Inlägg från: Anonym (Babyshark) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Babyshark)

BIM December 2022

Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-16 10:38:16 följande:

Babyshark: jadå! vi har inte haft sex varje dag heller men typ varannan. så vi håller tummarna! 🙌🏽   jag är rädd att jag ska bli typ manisk med både temp och test och en känsla av att jag måste ha sex. Och att det i sin tur kommer göra att jag blir ännu mer jättebesviken om mensen kommer. 

jag har ju haft lite oregelbunden mens de sista månaderna så jag vet inte när nästa mens beräknas komma men enligt app så ska den komma i slutet av månaden. Och jag ska försöka hålla mig för att inte testa för tidigt också! Men kan man tänka dagar från äl då? Så som du skrev nu, att man kan testa äl+10? Jag vet ju att dom tidiga testerna är från bim-6. men när man har oregelbunden blir de ju svårt att räkna ut. 

Tack för du ger mig hopp! Ja det gör vi verkligen 😀
    Känner likadant att man blir manisk, man vet ju att om man inte prickar rätt så är det ju en hel månad till nästa försök och en månad är lång tid när längtan är stor. Jag har tidigare månader varit väldigt beroende av att testa, redan på äl+8 och det är ju som gjort för att bli besviken. Senaste graviditeten plussade jag med ett vanligt test (som mäter 25) vääldigt svagt på äl+10 så de knappt syntes. Har svårt att tänka mig att jag skulle se något streck innan äl+10 den gången.

Ja det är bättre att tänka dagar från äl, till exempel så hade jag bara en 9-10 dagars lutealfas för några månader sedan och hade jag testat bim-6 då så hade det varit på äl+3-4 och då har inte ett ägg ens hunnit fästa 😊 Dom utgår alltid (tror jag) från att man har en 14 dagars lutealfas när dom skriver så. 

• Anonym (Babyshark)
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-18 10:12:00 följande:

Cd15 betyder dag 15? 

Ja precis det är cykeldag 15 :) 
    Swave skrev 2022-11-18 10:23:41 följande:

Visst är detta ägglossningstest väldigt nära på att bli positivt?

Ja det är det, nästan exakt på gränsen till positivt. Du får nog ett helt positivt om några timmar skulle jag gissa på. Så äl om 1-2 dagar 😀

• Anonym (Babyshark)
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-19 12:54:59 följande:

Jag tror att jag ger upp om den här månaden. Verkar inte enligt temp (och app för temp) att jag haft någon ägglossning. dessutom har jag en urinvägsinfektion som vägrar ge sig så med penicillin och sånt kanske det inte tar sig ändå. Har ingen koll på hur de funkar, om de skulle kunna påverka. dessutom med min andra uvi- infektion för månaden så blir Ju inte lusten heller så stor för att de gör ont av uppenbara skäl. Vi får se om dom dagarna vi prickat in mot förmodan skulle kunna vara dom dagarna jag isf har ägglossning. Håller annars alla mina tummar för er andra!❤️❤️

Kan inte det där med att ta temp men om jag förstått rätt så ska väl tempen öka bara pyyttelite för att man ska veta när man har ägglossning och det kan ju räcka att man inte sover så länge som man brukar så stämmer väl inte tempen riktigt. Tror det är lättare med temp-metoden när man inte har småbarn som väcker en om nätterna o sådär 🤔 Eftersom ditt äl-test började öka så var du nog påväg att få ägglossning då, så du har nog lyckats pricka in dina fertilaste dagar ändå! Håller tummarna att du får ett pluss om några dagar! Självklart är det okej att skriva om sina tankar och känslor här! 🥰
  • Anonym (Babyshark)

Är på äl+7 idag, bara tre dagar kvar innan jag ska testa med testa tidigt😀 Hoppas så mycket samtidigt som man gör sig beredd på att bli besviken ännu en gång. Har fått lite lätt molvärk då och då, även lite pms typ, är lättirriterad just nu. Har ni fått PMS symtom innan ni plussat tidigare? 🙈 Eller är det ett tecken på att det inte tagit sig den här gången heller tro..

