Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Äter ni både lunch och middag?

Måste du alltså förstå varför folk äter?

• Anonym
    Anonym (Yrr) skrev 2022-11-13 11:07:55 följande:
    Man är väl i olika cirklar.
    Jag rör mig bland akademiker i Stockholm som vill maxa sitt välmående och ha en kropp de trivs med. Många som både fastar och äter low carb och har skippat 1 eller 2 måltider per dag sedan länge. Så man har inte så mycket behov kvar att prata om det. 

Facebook är inget för mitt umgänge. 

Ingen som basunerar ut vad man äter heller men tar upp det i lägen när det känns rätt.

Äggmjök är ett bra tips för att få i dig fett, kolla gärna upp det om du inte redan dricker det. Jag häller på rejält på kaffet. 
    Äggmjölk är lika med urk. 
    Tvi vale så äckligt det är.

Kaffet är bäst svart som synden.
  • Anonym
    sandra85ws skrev 2022-11-13 14:36:20 följande:

Ursäkta? När har jag varit otrevlig? 

Jag är inte så hungrig så jag skulle kunna ställa mig och laga en riktig middag på kvällen men smörgås/knäckebröd med något lättare pålägg tycker jag passar mig bättre. 

Du får förlåta men ägg, skinka och baconröra ÄR de facto mat.
    Så jo, du äter mat på kvällen också.
  • Anonym
    Anonym (Yrr) skrev 2022-11-13 15:46:26 följande:
    Haha
    Jo tanken på äggmjölk är blä men varm skummad med smaksättning är den go. 
    Eller så är det jag som fått galen smak efter 5 år utan socker. Ha det! 
    Tja, med tanke på att jag slutade med socker för 40 år sedan så. Glad

Jag tycker det smakar fan rent ut sagt.
  • Anonym
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-13 15:56:42 följande:
    Men detta är ju skitkonstigt. Hur kan man missförstå en tråd så till den milda grad. Ts berättar att hon inte äter tillagad MIDDAG två gånger om dagen som hon uppfattar att det är många som gör. 
    Tror du hon äter råa ägg och rå bacon?
    Självklart tillagar hon det.
    Och äter lagad mat på bröd iställer för att ha t ex potatis eller ris till.
  • Anonym
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-13 16:00:15 följande:
    Ts har aldrig sagt att hon inte äter mat på kvällen. Hon har sagt att hon inte äter MIDDAG på kvällen. 
    Ordvalet har mindre betydelse.
    Hon gör tvärtemot det hon påstår sig göra.
  • Anonym
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-13 16:04:06 följande:
    Nej, det gör hon verkligen inte.
    Nej nej, vi säger väl så.
  • Anonym
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-13 16:21:39 följande:
    Det räcker med att du läser trådstarten så ser du att ts räknar upp vad hon äter, väldigt tydligt dessutom. Där står det att hon äter kvällsmat och exempel på vad det kan vara. Hon kallar inte det målet på kvällen för middag eftersom middag för de allra flesta brukar betyda tex potatis, kött, grönsaker som är varm. Om du kan läsa så går det faktiskt inte att missförstå.
    Ordvalet har mindre betydelse.
    Hon gör tvärtemot det hon påstår sig göra.

Som sagt.

Skinka med baconröra är definitivt tillagad mat. För normalt folk iallafall.

Jodå, jag kan läsa. Frågan är snarare om du har läsförståelse nog för att delta i skrivna forum.
  • Anonym
    sandra85ws skrev 2022-11-13 18:06:21 följande:

Alltså vad är problemet?

Jag ställer mig inte en vanlig kväll och lagar potatis, sås och kött. Jag är inte SÅ hungrig. Men jag är lite hungrig. Då kokar jag mig gärna ett ägg och äter en äggmacka eller en smörgås med skinka och en klick röra av tex bacon. 

Hur kan detta misstolkas? Jag är övertydlig!!! 

Däremot äter jag tex potatis pannbiff sås och sallad till middagen som jag äter 12-13 tiden. 

Vad är det du inte förstår med detta Bullen? 

Tack till Teddy som förstår. 

1. Du äter middag även om du väljer ett annat ord för din måltid.
    2. En "klick" baconröra är mat, tillagad mat. Du lägger det på en brödskiva istället för att äta pasta/potatis/ris. Det är en middag oavsett.
    3. Middag äts på kvällen, det du kallar "middag" är en lunch.
    4. Vad kan missförstås?

Du äter mat som de flesta andra fast du kallar det något annat.
  • Anonym
    sandra85ws skrev 2022-11-13 18:16:47 följande:
    Okej. Så du tycker en äggmacka är middag? Jag tycker det är kvällsmat. 
    Middag är synonymt med kvällsmat.
    Och nu säger du t o m själv att du äter kvällsmat. Tungan ute
  • Anonym
    sandra85ws skrev 2022-11-13 18:27:17 följande:

Tack alla ni som svarat. 

Ni som förstår ni förstår. Ni andra behöver inte förstå. 

Ni alla får ha en fin kväll!! 

Vad finns att missförstå?
    Du äter mat som de flesta andra på kvällen.
    Och det är ok!

Fast lite märkligt att starta en tråd om någon som inte ens stämmer.
  • Anonym
    sandra85ws skrev 2022-11-14 17:43:57 följande:
    Är det förbjudet att starta två trådar om samma sak? 
    Inte förbjudet, men väldigt konstigt.
  • Anonym
    sandra85ws skrev 2022-11-14 18:35:38 följande:

Det va sista gången jag startade en tråd här. Kan jag lova. 

