Äter ni både lunch och middag?
Fascinerande språkförbistring.
TS undrar varför folk äter både lunch och middag (dvs ett mål mitt på dagen, och ett mål på kvällen).
Sen skriver TS att hon-han äter ett mål mitt på dagen (kallat middag) och ett mål på kvällen (kallat kvällsmål).
TS förstår inte varför vuxna äter både mitt på dagen och på kvällen, trots att TS själv gör det.
Sen framgår det att TSs personliga tolkning är att både lunch och middag innebär ett lagat mål mat, och att en baconröra el.dyl. inte kvalificerar som lagad mat.
TS äter alltså ett större mål mitt på dagen och ett lättare mål på kvällen, plus mellanmål. Många gör det, men andra äter ett lättare mål vid lunchtid och ett större mål vid middagstid, tvärtom.
TS förklarar sig inte vara hungrig på kvällen, trots att TS säger sig äta kvällsmat då, och har ätit mellanmål innan.
Slutsats, personliga teorier om vad lunch och middag innebär, fungerar inte så bra. Samt, undran över varför folk äter är lite överraskande. Oftast äter folk för att de är hungriga. De flesta kallar målet mitt på dagen för lunch, och målet på kvällen för middag, oavsett vad måltiderna består av. Man kan äta popcorn till middag, det har jag gjort.