Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Äter ni både lunch och middag?

Fascinerande språkförbistring.
    TS undrar varför folk äter både lunch och middag (dvs ett mål mitt på dagen, och ett mål på kvällen).
    Sen skriver TS att hon-han äter ett mål mitt på dagen (kallat middag) och ett mål på kvällen (kallat kvällsmål).
    TS förstår inte varför vuxna äter både mitt på dagen och på kvällen, trots att TS själv gör det.
    Sen framgår det att TSs personliga tolkning är att både lunch och middag innebär ett lagat mål mat, och att en baconröra el.dyl. inte kvalificerar som lagad mat. 
    TS äter alltså ett större mål mitt på dagen och ett lättare mål på kvällen, plus mellanmål. Många gör det, men andra äter ett lättare mål vid lunchtid och ett större mål vid middagstid, tvärtom. 
    TS förklarar sig inte vara hungrig på kvällen, trots att TS säger sig äta kvällsmat då, och har ätit mellanmål innan. 
    Slutsats, personliga teorier om vad lunch och middag innebär, fungerar inte så bra. Samt, undran över varför folk äter är lite överraskande. Oftast äter folk för att de är hungriga. De flesta kallar målet mitt på dagen för lunch, och målet på kvällen för middag, oavsett vad måltiderna består av. Man kan äta popcorn till middag, det har jag gjort. 

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-15 20:06:58 följande:
    Funkar inte riktigt så Tobben. Det är ts tråd. Du får anmäla den om du blir så kränkt.
    Dessutom, var hävdar ts att vuxna inte behöver äta både lunch och middag? Det är fult att ljuga Tobben.
    Nej men TS säger att hon-han inte förstår varför vuxna gör det, det behovet ifrågasätts alltså. Dvs TS tycker inte att vuxna behöver både lunch och middag, och undrar varför båda målen äts. 
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-15 20:33:15 följande:
    Så många fel.
    Ts ifrågasätter inte varför vuxna människor äter lunch och middag, hon undrar varför och vad folk äter till lunch och middag. Att dra slutsatsen att ts inte tycker att vuxna behöver äta lunch och middag utifrån det är en felaktig slutsats.
    Om TS tyckte att vuxna behövde äta lunch och middag är det inte troligt att TS skulle skriva att hon-han inte förstår varför vuxna äter både lunch och middag, då skulle TS ha svaret. 
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-15 21:03:22 följande:
    Uppenbarligen hade inte ts svaret. Allt är inte som du tycker.
    Ok, så TS visste inte varför vuxna äter lunch och middag, och visste inte om det behövdes, utan hade väntat sig en uppsjö av olika svar såsom, jag behöver det, jag behöver det inte men jag vill bli tjock, jag tycker det är roligt, jag gillar att laga mat, alltid retar det någon osv. 
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-15 21:47:38 följande:
    Jag har ingen aning om vad ts hade förväntat sig för svar. Kanske hon inte hade förväntat sig någonting utom att bli överraskad. Varför provocerar ts fråga dig så mycket?
    Har inte det framgått än? TS fråga provocerar eftersom TS undrar varför vuxna äter mat två ggr om dagen, när TS själv gör det. Det provocerar eftersom det är helt ologiskt. 
Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?