BIM December 2022
Babyshark:
Jag håller tummarna för oss båda 😍
Babyshark:
Jag håller tummarna för oss båda 😍
För första gången sen jag började tempa så har jag inte fått någon tempohöjning efter LH-stegring. LH-stegringen fick jag för en vecka sedan.
Vad händer nu? Någon som vet? Får jag min mens på beräknad tid? Kommer kroppen göra ytterligare försök till ägglossning innan dess? Hjälp!
Ni som kollar flytningar, brukar ni torka upp igen direkt när ägget släppt eller är det flytningar ett tag till?
jag hade massa äggviteflytningar tisdag-lördag morgon men har inte haft tempökning, jag kollar tempen vissa mornar men liggar den inte vet bara att när den är under 36,30-36,40 så har inte äl varit och jag har fortfarande 36,20 max den va lägre än vanligt idag tom men inga flytningar nu
Jag visade positivt på ÄL-test i onsdags förra veckan. På lördag och söndag gick de upp liiiite och sen dipp på måndagen. Flytningar i alla dess former under denna vecka och igår gick tempen upp rejält och var hög även imorse. Så nu tror jag att ägglossning skett. Jag tog dock ÄL-test i både måndags och onsdags (digitalt) som inte visade på ÄL.
Låg på som fan under förra veckan till ingen nytta. Men fick till det i måndags. Så vem vet, men troligen inte..
Mycket underligt!
Kan någon förklara vad som hänt här? Eller vet ni om det finns en aktiv tråd för tempning?
Känns inte som ägget släppte när LH-stegring var utan ca en vecka senare. Om ägget släppte en vecka senare (som det ser ut) bör min mens inte komma förrän om en vecka. Jag har dock haft mensvärk både igår och idag.
Ja så kan det ju vara!
Det visar ju sig så klart 😄 men den får gärna komma nu nu nu då så att man kan gå vidare med livet. Den värsta tiden är mellan att veta att man inte är gravid till att mensen kommer. Onödigaste tiden ever.
Nu är det ju så nära så man vill leva på hoppet istället för att bli besviken 🥹
Dessutom verkar det som att min ägglossning var senare än väntat, och då bör ju min BIM ligga längre fram. Och eftersom att ÄL kom sent så är jag rädd att vi missade fönstret.
MEN. Jag har en botox-tid på måndag så har mensen inte kommit på söndag så blir jag illa tvungen att testa 😅. Väldigt nervöst. Både jag och min sambo fyller år i augusti så en augustibebis hade ju varit drömmigt.
Jättenervös Foodie 😱
Såhär ser min ut just nu:
Ja, en appen säger idag och den andra imorgon.
Men det är baserat på ägglossningstest. Tempen tycker jag visar en annan dag, typ en vecka efter.
Tog negativt gravtest imorse :(
måndag-onsdag hade jag extrem mensvärk och värk i ena äggstocken. Men det är som bortblåst nu.
Den här cykeln är knas..
Temp fortsatt hög men blankt test idag igen.
Hade mensvärk mån-onsdag som helt har försvunnit. Inga symptom.
Längsta cykeln jag har haft har varit på 34 dagar, annars ligger jag på 29-30.
Jag har haft två MA det här året.. Ett i mars och ett i september. Någon som vet om det kan rubba cykeln? 🥺
Sanlin90: Jag håller med!! Tror den har satt ÄL där bara för att jag fick positivt ägglossningstest. Så rent generellt är jag inte sen än. Men har inte hänt innan, så blir irriterad eftersom man nu missat fönstret.
Tiffiliffen: stooort stort grattis! 😍🙏