Inlägg från: Anonym (Npf-mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Npf-mamma)

Misstänker att min dotter har autism

Jag har tre barn med autism och adhd, samt har det själv. Inte heller jag ser det du beskriver som autism.

Och ni som påstår att det är hittepå vet inte vad ni pratar om.

• Anonym (Npf-mamma)
    Anonym (Y) skrev 2022-11-29 09:19:09 följande:

Ok. Ja jag vet faktiskt inte vad jag ska tro ärligt talat. Hon är iaf högkänslig och introvert. Får jag fråga hur autism visar sig för dina barn?

Det är väldigt mycket, men skrev ner det jag kunde komma på rakt av.
    Två av tre har svårt med det sociala samspelet, ena mer än den andra. Tex förstår hon ofta inte undermeningar eller ironi samt analyserar minsta lilla minspel. Tror ständigt att man är arg om man inte ser glad ut.
    De är extremt principfasta. Finns en regel så ska den följas. 
    Yngsta, som är sju, har ett stort bitbehov. Tuggar på allt möjligt om man inte ser till att hon har sina tuggsaker saker nära. Hon har också sä, dvs selektiv ätstörning och det såg vi redan som bebis.
    Allt ska sorteras. Efter färg, form, funktion.. Och även det gjorde de redan från det att de var små.
    De har problem med vissa material i kläder. 
    Superfasta i sina intressen.
    De stimmar, vilket för tex min äldsta är viftade rörelser med händerna samtidigt som hon rör överkroppen fram och tillbaka.
    Samma barn kan börja blunda när som helst om det blir för många intryck... Vet inte hur många gånger jag fått hugga tag i henne vid övergångsställen etc för att hon varit på väg över med ögonen stängda.
  • Anonym (Npf-mamma)
    SweeneyTodd skrev 2022-12-06 13:42:48 följande:
    Jodå, jag vet vad jag pratar om. Jag har nämligen diagnosen Aspergers syndrom. 
    Antingen felaktigt eller så är du i förnekelse.
  • Anonym (Npf-mamma)
    SweeneyTodd skrev 2022-12-06 13:50:13 följande:

I stand by my diagnosen Aspergers syndrom är bara samhällets sätt att förtrycka nördar. 

En idiot som har diagnosen själv utan att vara det minsta nördig isf.

Men ärligt talat så låter ditt uttalande precis som något min barndomsvän skulle kunna säga. Hon kunde heller aldrig se sina egna svårigheter och förnekade det alla andra såg.

• Anonym (Npf-mamma)
    SweeneyTodd skrev 2022-12-06 18:11:06 följande:
    Helt fel. 

Jag är jättenördig. 

Helt ärligt låter du som en kränkt WT- morsa. 

Vad dillar du om? Jag pratade om mig själv. JAG är inte det minsta nördig. 

Lycka till i din resa mot självinsikt.

Svar på tråden Misstänker att min dotter har autism