BIM December 2022
Babyshark: jadå! vi har inte haft sex varje dag heller men typ varannan. så vi håller tummarna! 🙌🏽 jag är rädd att jag ska bli typ manisk med både temp och test och en känsla av att jag måste ha sex. Och att det i sin tur kommer göra att jag blir ännu mer jättebesviken om mensen kommer.
jag har ju haft lite oregelbunden mens de sista månaderna så jag vet inte när nästa mens beräknas komma men enligt app så ska den komma i slutet av månaden. Och jag ska försöka hålla mig för att inte testa för tidigt också! Men kan man tänka dagar från äl då? Så som du skrev nu, att man kan testa äl+10? Jag vet ju att dom tidiga testerna är från bim-6. men när man har oregelbunden blir de ju svårt att räkna ut.
Tack för du ger mig hopp! Ja det gör vi verkligen 😀
Känner likadant att man blir manisk, man vet ju att om man inte prickar rätt så är det ju en hel månad till nästa försök och en månad är lång tid när längtan är stor. Jag har tidigare månader varit väldigt beroende av att testa, redan på äl+8 och det är ju som gjort för att bli besviken. Senaste graviditeten plussade jag med ett vanligt test (som mäter 25) vääldigt svagt på äl+10 så de knappt syntes. Har svårt att tänka mig att jag skulle se något streck innan äl+10 den gången.
Ja det är bättre att tänka dagar från äl, till exempel så hade jag bara en 9-10 dagars lutealfas för några månader sedan och hade jag testat bim-6 då så hade det varit på äl+3-4 och då har inte ett ägg ens hunnit fästa 😊 Dom utgår alltid (tror jag) från att man har en 14 dagars lutealfas när dom skriver så.