Anonym (N) skrev 2022-11-13 15:22:17 följande:
Samma här, tror att det var det som gjorde att sonen utvecklat psykisk ohälsa.
helvetesläraren anmälde mig och flera barn och beskyllde oss för att ha slagit barnen. Min son som har en autismdiagnos och tolkar mkt bokstavligt fick frågan om jag gett honom en örfil. Han tror då att det är att fula med tops i öronen och säger ja.
idiotläraren hittar även på fler saker som ska ha hänt på skolan utan min vetskap, soc får veta allt detta och gör ändå en utredning. Han mådde skit för att det verkade som att hela skolan kände till detta.
det lustiga var också dagen jag hämtade honom på skolan, jag såg allas blickar. Gick hem och fick samtalet från soc?helt sjukt.
utredningen som pågick i flera månader visade ingenting, men sonen fick ett onödigt lidande på köpet. Släkten intervjuades, skolan, dom kom hit och vi fick gå på massa möten.
i år fyller sonen 18! Jag firar att vi inte behöver oroa oss för soc mer.
Det värsta är att man kan bli omhändertaget ända tills man är 21 enligt lagen om LVU. Fast det krävs uppenbart allvarligare oro då ungdomen räknas som vuxen.
Nackdelen för föräldrarna är att de inte längre är vårdnashavare och inte får samma insyn om ungdomen inte vill det.
soctanter.malmo.se/fraga/262