Inlägg från: kioskvältare |Visa alla inlägg
  • kioskvältare

Hjälp mig att sätta undan pengar så att jag kan få bostadstillägg.

Hur kan ett arv till ditt barn som är så stort att det gör att du inte kan få bostadstillägg ha hamnat på ditt konto och inte på ett konto med överförmyndarspärr? Låter väldigt märkligt.

• kioskvältare
    Anonym (Vill göra rätt o hålla en sista vilja.) skrev 2022-11-05 21:28:50 följande:

Istället för att det har köpts dyra leksaker så har mitt barn fått en liten billig sak, godisbit osv o så har jag fått ett kuvert med pengar som ska gå till framtiden. 
    Självklart har detta inte varit det bästa o vi borde ha gjort på annat sätt.
    Lätt att vara efterklok o jag är inte född smart.
    Ska kolla upp det ni har skrivit, för jag vill göra rätt åt alla håll o kanter. 

Du har alltså fått kontanter i kuvert som uppgår till närmare miljonen som du satt in på ditt konto? För det måste röra sig om uppemot en miljon om du inte ska få något bostadstillägg alls. 

Väldigt generösa gåvor får man säga. Men ja det låter minst sagt korkat att bara sätta in dessa stora summor på sitt eget konto, dessutom troligen utan någon avkastning.
    Anonym (123) skrev 2022-11-06 00:13:02 följande:
    Det fattar inte jag heller? Finns det testamente med villkoren och hur hanterades arvsskiftet?
    Det rör sig sannolikt inte om något verkligt/officiellt arv utan gåvor som getts till TS istället för till barnet under uppväxten. Barnet verkar inte vara särskilt gammalt heller så det låter helt orimligt att summor uppemot en miljon skulle ges på det viset, kontanter i kuvert.
Svar på tråden Hjälp mig att sätta undan pengar så att jag kan få bostadstillägg.