• Anonym (E)

Soc anmäld

Du hade ju nyss en tråd om det här, räckte inte det...? Men nej, det är INTE en grund för orosanmälan anser jag. Ni uppfostrar ert barn med osunda tankar men det är inte som att han "far illa" av det, förutom att riskera empatibrist mm.

Tror du har missförstått meningen med en orosanmälan, det är inte för att skolan eller samhället skulle påverkas utan att det finns en oro för att dina barn växer upp i osunda förhållanden. Det handlar alltså om barnets omsorg, inget annat.

• Anonym (E)
    Anonym (Hatar kränkta människor) skrev 2022-11-09 14:15:46 följande:
    Nä jag har inte en annan tråd 
    och är att man vill ha ett arv osunda förhållanden? Både barnet och vi skulle må bra av ett så stort tillskot, och att slippa tanten som vi stark ogillar 
    Nej, men att man uttrycker att man vill att en nära släkting ska dö. Det är ett tecken på osunt tankemönster.

Konstigt att det finns en tråd till med exakt samma innehåll men inte är du.....
  • Anonym (E)
    Anonym (Hatar kränkta människor) skrev 2022-11-09 14:37:19 följande:
    Osunt för normala familjer med relation kanske men om man inte har någonting gemensamt och avskyr varandra så kanske det inte är helt främmande tanke. 
    Och barnet tar knappast skada av att avsky sin mormor.

konstigt att det finns flera trådar om skilsmässa eller nattsömn mm
    länka gärna till den andra tråden för den är inte min
    Nej, osunt för att vara ett litet barn. Och tydligen tycker skolan det också. Barn kan ta skada av att lära sig hat istället för empati.

Nu pratar jag inte om generiska trådar utan om just hat mot mormor, ett litet barn som är inblandat och att du/ni ser fram emot att hon ska dö. DET är ovanligt.
  • Anonym (E)
    Anonym (Hatar kränkta människor) skrev 2022-11-09 15:53:07 följande:
    Osunt för att det inte är vanligt och för att barn enligt någon slags norm i samhället inte får avsky sina släktingar hur illa dom än beter sig mot familjen. 
    och barn får heller inte önska pengar i form av arv. Barnet har varit med om att flera släktingar dött och är fullt mogen och medveten om att det har genererat i pengar och att barnet fått pengar i sin tur 
    Nej osunt för att det är (och nu försöker jag bara hitta synonymer så du förstår innebörden) ett antisocialt, oempatiskt sätt att tänka om andra människor. Du som vuxen får hata vem du vill men att du matar ditt barn med sådana tankar kan ses som osunt. Att dessutom grunda det i att se fram emot ett arv är en ytterligare aspekt av det hela som gör det inte bara osmakligt utan även där väldigt oempatiskt.

Är du medveten om att sådana här tankar kan fostra sociopatiska tendenser...?
  • Anonym (E)
    Anonym (Hatar kränkta människor) skrev 2022-11-09 17:31:02 följande:

#19 vilka barnen har kontakt med bestämmer jag som förälder! 
    barnen har aldrig haft någon kontakt och så ska det förbli. vilka relationer en familj väljer att ha är upp till familjen själv att bestämma, det har ingen annan med att göra.

barnen mår bra, när den ena förälder dog fick barnen välja vilken sak och Vi åkte på semester och firade. ingenting negativt alls. 
    dessutom är mormorn god för miljoner och då man har rätt till arv enligt lag så är det ju så. 

Att tror att barnen skulle fara illa över att få pengar från någon dom inte ens vet namnet på är knappast troligt. Dom har inte haft kontakt någon gång har kärringen lämnat julklappar men dom har vi lämnat till välgörenhet utan att ens ta in i huset. 

Du fattar ju fortfarande inte. Det är inte om pengarna utan om att du/ni lär barnet att vara känslokall! Lider du själv av någon socialt avvikande störning.....? Bara frågar för det verkar väldigt svårt att ta in ett humant perspektiv här.
  • Anonym (E)
    Anonym (Hatar kränkta människor) skrev 2022-11-09 18:02:30 följande:
    Nu har man rätt till arv enligt lag serru 
    Och mormor har rätt att skriva testamente där hon istället ger större delen av sitt arv till andra, serru :) Och innan hon dör kan hon skänka bort varenda krona om hon så vill! Serru.
  • Anonym (E)
    Anonym (Hatar kränkta människor) skrev 2022-11-10 10:26:50 följande:
    Och när tycker du att ens barn kan få veta då? Det är väl ändå upp till föräldrar att avgöra och inte upp till allmän 
    Generellt någon gång efter puberteten eller när de är vuxna beroende på orsakerna bakom.

Ts, det vore bra att få veta varför du/ni hatar mormor så mycket och anser att hon förstör ert liv. Det skulle kunna ge en helt annan bild av situationen. Just nu spekulerar folk i att hon antingen är helt oskyldig till att hon förgripit sig sexuellt på dig/sitt barn. Så vad har hon egentligen gjort dig/er?
Svar på tråden Soc anmäld