Inlägg från: sandra85ws |Visa alla inlägg
  • sandra85ws

Äter ni både lunch och middag?

Läs innan du kommenterar.

• sandra85ws
    chrissepisse skrev 2022-11-13 10:40:05 följande:
    Med middag avser ts troligtvis det många kallar för lunch. När jag var liten pratade man ofta om middag och kvällsmat istället för om lunch och middag.
    Precis så menar jag . Tack för att du förstår. 
  • sandra85ws
    Anonym (Bullen) skrev 2022-11-13 13:40:26 följande:

Har inte du gjort en sån här tråd förut? Jag känner hur som helst igen upplägget: TS går ut rätt hårt och ifrågasätter varför andra äter på kvällen och framhåller hur lite hen själv äter, men ju längre tråden går desto mer tydligt blir det att TS också äter på kvällen och frågeställningen blir mest väldigt märklig eftersom TS med andra ord undrar varför folk äter som hen själv gör. 

Hur kan du tycka att två äggmackor eller en macka med skinka och baconröra inte är mat? Och varför äter du så mycket om du inte är hungrig? 

Ursäkta? När har jag varit otrevlig? 

Jag är inte så hungrig så jag skulle kunna ställa mig och laga en riktig middag på kvällen men smörgås/knäckebröd med något lättare pålägg tycker jag passar mig bättre. 

• sandra85ws

Alltså vad är problemet?

Jag ställer mig inte en vanlig kväll och lagar potatis, sås och kött. Jag är inte SÅ hungrig. Men jag är lite hungrig. Då kokar jag mig gärna ett ägg och äter en äggmacka eller en smörgås med skinka och en klick röra av tex bacon. 

Hur kan detta misstolkas? Jag är övertydlig!!! 

Däremot äter jag tex potatis pannbiff sås och sallad till middagen som jag äter 12-13 tiden. 

Vad är det du inte förstår med detta Bullen? 

Tack till Teddy som förstår. 

• sandra85ws
    Anonym skrev 2022-11-13 18:12:19 följande:
    1. Du äter middag även om du väljer ett annat ord för din måltid.
    2. En "klick" baconröra är mat, tillagad mat. Du lägger det på en brödskiva istället för att äta pasta/potatis/ris. Det är en middag oavsett.
    3. Middag äts på kvällen, det du kallar "middag" är en lunch.
    4. Vad kan missförstås?

Du äter mat som de flesta andra fast du kallar det något annat.
    Okej. Så du tycker en äggmacka är middag? Jag tycker det är kvällsmat. 
  • sandra85ws

Tack alla ni som svarat. 

Ni som förstår ni förstår. Ni andra behöver inte förstå. 

Ni alla får ha en fin kväll!! 

• sandra85ws
    Anonym (Bullen) skrev 2022-11-13 18:30:30 följande:

Och det är inte benämningarna jag tycker är konstiga utan det faktum att TS inte förstår hur någon kan äta typ makaroner och köttbullar på kvällen när hen själv äter något så mäktigt som två äggmackor. 

Och vad gäller det sista: kasta inte sten i glashus. 

Fast ägg är väl mindre mat än makaroner och köttbullar? 

Ät du som du vill. Men kött och potatis tex är inget för mig. 

• sandra85ws

Va? Jag har skrivit hela tiden att jag äter KVÄLLSMAT. 
    Vadå att jag säger NU att jag äter kvälldmat? Det har jag skrivit från början när jag startade tråden. Vad är ditt problem? 

• sandra85ws
    Anonym (Anna) skrev 2022-11-13 18:44:43 följande:

Märklig tråd.

Ts äter mat två gånger per dag men förnekar det för att en av måltiderna serveras kall.

Det handlar mer om att jag inte äter middag två gånger om dagen. Förnekar inte alls att jag äter kvällsmat? 

• sandra85ws
    Anonym (Anna) skrev 2022-11-13 18:51:55 följande:
    Haha, nej det får du ta reda på själv.
    Om du kan.

Vi är flera här i tråden som sett igenom detta.
    Att du inte lyckats kan du inte komma och kräva bevis för.

Jag tycker det har blivit en otrevlig tråd. Jag har hela tiden försökt vara trevlig. 

Vuxna människor skärp er!! 

Jag lämnar nu. 

Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?