Inlägg från: Anonym (Aspie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aspie)

Misstänker att min dotter har autism

Anonym (Autistisk tjej) skrev 2022-11-10 11:37:31 följande:
    Av det lilla du skriver ser jag inga tecken på autism. Autism är mer än bara sociala svårigheter. Har hon sensoriska svårigheter? t.ex att hon inte kan duscha, bara kan ha kläder i vissa material, har problem med mat mm Har hon ett specialintresse? Har hon svårt för förändringar? Är rutiner viktigt för henne? Om du svarar nej på alla de här frågorna så skulle jag inte misstänk autism. 
    Vilka dumheter. Jag har autism, och är förvisso vuxen, men skulle svara nej på alla frågor utom en(specialintresse). 
  • Anonym (Aspie)

Tillägger för att tydliggöra: Jag skulle också svara nej på alla frågor förutom en som barn(specialintresse). 

• Anonym (Aspie)
    Anonym (gg) skrev 2022-11-10 08:47:18 följande:
    Om det är så att hon har det så är det jättebra att du sökt vård så tidigt. Jag såg inte att min son hade det förrän han gick i gymnasiet. Då har man varit med om så många misslyckanden att det skadar självkänslan, har din dotter autism så kommer hon få mycket mer stöd och kan hitta mer rätt i livet. Bra att hon har en kompis också. 
    Nej. Det var så för din son, men gör det inte till en allmängiltig sanning. 
Svar på tråden Misstänker att min dotter har autism