• Swave

BIM December 2022

Tiffliffen skrev 2022-11-30 10:34:53 följande:

Imorse fick jag en mellanblödning och mensvärk sedan dess. Hur j*vla svårt ska det vara?? Mensen kommer vilken dag som helst  BIM på söndag. Då går vi in på 6e försöket. jag önskar att vi börjat tidigare, men killen har inte varit redo så jag har väntat in honom i ca 2 år. Så blir det såhär istället.. Är det någon som vet hur vanligt det är att ett par inte kan bli gravida tillsammans? Vi har liksom prickat ägglossning 5 ggr i rad nån gång bör det ju funka tycker man? å vi är båda 27år.. 

Det tar i snitt runt 8 månader att bli gravid då båda parter är helr friska och ferila.

80% brukar ha blivit gravida inom 1 år (även om man prickar in varje ÄL) så det är nog inget som är fel, det tar bara tid :)

• Swave
    Hannis1983 skrev 2022-12-05 07:27:53 följande:

här kommer mensen nu på morgonen så vi får se vilka jag möter i januari tråden när den skapas. 

lycka till alla andra ♥️

Det finns redan en januari tråd 😊
  • Swave

Alltså brukar inte kontrollinjen vara betydligt starkare?

Första gången jag testar ägglossningstest från Graviditetstetskollen, och på alla andra märken jag provat så är kontrollinjen väldigt stark. Nu är den ju typ jätte svag
    (testet från igår var lika svagt)

Tänker att det borde ju inte vara så svårt att få ett positivt test om det ska matcha den där mesiga linjen 🤔😅

• Swave
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-11 19:34:12 följande:
    swave: nu har du ju testat andra så du vet ju. Men såhär starka är mina kontrollstreck. Jag blir snarare åt andra hållet, att hur ska det kunna bli starkare än sådär 🤷🏼?♀️😂
    Exakt, det är ju såna där starka kontrollstreck man brukar få, inte så där mesiga som mina är 😅

Jag ska skicka en bild till Graviditetstetskollen och fråga vad som är fel på dessa. 

Får väl åka och köpa nya imorgon 😑
  • Swave
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-11 22:16:48 följande:

Swave: bra ide! uppdatera gärna vad dom säger :) tycker själv det är ganska svårt med dom här testerna. vill inte missa men vill heller inte känna stress över att testa och testa varje gång jag kissar 😅  hur brukar du göra när det närmar sig en ökning? Testa en gång per dag fortsatt eller två? Eller fler?

Jag testar en gång per dag bara (ungefär samma tid). Har hittills aldrig missat peaken 😃
  • Swave
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-11 22:39:12 följande:
    Tack för snabbt svar! Då kan jag lugna mig i de iaf :)  önskar dig och alla andra här inne all lycka! När har du bim?
    1/1 har jag BIM, förutsatt att ägglossningen sker enligt min app. Men det kanske kommer flyttas någon dag hit eller dit 😄
  • Swave
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-11 22:39:12 följande:
    Tack för snabbt svar! Då kan jag lugna mig i de iaf :)  önskar dig och alla andra här inne all lycka! När har du bim?

Gjorde ett nytt ÄL-test idag och nu verkar det ändå vara ett helt okej kontrollstreck, så vet inte om det var fel på de två första.

• Swave
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-12 20:02:49 följande:

Ja det ser ju ut mer normalt ut! Helt klart. jag tog ett precis och fick de här. Äntligen något positivt då jag varit osäker på om jag ens haft äl innan då min mens varit så konstig och då jag haft hormonell obalans osv. Såhär såg de ut precis nu.🙏🏽

Härligt!! Då är det bara köra på och hålla tummarna!! Hjärta

• Swave
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-13 07:39:59 följande:
    Ja men detsamma! Din äl verkar ju vara på g också 😍

Jag borde ha ÄL någonstans mellan torsdag -söndag, så jag håller tummarna för torsdag 😅

• Swave
    Anonym (lilly) skrev 2022-12-13 11:22:24 följande:

Hej tjejer! 
    Har inte varit duktig på att uppdatera. Men det hände en skum grej imorse. Jag är på äl+9 och imorse var jag uppe och kissade men såg inget konstigt (det var tidigt och hade inga glasögon ;)) men när min man gick upp och skulle kissa så var där 2 bloddroppar som även missfärgat vattnet i toan till rött. Så jag tänker kanske en nidblödning? Jag vet ju inte om blodet kom från mig men jag antar det då jag var först på toan hehe.. Har ni haft det? :) 
    Just det, jag har aldrig nånsin haft mellanblödningar eller spottings innan mens. 

Jag har haft det en gång, då fick jag tyvärr en kemisk graviditet Obestämd

Svar på tråden BIM December 2022