Anonym (tu) skrev 2022-12-04 11:41:05 följande:
Oj, jag visste inte att detta hade utvecklats till en tråd där mammor (kvinnor som fött barn) ska tävla om lågt bmi och i personliga styrkor:D
Du är inte på en anställningsintervju för
slimmademorsorvillhasex.com nu; D
Du kan handla på barnavdelningen, det kan ju vara riktigt roligt och gulligt: ) Det kommer tyvärr jag aldrig kunna, är för lång. Lite avis blir jag.
Går det att hitta bra kläder på barn?
Är heller ingen bedrift att ha lågt bmi. Det är en bedrift att leva hälsosamt, ja. Men lågt bmi kan du få genom att bli ätstörd (icke attraktivt och fruktansvärt ohälsosamt) eller ta droger (icke attraktivt och fruktansvärt ohälsosamt) som tar ner aptiten.
Eller är ätstörda och drogbrukare automatiskt diskvalificerade från tävlingen?
Jag är varken ätstörd eller tar droger. Aptiten är god. Jag fastar vissa dagar (fasta är en del av livet och man lever längre), ofta enligt 5:2 varianten blir det... Jag äter helt som vanligt de absolut flesta dagar i veckan. Jag promenerar mycket av hälsoskäl och lyssnar på musik samtidigt för att det inte ska vara tråkigt, och förut styrketränade jag men jag har för tillfället en infektion i kroppen så jag tränar ingenting. Jag fortsätter att fasta då och då dock. Att ha övervikt av anledningen att man överäter varje dag är också en ätstörning. Men om man är överviktig utan att frossa mat så är det inte ätstörning. Allt är relativt. Men jag är normalviktig som sagt.
Jag har fettansamlingen mitt på magen, ej i brösten eller rumpan. Om jag passerar BMI 19,5 får jag en kula på magen som en man. Jag vill hålla mig på BMI 19 (ej undervikt) för att jag känner mig attraktiv då. Man lär sig att leva på ett visst sätt, det var bara lite jobbigt i början men sen kommer man in i hur man ska leva för att behålla BMI 19 utan problem. Allt är en vanesak. De kvinnor som har fettansamling i brösten passar väldigt ofta i en högre BMI och att se ut som en vacker timglasfigur, men jag behöver hålla en lägre BMI som sagt. Alla gör precis som de vill, men jag har svettats och kämpat för att komma dit jag är nu, och jag tänker inte må dåligt över mina ansträngningar.