Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Vet ensamstående mammor att dom är lägre i rang?

Vad får dig att tro att jag vill träffa en man utan barn sedan tidigare? Är han barnlös är sannolikheten stor att han vill ha barn, och jag vill inte ha fler. Det var precis det min äldre syster råkade ut för. Hon träffade en yngre barnlös man när hon hade separerat från sina barns pappa. Han ville hemskt gärna ha barn, vilket resulterade i att hon fick en sladdis när hon var 41.

Själv är jag gift med en man som hade vuxna barn redan när vi träffades. Ingen av oss ville ha fler barn, vilket ju passade oss båda perfekt. Att jag hade små barn när vi träffades gjorde honom ingenting. Han sa till och med att han såg fram emot att bli en liten familj, eftersom han hade haft skralt med kontakt med sina egna barn sedan han separerat från deras mor.

• Anonym (A)

Jag håller med Um Hamza. Det är bara du, TS, som tycker det är ?skämmigt? att dejta en mamma med barn. Det svenska samhället är fullt av både singelmammor och singelpappor. Ingen tycker att det är konstigt. Du verkar ha en konservativ machosyn på kvinnor och parrelationer. Och varför uttrycker du dig som du gör? ?Lägre i rang?? Det är helt ok att inte vilja dejta kvinnor med barn, men du antyder ju dessutom att du ser ned på dem. Sedan kan man ju också undra varför du förutsätter att du som barnlös man är attraktiv i dessa kvinnors ögon.

Svar på tråden Vet ensamstående mammor att dom är lägre i rang?