Ni som fått ägglossning redan, hur många dagar efter äl är ni? 

• Anonym (Babyshark)
    Loulou92 skrev 2022-11-22 13:50:18 följande:

Jag är på äl + 5 idag. Igår dippade min temp? Så vi myste till det igen om ifall. Sen åkte jag iväg med jobbet och sov över tills idag så har inte tempat idag. Mycket underligt dock..

Under dagen igår fick jag som sendragningar på vänster sida. Om jag skrattade tex så gjorde det ont som fan. Förra gången jag var gravid fick jag exakt samma 6 dagar efter ÄL. Men det kan ju lika gärna vara att båda gånger kanske jag bara behövde sätta mig på toaletten. 

En fråga till er som tempar: Har ni olika temp varje cykel? Förra cykeln låg min dipp på 36,2 och höjdes sen till 36,4 för att sen ligga på 36,8 tills den dippade innan mensen.

Nu var min dipp på 36,0 för att sen går upp till 36,3 och sen 36,5. Och sen dippen igår ner till 36,3.

Fick samma igår när jag var på äl+6, kände igen sendragningsmärtan från när jag var gravid med första barnet, kommer dock inte ihåg ifall jag kände det så tidigt då 🤔 Inte känt något idag men hoppas det är ett tecken på att vi är gravida 😍 När börjar du testa? 

Verkar krångligt detdär med att tempa, svårt o bedöma när man har äl 😟 

• Anonym (Babyshark)
    Loulou92 skrev 2022-11-22 14:35:25 följande:

Ja! Hade du bara i ena sidan?
    Jag förstår inte vad det isåfall kan vara OM det skulle bero på graviditet? Jag menar livmodern sitter ju inte bara på ena sidan. Kändes mer som äggstocken?

Jag minns det så väl från förra gången för jag fyllde 30, hade fest, och fick sätta mig ner flera gånger under dagen och andas typ. Trodde jag hade en fis på tvären 🤣 6 dagar senare plussade jag. Och fick 2-3 veckor på indikatorn. Vilket inte borde ha stämt nu när jag tänker efter 🤔 
    Det tog inte många dagar efter sendragningen som jag började svettas på natten och känna i brösten. Så vi får väl se vad som händer närmsta dagarna ☺️

Jag vill nog vänta en vecka iallafall. Har BM 2 december. 

Har för mig det var båda sidor men kommer inte ihåg, var ingen extrem smärta men kände de rättså tydligt 😊 Vet inte alls vad det kan bero på, är ju väldigt tidigt vid äl+6 att börja känna något kanske men vem vet 😀 Blir spännande o se om man får mer symtom, men tyvärr så brukar det ju vara väldigt likt symtomen man får innan mens så vågar inte tro på något. Duktig du är som väntar en hel vecka till, är ju bäst att göra så
    egentligen men jag kan inte hålla mig när man har typ 20 test hemma 🙈 Plussade på äl+10 sist med vanligt test, så blir besviken om jag inte ser något med testa tidigt på fredag 😄 
  • Anonym (Babyshark)
    GuldKvinnan skrev 2022-11-22 21:22:58 följande:
    28/11 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    29/11 önskarsyskon2023 
    1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket
    1/12 Guldkvinnan - 3:e försöket, första barnet
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    8/12 Smoff, andra försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    8/12 - Ettfrö - 2:a försöket, andra barnet
    8/12 Nummer3 - 1:a försöket, tredje barnet
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    10/12 Magnolia010 - 3-4:e försöket, första barnet 
    9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet
    12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
    12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
    12/12 Nästanheltanonym - första barnet
    14/12 Amaaanda00 6:e försöker, första barnet, tempar med NC 
    15/12 Grönaste - 3e försöket, andra barnet.
    15/12 Linneaeli - 6e försöket, andra barnet.
    17/12 krispiggurka 
    17/12 Ajn, 2:e försöket efter ma.
    19/12 A13xandra13 7:e försöker, andra barnet, tempar m NC
    19/12 JSAG 6:e försöket, första barnet
    19/12 82lindis - 5:e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli. 4 barnet 
    24/12 Vicblomman - 7e försöket, första barnet. 

