• 82lindis

BIM December 2022

28/11 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    29/11 önskarsyskon2023 
    1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    5/12 Smoff, andra försöket, första barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    8/12 - Ettfrö - 2:a försöket, andra barnet
    8/12 Nummer3 - 1:a försöket, tredje barnet
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    10/12 Magnolia010 - 3-4:e försöket, första barnet 
    9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet
    12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
    12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
    12/12 Nästanheltanonym - första barnet
    14/12 Amaaanda00 6:e försöker, första barnet, tempar med NC 
    15/12 Linneaeli - 6e försöket, andra barnet.
    17/12 krispiggurka 
    17/12 Ajn, 2:e försöket efter ma.
    19/12 A13xandra13 7:e försöker, andra barnet, tempar m NC
    19/12 JSAG 6:e försöket, första barnet
    19/12 82lindis - 5:e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli. 4 barnet 

Hoppar in här... Hoppas på att det december är våran månad ❤️
  • 82lindis

Jag fick min blödning ganska exakt 10 dagar efter äl. Nu börjar jag fundera på om det verkligen är mens?

Mina menstruationer brukar vara mörkröda i färgen, rikliga och endel klumpar. Alltså levrar blod. Och krampande mensvärk till det. Brukar få ta alvedon för att dämpa.

Den här blödningen började i söndags kväll och den är så minimal. Kommer inget i toan när jag kissar utan blir lite i bindan och på pappret när jag torkar. Färgen är typ utspädd hallonsaft i färgen samt inga klumpar alls. Och det absolut skummaste är att jag inte har någon mensvärk. Det ilar och svider mer precis ovanför blygdbenet. Testade både fredag och lördag och det var negativt.

Någon som varit med om liknande???

• 82lindis

Ja det är det jag funderar på om det kan tänkas vara en nidis.

Dock har jag ju blött fler dagar än 1-2 dagar iom det startade söndags kväll. 
    Jag får testa igen efter blödning tar slut. Om det nu är en nidis är det ju inte konstigt testen varit neg innan blödning. Hcg ökar väl typ varannan var tredje dag så jag håller nog ut tills i helgen. ☺️
    Skumt är det ialf...

• 82lindis

Ägglossning på g för min del. Blinkande smiley på cb. Använde även vanlig sticka. Men stickan visade ingenting? Litar ändå mer på cb, då molvärken kommit tillbaka. 

• 82lindis

Anonym babyshark - jag testar och ge honom info om testerna varje dag. Han är ju lika mån om att det ska bli en graviditet så han är nyfiken och öppen om det. Vi sexar varje dag, alla dagar innan, under och efter äl. 

• 82lindis
    krispiggurka skrev 2022-12-01 06:30:34 följande:

Hej hallå hjälp 😞
    Jag närmar mig äl och testar med cb digita, dom rosa och vanliga stickor. Hade kvar ett lila cb digitalt och tänkte att jag tar den nu, två dagar innan äl. Då jag förra månaden hade blinkande smiley typ 8 dagar innan det slog över till fast. Men vet ni vad, den lilla jäkeln ger mig en TOM cirkel! Men när jag klickar ut stickan så är det baske mig två nästan lika starka streck. Jag påbörjade antibiotikakur igår och det skulle inte påverka graviditet. Men det stod ingenting om att bli gravid. Har börjat få fertilt sekret och tempen är låg, 36,18 idag. Äl beräknas på lördag. 
    Snälla säg att jag inte är ensam i detta 😞

Kan det vara så att du redan haft ägglossning? Strecken ska man inte bry sig om enligt instruktionerna. Rund cirkel menas ju att ägglossning redan varit. Dom rosa visar väl färre dagar än de lila dessutom?

Jag har haft blinkande smiley i 3 dagar och idag är den fast på 4e dagen.
  • 82lindis
    Yrup skrev 2022-12-08 21:08:05 följande:
    Äl test! Skulle ni säga det är posetivt? Hmmm bara en vecka efter mensen. Känns lite tidigt 🤔 eller? Har vanligtvis 28 dagar cykel
    Jag har 25 till 28 dagars cykel. Jag hade positivt ältest på dag 7 efter mens den här månaden. Så det är helt klart möjligt. 
  • 82lindis

Jag har 6 eller 8 dagar till bim, mina cykler är mellan 25 och 28lång.
    Senaste 2 dagarna har jag haft otroligt rikliga vattniga flytningar. Känns nästan som man kissar på sig bitvis 😅 har trott flera gånger att nu kommer mensen iom att jag har molvärk i vågor hela dagarna. Mest kvällstid. Men så är det ju inte såklart. Imorse var jag lite darrig, kom en oväntad våg av illamående över mig, blev helt varm i kroppen, fick springa på toa och halva frukosten kom upp.. 😅 Törs ändå inte tro att jag är gravid, det kommer jag tro när jag ser det till veckan som kommer.
    Nån som känner igen sig?? 

• 82lindis

Jag testade också imorse. Har bim på lördag. Negativt såklart. Brösten är rejält ömma och lite knöliga. Värker som mjölkstockning ungefär, så ömma bröst brukar jag inte ha. 
    Illamående som kommer och går och halsbränna. Mindre aptit. Brukar normalt inte gå runt och rapa, men det gör jag nu även om jag inte ätit och druckit. Svullen om magen med. För härda ut till på fredag o testa då...

• 82lindis
    Anonym (Freja) skrev 2022-12-15 22:37:27 följande:

Drömmer

Hur gamla är ni andra härinne? Jag är 34, och har tre barn födda 05, 09 och 16. Sex år sedan sist alltså, var 28 år sist jag födde barn. Och jag har aldrig tänkt att 34 skulle vara någon ålder utan ganska normal ålder att få barn i men sen börjar man googla liksom och inser att äggen tydligen börjar ruttna ^^ 
    Fått lite åldersstress pågrund av detta, men 34 ä väl en ganska vanlig ålder att få barn i? 

Min äldsta blir 18 i maj, mellersta 16 och yngsta blir 13 i mars. Fick sånt enormt sug efter en sladdis när jag fyllde 40. Min sambo har 2 barn sedan tidigare med. Så vi tänkte försöka baka en lite gemensam sladdis 🥰
  • 82lindis

Såg jag skrivit fel datum här, har bim imorgon. Testade imorse. Negativt fortfarande.  Känns riktigt skumt i kroppen.
    Jag har haft sån molande värk ända sedan dag 3-4 efter äl. Natten till i måndags värkte det och stack till så jag vaknade av det. 
    Det är liksom så lugnt i kroppen, molvärken som kommer och går är så lindrig. Den känns knappt.
    Brukar ju som kännas lite när mensen är på ingång...

• 82lindis

Hoppar in på januari tråden istället. Tant röd kom sent igårkväll.

Svar på tråden BIM December 2022