• Kockobello

Soc anmäld

Vad är det hon har gjort då? Folk kan ju göra allt möjligt hemskt.

• Kockobello

Hon kan ha gjort hemska saker, misshandel, incest etc.

• Kockobello
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-09 20:40:16 följande:
    Fast nu vet vi ju inte vad mormor har gjort. Det finns absolut människor som vi som föräldrar har en skyldighet att hålla våra barn långt ifrån. Ts känslor angående mormor kan ju vara helt rimliga, det vet inte vi.
    Dom kan behöva skyddas från mormor om hon är en sjuk psykopat. Det vet vi inte. Ts kan ha helt rätt.
  • Kockobello
    molly50 skrev 2022-11-09 20:48:04 följande:
    Nej,men då kanske TS ska berätta vad det är hon har gjort så kanske man kan bilda sig en bättre uppfattning. 
    Hittills har hon bara berättat att hon avskyr mormor och hoppas att hon ska dö så att hon kan få arvet.
    Då är det lätt att tolka det som att problemet ligger hos TS. 
    Jag tänker tvärtom. Avskyn har ju uppkommit på grund av någonting.
  • Kockobello
    molly50 skrev 2022-11-09 21:02:57 följande:
    Ja,men då kanske TS ska berätta vad det är. Återigen. 
    Så länge hon inte gör det så kommer hon att framstå som oempatisk för många. 
    Det kan vara känsligt.
  • Kockobello
    molly50 skrev 2022-11-09 21:21:28 följande:
    Då kan man i alla fall berätta att personen har gjort något hemskt.
    Man behöver inte berätta några detaljer om man inte vill.
    Just nu så framstår TS som den som är problemet,
    Det kan vara så hemskt att hon inte alls kan ta i det.
  • Kockobello
    elmadumle skrev 2022-11-09 21:50:26 följande:

Åh vad snopen du ska bli ts när det visar sig att mormor skänkt allt hon har till välgörenhet, låtit någon annan ärva pengarna eller helt enkelt levt upp alla pengar, för visst har du rätt till laglotten men det är av det som finns kvar när hon är död. Så länge hon lever kan hon göra vad fasen hon vill med pengar och tillhörigheter, elda upp det om hon vill. 

Du vet inte vad tanten har gjort. Hon kan vara en pedofil, som du tycker också ska blåsa dottern på arvet.
  • Kockobello
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-09 22:14:11 följande:
    Jag har faktiskt svårt att förstå tolkningen att ts är problemet. Jag tror att ofta när ett barn tar avstånd ifrån en förälder så finns det en allvarlig anledning till det. Att klippa banden till en förälder är väldigt känslomässigt svårt att göra. Så när ts säger sig hata mormor så tolkar jag det som att det finns en anledning till det och anledningen stavas mormor.
    De ser att de står "mormor" och då ser de automatiskt en söt liten tant med kanelbullar. De begriper lnte att det lika gärna kan vara ett as.
  • Kockobello
    Anonym (i) skrev 2022-11-10 05:50:39 följande:
    Eller så är det ts som är skruvad?

Helt ärligt, vad får du för intryck av den som skriver? Verkar det vara en trevlig person som det går att resonera med och som inte inbjuder till konflikter eller verkar det som om allt inte står riktigt rätt till?
    Det har ingen relevans.
Svar på tråden Soc anmäld