Lägger in mig själv på 1/12! 😃

Min kropp gör mig så förvirrad. Jag brukar alltid känna av ÄL på höger sida och få ömma bröstvårtor ca 1 vecka innan BIM. Men förra månaden kände jag absolut ingenting i brösten och den här gången är mina bröstvårtor superömma direkt efter ÄL. Händer det er också att det varierar eller brukar ni ofta ha likadant?

I den eviga väntan på BIM när man (i alla fall jag) överanalyserar varje känning så kan jag i alla fall konstatera att det som är lite annorlunda denna gång är att känningen på höger sida håller i sig längre än vanligt, brösten ömmar tidigare än vanligt och jag har mer flytningar än vanligt. Kan det vara något tror ni? 🤣
    Har också analyserat väldigt mycket tidigare månader men märkt att det inte där någon mening då mens och tidiga grav symtom är typ samma, iallafall på mig 😅 Men att det är annorlunda kan ju vara ett gott tecken 😀 När grav-testar du? 😊
  • Anonym (Babyshark)

Tog ett test nu på morgonen äl+9, helt blankt 🙃 Att man aldrig lär sig.. Hoppas det bara var ett för tidigt test så det visar plus om några dagar 😇 Hur tidigt har ni plussat tidigare graviditeter? 

• Anonym (Babyshark)
    Swave skrev 2022-11-24 09:00:30 följande:

ÄL+7 har jag kunnat lysa igenom testet med ficklampan på mobilen och kunnat se ett rött streck (syns inte annars med blotta ögat), och på ÄL+8 kan jag se det med blotta ögat utan att lysa igenom det.
    #testnarkoman

Oj vad tidigt, var du säker på när du hade äl då? 😯 Så himla olika verkar det vara, vissa plussar supertidigt och andra plussar inte förens flera dagar efter bim.Ska ta ett nytt test imon på morgonen men har inte så höga förhoppningar även fast jag vet att jag testade väldigt tidigt idag. 

• Anonym (Babyshark)
    Swave skrev 2022-11-24 13:51:11 följande:

Jajjemän, jag kör alltid med ÄL-tester och får även mycket smärtor osv vid ägglossning. 

Dock så använder jag väldigt känsliga gravtester.

Är det 10 mLU/ml på dom testen? 

Någon annan som vill dela med sig av när ni plussat vid tidigare graviditet? Behöver få upp lite hopp inför nästa test känner jag 😅
    Ni som testat flera dagar på raken tidigare (till exempel testat på äl+10 äl+11 på äl+12) får jättegärna skriva vilken dag efter äl ni plussade på😀

• Anonym (Babyshark)
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-11-24 20:39:30 följande:

Godkväll i tråden 😊
    Ikväll är jag förvirrad, var bombis på att min äl var för ca en v sedan. Haft gryniga flytningar efter det och idag fick jag mitt i allt en trådig flytning (?) 
    Har jag äl igen, senare än jag trott eller är det ett tidigt gravsymtom?
    Hjääälp

Godkväll 😀
    Har också fått liite som fertila flytningar ibland blandat med tjockare flytningar, vet inte varför. Men är ingen stor mängd 🤔 Gissar på att du hade äl för en vecka sen om du hade tydliga symtom på det då, tog du test/temp? 
  • Anonym (Babyshark)
    Syskonlängtansdröm skrev 2022-11-24 19:05:30 följande:
    Lägger in mig själv i listan, 12:e försöket, andra barnet. Börjar definitivt tröttna på tester och att ligga på beställning. 
    Har en treåring som vi gärna vill ge ett syskon, testar med clearblue ägglossningstester varje månad som indikerar ägglossning men kan inte bekräfta med temp när jag jobbar oregelbundna tider. 
    På tolv månader inte ett enda plus. Första barnet kom till efter ett par månader utan tester. 35, snart 36år gammal

Vill bara ge upp och skita i det så man kan gå vidare i livet, men samtidigt det enda jag, (vi) vill är att ge sonen ett syskon. 
    förlåt för bitter, men idag är en jävlig dag. 

