• svansmamman

BIM December 2022

Anonym (Jennifer) skrev 2022-12-16 10:19:37 följande:

Hej ! Tillbaka i tråden nu när det närmar sig bim.. eller ja ÄL plus 7 är jag på idag. Är så duktig och tar vitaminer och dricker inget koffein alls! Men så igår blev jag bjuden på en kopp nypon-te från friges tror jag, 75 procent nypon stod det, men också att den framställs av hibiskusextrakt.. googlade efteråt bara för å va lugn men då visade det sig att nypon-te är värsta abortmedlet?? Förhindrar befruktade ägg att fästa och orsakar sointanaborter! Vad fan! Är så olycklig nu. Det är så svårt att va på den här resan i hemlighet för folk, jag vill bara inte ha kaffe och då ger folk gärna te men jag vill ju inte ha svart te och då åker ört teer fram, för ingen vet ju att det är farligt för foster och varför skulle jag bry mig? jag är ju inte gravid enligt alla! 

nu vill jag gärna höra att någon annan druckit nypon-te under tidig graviditet och att allt gått bra. eller något annat lugnande..

Jag drack nyponte, käkade chark, brie, rosa kött osv osv redan tidigt i graviditeten och här bredvid mig ligger ändå en kille på snart sex månader. Jag tycker inte du ska oroa dig. En kopp nyponte lär inte göra varken till eller från. Det finns ju de som dricker alkohol/röker/tar droger hela graviditeten och det ändå går vägen. Jag förstår att det är lätt att klandra sig själv, men gör inte det. Oavsett hur det går denna gång har det med största sannolikhet inget att göra med något du ätit eller druckit. 

Jag håller alla tummar för att du får plus och kan släppa den hemsökande känslan av att du gjort något dumt! Kram! 
Svar på tråden BIM December 2022