Bra, glöm inte löftet bara.
  • Anonym
    sandra85ws skrev 2022-11-14 18:39:26 följande:
    Nejdå. Men vad gör det dig om jag startar trådar? 
    Ingenting, såvida du inte tjatar vidare om att du inte äter mat på kvällen när du i själva verket gör det.
    STarta en tråd om svampplockning eller knyppling istället, om du måste starta fler.
  • Anonym
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-14 18:44:45 följande:
    Usch, vem är det som är otrevlig egentligen. Ni anklagar ts för att vara otrevlig, kolla på ert eget beteende först.
    Du får gärna kalla mig "du".
  • Anonym
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-14 18:48:45 följande:
    Jag tycker att du ska starta en tredje tråd i ämnet bara för att ... Flört
    Varför skriver du under två nick?
  • Anonym
    sandra85ws skrev 2022-11-14 21:02:24 följande:

Ja, jag tycker inte jag varit otrevlig. Jag är ingen otrevlig person. 

Tack för din feedback/stöd genom hela tråden. Det gjorde allt lättare!!  

För att du sitter och skriver från Anonym (Teddy).
    Det ser vem som helst.
  • Anonym
    Tusselina skrev 2022-11-14 21:31:29 följande:

Tja det är ju inte så konstigt med alla de som hävdar att de blir tjocka "trots att de inte äter nästan något" när folk som TS här har idéer att mellanmål och mackmat är "lättare". En annan vanlig är de som köper färdiga sallader och tror det är ett lätt alternativ när det oftast är stor mängd energi.
    En liten portion vanlig lagad mat är oftast både mindre energi och mer näring än mackor och gröt och sånt som ofta är rätt tomma kalorier. 

Sen hjälper det ju inte för folk att förstå vad TS menar när hon blandar ihop begreppen och frågar om folk äter "både lunch och middag" och samtidigt kallar sin egen lunch för middag.... Visst en del kallar det som äts "mitt på dagen" middag även fast det inte är särskilt vanligt idag, men då kan man inte samtidigt blanda in termen lunch och fråga om folk äter båda. Används båda på det sättet så är middag det som äts senare och lunch tidigare. 

Men ja, varför i hela friden starta en ny tråd om saken? Vore det nyfikenhet så hade du ju redan fått en massa svar i den första. Det är ett väldigt skumt beteende speciellt när det gäller ett ämne som inte är särskilt normalt att starta en tråd om från början. OM man då inte håller till de som försöker kockettera om minsann hur lite de äter och andra är så glupska, så det är inte så konstigt att de svaren kommer. Det blir som sagt lite extra löjligt då det är baserat på en felaktig idé att det vore mindre och lättare att äta mackor. Enklare? ja det kan det väl vara lite beroende på vad alternativen är, men knappast inte universalt "lättare" och nyttigare. 

Ät vad du vill, men du borde nog fundera närmare på varför du är så fixerad vid vad andra äter eller inte. Tror dock inte att det handlar om någon oskyldig nyfikenhet, då hade TS formulerats helt annorlunda. 

Hur jag äter? Det varierar stort. Har oftast inte tid och möjlighet till två lagade mål mat, men mår definitivt mycket bättre när det sker. Blir det mjölmat (bröd, gröt, pasta etc.) alltför ofta pajar magen och vikten ökar. 

FuckGoggleAskMe skrev 2022-11-14 23:14:36 följande:

Fascinerande språkförbistring.
    TS undrar varför folk äter både lunch och middag (dvs ett mål mitt på dagen, och ett mål på kvällen).
    Sen skriver TS att hon-han äter ett mål mitt på dagen (kallat middag) och ett mål på kvällen (kallat kvällsmål).
    TS förstår inte varför vuxna äter både mitt på dagen och på kvällen, trots att TS själv gör det.
    Sen framgår det att TSs personliga tolkning är att både lunch och middag innebär ett lagat mål mat, och att en baconröra el.dyl. inte kvalificerar som lagad mat. 
    TS äter alltså ett större mål mitt på dagen och ett lättare mål på kvällen, plus mellanmål. Många gör det, men andra äter ett lättare mål vid lunchtid och ett större mål vid middagstid, tvärtom. 
    TS förklarar sig inte vara hungrig på kvällen, trots att TS säger sig äta kvällsmat då, och har ätit mellanmål innan. 
    Slutsats, personliga teorier om vad lunch och middag innebär, fungerar inte så bra. Samt, undran över varför folk äter är lite överraskande. Oftast äter folk för att de är hungriga. De flesta kallar målet mitt på dagen för lunch, och målet på kvällen för middag, oavsett vad måltiderna består av. Man kan äta popcorn till middag, det har jag gjort. 

Bra skrivet av er båda.
    Sen får vi se vad ts/Teddy (samma person) har att säga om det.
  • Anonym
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-11-15 23:23:49 följande:
    Har inte det framgått än? TS fråga provocerar eftersom TS undrar varför vuxna äter mat två ggr om dagen, när TS själv gör det. Det provocerar eftersom det är helt ologiskt. 
    Det mest uppenbara i den här tråden är att Sandra även skriver som "Anonym (Teddy)".
  • Anonym
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-16 22:15:59 följande:
    So what! Det är inte sant men om det vore det; so what? Det förändrar inte ämnet och har ingen relevans för diskussionen. Det säger 'anonym' bara därför att argumenten tryter och hen vill fösa intresset ifrån hens egna tillkortakommanden i tråden.
    För mig är det totalt ointressant.
    Nej då, jag saknar inte argument.
    Det behövs inga argument heller då ts säger en sak och gör en annan.
Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?