Inlägg från: Anonym (Drömmen om ett plus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Drömmen om ett plus)

Vi som önskar bli gravida i vinter!

Hej, jag hakar gärna på!

Vi försöker få vårat första plus, tog Clearblue ÄL test igår, den rosa och det blev en glad gubbe, vet dock inte om jag hade glad gubbe dagen innan för va första testet sen mensen slutade! Men vi körde på igår, även i onsdags så håller tummarna Skrattande

Kanske en dum fråga, men vi ska till Liseberg i helgen, men påverkar karusellerna något en vecka efter äl? Tänker ju att det är ju då som ägget fäster ungefär? Jätte nojjig för jag vill ju verkligen att det ska ta sig denna gången 😂

Vicblomman stort grattis, håller tummarna att lilla föret håller sig kvar 😍 jag har 11 dagar kvar till bim, kan knappt vänta, så otålig 🤪

Vicblomman skrev 2022-11-24 18:09:06 följande:
    Tack! Åh värsta väntan?man blir ju tokig att gå och känns efter om man har symptom 🙈
    Haha ja, går o väntar hela tiden på att få symtom, haft molande värk enda sen äl och ömma bröstvårtor, men det får jag vid äl 🙈
    Sucken skrev 2022-11-25 10:00:06 följande:

Grattis Vicblomman! Va skönt att det äntligen blev din tur! 😊 

Jag är på äl +6 och har ännu inte märkt någon skillnad i kroppen. Rätt skönt ändå. Det var typ 15 år sen jag hade en ägglossning sist så minns inte hur det kändes eller om jag brukade få pms. Men än så länge är det lugnt. 😊 Kan ju iofs vara pga att vi är på gran canaria också. Solen gör en gott. 😄

Jag är på äl +5, så skiljer bara en dag mellan oss! 😄
    Sucken skrev 2022-11-26 21:58:12 följande:
    Nice! 😁 Brukar du ta test innan bim eller väntar du in mensen? Jag har 10 test hemma och vet inte om jag kommer klara av att vänta till mensen eventuellt kommer. 😅 
    Jag har 2 test hemma, men beställt hem flera test så att jag kan testa innan bim för kommer inte kunna hålla mig 😂 håller tummarna för oss 😍

Sucken : nä, inga symtom förutom en konstig känsla i kroppen som jag inte kan beskriva, trött och molande värk. Trött o konstig känsla i kroppen brukar jag ha ibland, testade mig i dag på morgonen men negativt, men är ju för tidigt att testa också, inte fått hem mina andra gravtest än 😂

Anonym (Foodie) skrev 2022-11-28 21:59:15 följande:

Lugnt att man hoppar in här med ? I väntandes tider är detta ett bra sätt att fördriva tiden med andra haha.

Är på ÄL +5 😊

Välkommen Foodie! 
    Förstår känslan av all väntan, är själv på äl +8 och tiden går så långsamt! Fick idag en liten brun flytning, så hoppas det är en nid blödning 🤞
    Sucken skrev 2022-11-28 22:20:27 följande:

Drömmen om ett plus: Jag hade räknat fel på äl. Är också på dag 8. 😅 

Foodie: Vad kul att du också har haft äl. Är många som har några spännande dagar framöver. 😊 

Guldkvinna: Va tråkigt att det ska strula för dig. Ja, du får kanske ta ett nytt test om några dagar. 😊 

Troligtvis kom mensen idag, 5 dagar tidigare, för tror knappast det är en nidblödning för har ganska mycket mensvärk och mörkbrunt o lite klumpar i, så nytt försök i december 🥺

Hur går det för alla här i tråden?
    Jag hade troligtvis ÄL nu i veckan som va, haft ganska mycket sex, nästan varje dag under 2 veckor. Inte testat med ÄL test denna vecka för att dom hade tagit slut, men haft mycket ÄL sekret o känt på tappen och haft molande värk hela veckan. Så jag hoppas att det kan bli ett plus detta året 👶

Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-18 15:52:54 följande:
    För mig går det nog bra. Jag testade med äl-test och fick starkt den 12e. så håller tummarna bara nu! Det står i appen premom som jag har att jag kan testa pdg på tisdag. någon som har koll på sånt? Vad är det ens? Känner mig totalt trög. När jag googlqr står det att det är ett test för att se om äl skett..? 
    Då är vi på ungefär samma dag, håller tummarna för oss 😍 hmm, försökte också googla men fattade ingenting.. Men finns test att ta för att kolla om ÄL skett, tror det kan va det? 🤔

Vad tror ni? Troligtvis så va ÄL senare än vad appen säger så den stämmer nog inte, men tror ni vi har en chans denna månad? 🤞

Svar på tråden Vi som önskar bli gravida i vinter!