• Kazi2

BIM December 2022

Hej! 

använder mig av n-appen och deras termometer. Gick jättebra med första, men nu vid syskonkärlek har det tagit tid (snart ett år) med den då sömnen kan vara ojämn. Men har loggat som normal sömn för det är ju mitt normala tillstånd som mamma 🤷🏼?♀️😂

hade äl smärta 8/12. Hade sex då. 
    och enligt appen hade jag är den 10/12
    har under året aldrig fått ett positivt äl-test.
    idag 15/12 har jag haft molande värk till och från. 

kände inget med första?men kan det vara så att ägget fäst och att det är värk i livmodern jag känner nu? Eller att ägget fäster bara?

• Kazi2
    Anonym (Freja) skrev 2022-12-15 22:37:27 följande:

Drömmer

Hur gamla är ni andra härinne? Jag är 34, och har tre barn födda 05, 09 och 16. Sex år sedan sist alltså, var 28 år sist jag födde barn. Och jag har aldrig tänkt att 34 skulle vara någon ålder utan ganska normal ålder att få barn i men sen börjar man googla liksom och inser att äggen tydligen börjar ruttna ^^ 
    Fått lite åldersstress pågrund av detta, men 34 ä väl en ganska vanlig ålder att få barn i? 

Jag är nyss fyllda 33, fick mitt första året jag fyllde 30.
    min syster är 8år äldre och har en dotter på 2år, så visst går det, men man får nästan räkna med att det tar tid.
  • Kazi2
    Anonym (Freja) skrev 2022-12-16 08:01:54 följande:
    Ja :) man får väl det. Jag missade att jag blev äldre men min nästan vuxna dotter som springer omkring här hemma borde väl ha varit en ledtråd. tålmodighet är inte en dygd jag besitter? 
    Nej, när det gäller detta känns det som att man är i en kort depression varje månad när mensen är?

men som jag skrev lite längre upp så hoppas jag på pluss nu. Halsbränna i två dygn, kissar oftare, tröttare än vanligt, molande värk och bim är om en vecka 🙌🏻
  • Kazi2
    JSAG skrev 2022-12-17 12:24:54 följande:

ÄNTLIGEN❤️

Började testa igår på ÄL+9 (översta babyplan) och tyckte mig se ett svagt streck men tänkte att de va ett spökstreck som alla andra gånger. Imorse ÄL+10 tog jag ett till babyplan där jag verkligen kunde se ett streck som till och med hade rosa inslag, så pass att jag vågade plocka fram ett digitalt? 5 långa minutrar innan detta fina resultatet dök upp! 

Trodde aldrig att jag skulle få se detta resultatet då jag nyligen blivit diagnostiserad med PCOS och har behövt hjälp med ägglossnings-stimulerande tabletter! 
    Grattis till dig!!
  • Kazi2
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-18 15:44:00 följande:

hej på er! Jag känner mig lite trög men vad menas med att jag ska testa pdg? Försökt googla men förstår inte helt. Vad jag förstått så betyder det något om ifall äl skett eller ej? Någon som vet mer? 😅

Jag googlade jag med. Fick fram detta 👇🏻

• Kazi2
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-18 18:15:28 följande:

Ja jag hittade den också. Tack! :)
    Det är alltså då ett test man tar? Eller ett tidigt gravtes? det är de jag inte fattar. För googlar jag på sånt test hittar jag inget. Jag tänkte inte gå o köpa det isf jag var bara nyfiken på vad det var för ngt då jag aldrig hört talas om sådana twst om de nu finns. 

Som jag läst mig till så är det ett saliv eller blodtest. Men inget som man verkar kunna ta hemma?de som finns är apdyra! 

det är för att bekräfta att du har haft ägglossning. så det är ett test mellan ÄL och Grav-test. 

man brukar väl mest kolla det när man kommer in i klimakteriet för att vara säker på att man är där?
    och mest på djur för att se om de är dräktiga.

• Kazi2
    Anonym (Freja) skrev 2022-12-19 07:47:55 följande:

ÄL + 11
    inget ordentligt positivt Äl test men räknat från när det blev starkt. 

synptom: torr i underlivet, en helvetes pms och hård i magen (det är var som känts ovanligt) 

jag är i totalt chock. 

Grattis!! 

Anonym (Jennifer) skrev 2022-12-19 08:18:20 följande:

Gårdagens och dagens test. ÄL + 9 och ÄL + 10.. Snälla håll med mig om att det verkar som att jag är gravid??

Jättetidigt såklart, ska ha min mens på fredag först så bim - 4 idag då

hoppas hoppas!! 😁

jag har tagit två tidiga test men båda visade negativt 😢
    ska ha BIM på torsdag. 

väntar på att den ska komma. Men haft så många symtom denna gången. Molande värk i livmodern i flera dagar, halsbränna, pms och hög temp hela tiden. 

Svar på tråden BIM December 2022