• PrettyTiedUp

Mer flytningar, gravid?

Hej!
    Jag har sedan ägglossning (testade med stickor) haft mer flytningar än vanligt, testade bisolvon denna gång (13:e försöket) men slutade på ägglossningsdagen.
    Är idag ÄL+7 och har fortfarande flytningar, är vanligtvis helt torr efter ÄL men nu liksom våt.
    Och, ursäkta, men för jag in ett finger är det liksom vitt på fingret när jag tar ut det.
    Har tagit gravtest men minus, för tidigt jag vet men kan inte låta bli.

Hur har ni som varit gravida haft det med flytningar efter ägglossning?

Börjar bli väldigt uppgiven efter alla försök.

• Svar på tråden Mer flytningar, gravid?
  • Piah91

Hej!

För mig var det tvärtom, jag hade typ inga flytningar innan BIM nu när jag är gravid. Innan mens brukar jag få vita rinniga flytningar, rätt mycket. Så om du vanligtvis inte har mycket flytningar innan mens, så kanske du är gravid 😊 Men flytningar är svårt, däremot tyckte jag mina var kletiga och vita nu som gravid, och inte rinniga.

Lycka till! 😊

• Piah91
    PrettyTiedUp skrev 2022-11-04 05:23:31 följande:

Tack för ditt svar, Piah91! 

Så lite så. Om det är något som skiljer cykeln från andra, alltså något symtom så tänker jag att det kan vara något. Mina starkaste symtom även innan bim, var extrem kissnödighet och uppsvullen mage (+livmoder) det brukar jag inte ha, och då visste jag typ 😊
  • Heybabe

Samma här! Brukar inte ha flytningar annat än vid ägglossning, men har den senaste veckan haft jättemycket vita flytningar? Alltså måste byta trosor flera gånger om dagen eller ha bindor. Mensen är beräknad på onsdag, har testat en gång och tyckte mig själv se ett svagt positivt streck, men testat igår också och då var det negativt... Min man har också påpekat att jag verkar vara mycket känsligare mot lukter.. men vi får la se!

• PrettyTiedUp

Mina flytningar försvann igår, dagen efter jag skrev inlägget :( 
    Var säkert bisolvonet som ökade mina flytningar. 

• Piah91
    PrettyTiedUp skrev 2022-11-05 10:10:55 följande:

Mina flytningar försvann igår, dagen efter jag skrev inlägget :( 
    Var säkert bisolvonet som ökade mina flytningar. 

Jag skulle inte stirra mig blind på flytningarna. Har du några andra symtom? 😊 När har du BIM? 😊
  • PrettyTiedUp

Piah91; inga andra symptom alls. Känns något i livmodern bara men det brukar det göra mellan ÄL och bim. Jag hoppas ändå. Bim på måndag eller fredag, har en lutealfas på mellan 10-14 dagar. 

• Piah91
    PrettyTiedUp skrev 2022-11-05 11:16:27 följande:

Piah91; inga andra symptom alls. Känns något i livmodern bara men det brukar det göra mellan ÄL och bim. Jag hoppas ändå. Bim på måndag eller fredag, har en lutealfas på mellan 10-14 dagar. 

Okej 😊 När har du tänkt testa? Har du barn sen innan? 😊
  • Piah91
    PrettyTiedUp skrev 2022-11-05 13:02:38 följande:

Jag har testat sen ÄL+6, har inga barn sen innan.

Okej, så jobbigt att försöka och försöka och inget händer :/ Du får testa om några dagar och se, uppdatera gärna 😊
  • Piah91
    PrettyTiedUp skrev 2022-11-05 15:22:59 följande:

Ja det är jättejobbigt, väldigt påfrestande. Absolut, jag ska uppdatera hur det går.

Ni har inte tänkt på att söka hjälp för att se vad det kan bero på? 😊 
  • Dahlia89
    PrettyTiedUp skrev 2022-11-05 17:51:09 följande:

Jo, vi kommer söka hjälp vid årsskiftet, förhoppningsvis blir jag gravid innan dess. 

Hur gick det för dig?

Jag har samma symtom, massor med flytningar som jag aldrig brukar ha innan, trött, ont i brösten osv. 

Tog ett tidigt test idag som var negativt. Nu letar jag någon som haft samma symtom men plussat så att jag kan leva på hoppet en stund till. BIM 25/12.
  • PrettyTiedUp

Dahlia89, jag var inte gravid den gången. 
    Jag hoppas på denna gång istället :)
    Lycka till! Hoppas du får plus!

Svar på tråden Mer flytningar, gravid?