar detta på skrivna forum så att dina kompisar kan välja bort att läsa såna trådar om dom vill. För det är ju ett ansvar som dom har själva.
    Att saker påverkar folk på olika sätt kan ju inte hindra oss från att prata om olika saker högt som lågt. Eller tycker du att vi ska börja censurera oss själva så att ingen tar illa upp av det vi säger? Är det ett sånt snöflingesamhälle du vill ha? Det vill verkligen inte jag. Det kommer alltid finnas folk som reagerar på ditten och datten, vilket dom har all rätt att göra, MEN, vi måste acceptera vad folk vill diskutera och dom som inte tål det har ett eget ansvar att inte läsa. Plättlätt enligt mig.
    I övrigt så tycker jag att ts har svarat på dina frågor.
  • Anonym (Teddy)
    Tobben skrev 2022-11-15 19:47:57 följande:

Jag tar illa vid mig när ts hävdar att vuxna människor inte behöver äta både lunch och middag.
    Jag tolkar det som att ts anser att jag inte är vuxen, alternativt en tjockis.
    Eftersom jag nu uttryckt att jag tar illa vid mig så räknar jag med att ts inte skriver mer.

Funkar inte riktigt så Tobben. Det är ts tråd. Du får anmäla den om du blir så kränkt.
    Dessutom, var hävdar ts att vuxna inte behöver äta både lunch och middag? Det är fult att ljuga Tobben.
  • Anonym (Teddy)
    EpicF skrev 2022-11-15 20:19:57 följande:
    I sin första tråd
    Hur är den relevant här?
  • Anonym (Teddy)
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-11-15 20:20:48 följande:
    Nej men TS säger att hon-han inte förstår varför vuxna gör det, det behovet ifrågasätts alltså. Dvs TS tycker inte att vuxna behöver både lunch och middag, och undrar varför båda målen äts. 
    Så många fel.
    Ts ifrågasätter inte varför vuxna människor äter lunch och middag, hon undrar varför och vad folk äter till lunch och middag. Att dra slutsatsen att ts inte tycker att vuxna behöver äta lunch och middag utifrån det är en felaktig slutsats.
  • Anonym (Teddy)
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-11-15 20:47:39 följande:
    Om TS tyckte att vuxna behövde äta lunch och middag är det inte troligt att TS skulle skriva att hon-han inte förstår varför vuxna äter både lunch och middag, då skulle TS ha svaret. 
    Uppenbarligen hade inte ts svaret. Allt är inte som du tycker.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (rito) skrev 2022-11-15 20:33:33 följande:
    Jag äter bara lunch och middag, förstår inte varför man som vuxen ska äta frukost? Jag är inte hungrig alls då.
    Så är det många som gör. Kallas periodisk fasta tror jag.
  • Anonym (Teddy)
    Tobben skrev 2022-11-15 21:22:10 följande:
    Funkar inte riktigt så Teddy. Anmäl mig om du känner dig kränkt.
    Det går inte starta tråd efter tråd och tro att man bara ska få medhåll. Särskilt när man själv säger emot.
    Om man bara vill ha klappiryggendiskussioner bör man önska om det i trådstarten och förklara att man blir kränkt av åsikter som inte stämmer med ens egna och att man därför undanber sig sådana.
    Risken är dock stor att många blir sporrade av en sådan uppmaning och stora sågen tas fram och sågningarna kommer att hagla tätt.
    Jag är inte kränkt Tobben, jag har inget behov av att anmäla nånting. Det är du som har problem med det som ts väljer att skriva i sin egna tråd och jag informerade dig om att det inte funkar att tysta nån på ett forum bara för att man inte gillar tråden.
    Ts vill inte ha medhåll hon vill bara slippa påhopp.
    Du vill få det till hur dåligt det är att ts blir så kränkt när du uppenbarligen blir väldigt kränkt själv, Tobben.
  • Anonym (Teddy)
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-11-15 21:31:51 följande:
    Ok, så TS visste inte varför vuxna äter lunch och middag, och visste inte om det behövdes, utan hade väntat sig en uppsjö av olika svar såsom, jag behöver det, jag behöver det inte men jag vill bli tjock, jag tycker det är roligt, jag gillar att laga mat, alltid retar det någon osv. 
    Jag har ingen aning om vad ts hade förväntat sig för svar. Kanske hon inte hade förväntat sig någonting utom att bli överraskad. Varför provocerar ts fråga dig så mycket?
  • Anonym (Teddy)
    Tobben skrev 2022-11-15 22:23:51 följande:
    Du har i allra högsta grad fel och du missar helt min poäng.
    Och du har missat ts poäng med sin tråd.
  • Anonym (Teddy)
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-11-15 23:23:49 följande:
    Har inte det framgått än? TS fråga provocerar eftersom TS undrar varför vuxna äter mat två ggr om dagen, när TS själv gör det. Det provocerar eftersom det är helt ologiskt. 
    Helt otroligt att vuxna människor väljer att missförstå så till den grad. Det du skriver stämmer inte, vilket både jag och ts förklarat många gånger. Men nu orkar jag faktiskt inte förklara mera, vill ni trolla vidare så gör det för all del.
  • Anonym (Teddy)
    sandra85ws skrev 2022-11-16 22:03:16 följande:

Det ser jag som falska anklagelser. 

Vad säger du om det Teddy? 

So what! Det är inte sant men om det vore det; so what? Det förändrar inte ämnet och har ingen relevans för diskussionen. Det säger 'anonym' bara därför att argumenten tryter och hen vill fösa intresset ifrån hens egna tillkortakommanden i tråden.
    För mig är det totalt ointressant.
Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?