• Spucks

Familjebråk

Anonym (Otack) skrev 2022-11-09 22:46:18 följande:

Jag hade hällt ut min resterande färg över bänken och gått därifrån. Hoppas du lärt din läxa att aldrig nånsin ställa upp för otacksamma människor.

Exakt så. Det är så jävla respektlöst att först be någon att göra något åt dem och sedan förstöra jobbet. Jag skulle inte hjälpa dem ett dugg i framtiden.
  • Spucks
    Anonym (S) skrev 2022-11-10 07:53:35 följande:
    Fast det framgår faktiskt inte att föräldrarna bett TS om hjälpen eller att de önskat få det så nogrannt målat.
    Det står att TS bestämt sig att måla om bänken för sina föräldrars skull (luddigt beskrivet om du frågar mig)...
    Om föräldrarna uttryckligen bett om detta utförande är det väldigt respektlöst men om TS på eget bevåg målat om bänken och dessutom gjort det på ett sätt som tagit extra lång tid kanske föräldrarna beteende är mer förklarligt...
    Just det! Har nu läst igen och du har rätt, det står inte att föräldrarna bett TS om hjälp, det har jag nog antagit.
    Om de inte har bett om det, är det en annan sak. Jag hade änd
    å blivit irriterad, eftersom jag tycker fortfarande det är respektlöst att gå med att TS gör det och på hens sätt och sedan förstöra jobbet. Men nog betydlig mindre arg än om de faktist hade bett mig.
Svar på tråden Familjebråk