28/11 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    29/11 önskarsyskon2023 
    1/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket
    1/12 jordgubbsfelle - 5e försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    13/12 Sanlin90 - 19de eller 5te försöket andra barnet
    17/12 krispiggurka 
    21/12 Syskonlängtansdröm 12:e försöket, andra barnet
    23/12 Jennifer - 2a försöket efter missfall. Första barnet
    24/12 Vicblomman - 7e försöket, första barnet
    Förstår din känsla, började försöka för ett år sedan ungefär att få ett syskon. Har inte kunnat försöka alla månader då jag blev gravid men det slutade i MA, blödningar som höll på länge med så det var väldigt tråkigt. Man blir så frustrerad när detdär plusset aldrig dyker upp.. Och känslan är att alla andra blir gravida väldigt snabbt (även fast det inte är så). Hoppas såå på att alla i den här tråden får ett plus inom snar framtid ❤️
  • Anonym (Babyshark)
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-11-25 09:04:27 följande:

Babyshark exakt samma för mig, det var en trådig flytning i förrgår samt en liten idag, dessa blandat med filmjölk-flytningar. Sjukt förvirrande allt detta. Hade en temp höjning till 38.0 dagen efter det jag trodde var äl, ökad sexlust var väl det främsta men också lite äl"smärtor" runt äggledare. 
    Bekräftade dock inte med ältest så det är mer känsla jag gått på 😂
    Idag har jag åkt på förkylning och ont i kroppen vilket kommer störa ut tempningen 😭
    Ja men det är väl bara köra på i helgen med och hoppas på det bästa 👏

Låter som att du hade äl då, tydliga symtom! 😀 Surt att du åkt på förkylning när du tempar, känns som temp-metoden är svår under höst/vinter då man är förkyld mer än man är frisk typ 😅

För mig är det bara negativa gravtest (äl+10) så har tappat hoppet för den här gången, hade ändå en känsla att det tagit sig den här gången men verkar ej så 😐
  • Anonym (Babyshark)
    Barbrastreisand skrev 2022-11-27 09:32:41 följande:

Började smygtesta idag!
    Tog ett testa-tidigt som jag kanske anade ett svagt streck på men stickan var så utsmetad (första). Efter några minuter blev strecket lite synligare (andra). Tog även ett vanligt (nedersta) men inget jag kunde direkt se.. Har tidigare fått spök på dessa så förväntningarna är inte så höga.. Får vänta och se vad som visar kommande dagar! 

Ser också något svagt, håller tummarna att det inte är spökstreck! 😍 Du får uppdatera när du tar fler test! 

Har själv bara fått negativa test (äl+12) så hoppet börjar sina för denna gång, men sålänge mensen inte kommer så finns de ju alltid en chans kanske😅 

• Anonym (Babyshark)
    Mensen kom idag, väldigt väntat 😐 ändrar i listan då jag har bim 25/12 nästa gång. Hoppas på positiva test vid julafton 😍
    29/11 önskarsyskon2023 
    1/12 jordgubbsfelle - 5e försöket, första barnet
    4/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    7/12 anonimato - 1:a försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    13/12 Sanlin90 - 19de eller 5te försöket andra barnet
    17/12 krispiggurka 
    21/12 Syskonlängtansdröm 12:e försöket, andra barnet
    23/12 Jennifer - 2a försöket efter missfall. Första barnet
    24/12 Vicblomman - 7e försöket, första barnet
    25/12 Babyshark - 4e försöket efter missfall
  • Anonym (Babyshark)

Måste bara fråga för tycker det är så svårt, när ni vet att ni har ägglossning säger ni det till er sambo/man eller hur gör ni? 🙈 
    Man vill ju inte missa att ha samlag under äl, jag vill gärna ha det typ dagen innan äl, på äl-dagen och dagen efter äl för att känna att man har maxat chanserna.. 😇

Svar på tråden BIM December 2022