Äter ni både lunch och middag?
Intressant att du inte ger middag på kvällen till ditt barn.
Mina barn äter dåligt med mat på kvällen så jag har börjat ge ägg och gröt till dom på kvällen istället om dom ätit bra i förskola/skola.
Intressant att du inte ger middag på kvällen till ditt barn.
Mina barn äter dåligt med mat på kvällen så jag har börjat ge ägg och gröt till dom på kvällen istället om dom ätit bra i förskola/skola.
Jag blir ganska ledsen på flera av er. Allt jag ville va att se vad ni andra har för matrutiner och av vilken anledning många äter 2 lagade mål mat om dagen.
Men jag känner mig faktiskt ledsen av många av era kommentarer.
Jag tror inte heller att du varit medvetet otrevlig. Du ger inte alls intryck av att vara sån. Men din trådstart kan uppfattas som otrevlig och, framför allt, kritiserande - som att du framhåller dig själv som duktig och att andra äter för mycket. I synnerhet i kombination med citatet jag klippte från din tidigare tråd där du uttryckligen skriver att vuxna bara behöver ett mål mat om dagen. I ett samhälle där var femte ung kvinna uppger sig vara ätstörd är det problematiskt och olyckligt att uttrycka sig så.
För att det är viktigt att förstå hur det man skriver kan påverka andra. Att det är så många som reagerat negativt (om än inte lika ihärdigt som jag) tycker jag talar sitt tydliga språk. Jag har ett par ätstörda kompisar och kan säga att kommentarer som TS triggar igång väldigt skadliga processer hos dem.
TS påstår därtill att jag har åsikter om vad hon äter, vilket jag aldrig haft. Den som har åsikter om andras matvanor är TS själv.
Och tjatar jag för att jag aldrig får svar på mina frågor, och det är väldigt irriterande och, faktiskt, ett otrevligt beteende från TS sida, när jag tänker efter.
Jag tar illa vid mig när ts hävdar att vuxna människor inte behöver äta både lunch och middag.
Jag tolkar det som att ts anser att jag inte är vuxen, alternativt en tjockis.
Eftersom jag nu uttryckt att jag tar illa vid mig så räknar jag med att ts inte skriver mer.
Det ser jag som falska anklagelser.
Vad säger du om det Teddy?