• AndreaBD

Soc anmäld

Anonym (Hatar kränkta människor) skrev 2022-11-09 15:53:07 följande:
    Osunt för att det inte är vanligt och för att barn enligt någon slags norm i samhället inte får avsky sina släktingar hur illa dom än beter sig mot familjen. 
    och barn får heller inte önska pengar i form av arv. Barnet har varit med om att flera släktingar dött och är fullt mogen och medveten om att det har genererat i pengar och att barnet fått pengar i sin tur 
    Kommer du att fatta problemet först när ditt barn väntar otåligt på DIN död, eller t.o.m. kommer på tanken att hjälpa till? 
  • AndreaBD
    Anonym (Hatar kränkta människor) skrev 2022-11-09 16:19:16 följande:
    Och vad vet du om min bakgrund du har det inte alls värre. Dessutom är hon strängt förbjuden all kontakt med barnen då det är bäst så. barn har inga jävla rättigheter till kontakt med den här människan. 
    Jag har absolut också erfarenhet av elaka familjmedlemmar. Plus elak ex. Men jag så klart aldrig matat mina barn med såna negativa känslor. Och ja, det är skadligt om barnet lär sig att det är okej att hata en person och att önskar livet ur denne. Om du har otur så kan barnet sedan bete sig på det sättet mot andra, även mot dig kanske. 

Framför allt så måste ett barn först fullt utveckla sin empati. Om man påverkar negativt där, så kanske hen aldrig utvecklar full empati. Då har du själv sett till att ditt barn blir en vuxen som inte kan känna med andra människor. Är det det du vill? 
  • AndreaBD
    Anonym (Hatar kränkta människor) skrev 2022-11-09 18:09:51 följande:

Alla människor överför sina värderingar på sina barn, att överföra att älska sina föräldrar är ok men hata dom får man inte. 

Helt rätt. Du får uppfostra dina barn till trevliga, positiva människor. Om du försöker uppfostra dem till hatfulla psykopater så lägger samhället sig i. Med all rätt! 
  • AndreaBD
    Anonym (Hatar kränkta människor) skrev 2022-11-09 20:37:52 följande:
    Hur man pratar med barnen om mormor och vad det är för fel på henne är faktiskt upp till varje förälder att bestämma själv. Ingen annan påverkas av det. Det som påverkas är barnen inställning till mormor och men barn påverkas av föräldrar ändå sociala värderingar om föräldrarna är kristna aktiva i politiken eller intressen. klart föräldrar själva måste få bestämma vad dom vill att ens barn ska ta del av 
    Annat vore idiotiskt inte fan uppfostrar man robotar som helt själva ska bestämma och forma sig till va fan som helst. Barnen ska trots allt kunna passa in i den familj som dom föds till
    Det är kanske just vad du gör - uppfostra dem till robotar. Barn reagerar annorlunda än vuxna! Du tänker på vuxna. Barn måste utveckla empati som barn. Som vuxen är det för sent. Och du stoppar deras empati-utveckling, eller åtminstone stör den, genom att överföra ditt hat för en person. Det påverkar barn mycket mer och helt annorlunda än vad det gör vuxna. 
  • AndreaBD
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-09 20:40:16 följande:
    Fast nu vet vi ju inte vad mormor har gjort. Det finns absolut människor som vi som föräldrar har en skyldighet att hålla våra barn långt ifrån. Ts känslor angående mormor kan ju vara helt rimliga, det vet inte vi.
    Absolut. Men då ska man inte dra in barnen. Det är det som är poängen. 
  • AndreaBD
    Anonym (Hatar kränkta människor) skrev 2022-11-09 20:50:50 följande:
    Hur kan du vara så säker på att mina barn är helt oempatiska och inte kan visa känslor för andra fö det kan dom det är bara mormor som dom avskyr 
    Men du kan inte vara säker på det. Det finns risk för att de blir empatiskadade generellt. Och det hade du kunnat undvika om du hade hållit den där mormor-historien ifrån dem. 

Det är just det man ska göra som förälder - ta itu med såna obehagliga historier själv och hålla barn utanför. 
  • AndreaBD
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-10 14:06:09 följande:
    Det kan ju vara känslomässigt utsatt och jobbigt att berätta om sådant på ett öppet forum där folk kan ha en rätt dömande attityd till på köpet. Om ts inte vill berätta så är det hans beslut och det har ingen relevans för ts frågeställning. 
    Vi behöver inte heller veta. Jag har själv erfarenhet av hemska saker som jag har valt att INTE tala om för mina barn. Framför allt så länge de är barn. När de blir vuxna, om de då vill veta mer i detalj vad som ligger bakom, då kan man välja att avslöja mera. 
  • AndreaBD
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-10 20:07:12 följande:
    Jag svarade Molly50 som skrev att det är upp till ts att berätta varför hon utelämnar informationen till oss i tråden om vad mormor har gjort, ett krav som har förts fram av flera i tråden. Och mitt svar var således att det kan finnas fullt rimliga anledningar till varför ts inte vill delge den infon. Så just det inlägget hade inget med barnen att göra varvid jag inte riktigt förstår ditt inlägg här.
    Det var en kommentar helt oberoende av dina inlägg. Allt kretsar inte runt dig. 
  • AndreaBD
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-10 21:30:27 följande:
    Oj, varför så arg så du måste fälla en sån nedlåtande kommentar? DU svarade på nåt som JAG hade skrivit men jag förstod inte ditt svar. Varför kommenterar du mitt inlägg ifall din kommentar är oberoende av mina inlägg? Udda. Varför citera mig i så fall? 
    Och varför tror du att jag tycker att allt kretsar kring mig? En sådan nedlåtande kommentar kräver sin förklaring tycker jag.
    Poängen är att du antar att det syftar till 100 % på ditt inlägg. Man kan väl också ibland citera ett inlägg - jag mindes inte att det var ditt inlägg - för att man vill komplettera? Och då är det lite märkligt om någon försöker hitta igen sina egna tankar helt och hållet där och även frågar efter. 
  • AndreaBD
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-11 00:41:02 följande:
    Om jag citerar någons inlägg så är det ett svar på just det inlägget. Så trodde jag det var för alla. Och man kan absolut citera någons inlägg för att komplettera, men då kan det ju vara trevligt att helt enkelt förklara det då, ifall någon undrar och inte riktigt fattade det. Istället för att ta i med tårna med otrevligheter. Att du tycker det är märkligt att man frågar om något som man inte fattar angående ditt inlägg är väldigt märkligt för mig.
    Det fanns inget att förklara närmare. 
Svar på tråden Soc anmäld