• Ettfrö

BIM December 2022

Hej! Jag är ny här. Har en son på nio år, och försöker få syskon via donator insemination. Misslyckas med insemination nummer ett och kommer att ha kontakt med kliniken imorgon för att få reda på när försök nummer två ska göras. Gissar att det blir om ca 12 dagar. Oklart när BIM är exakt ännu. Ska försöka testa med ägglossningstest både morgon och kväll när det hela närmar sig denna gång, då jag tror att jag inseminerades lite för sent sist. 

• Ettfrö

Så fint att få följa er och läsa om var ni befinner er. Jag har troligen bim 8/12. Vet inte hur jag ska lägga in mig på listan? Men andra försöket andra barnet. 
    Ska prata med kliniken imorgon och får då veta mer om när jag ska insemineras. Gissar att jag har äl någon gång mellan tisdag och torsdag nästa vecka. 

• Ettfrö

28/11 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    29/11 önskarsyskon2023 

1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket 
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    8/12 - Ettfrö - 2:a försöket,  andra barnet
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet 
    12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
    12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
    14/12 Amaaanda00 6:e försöker, första barnet, tempar med NC 

Tack! Samtalet idag gick bra, men ska troligtvis ta ägglossningsspruta för att lättare tajma in ägglossning. Lite nervös för det! Att ta en injektion på sig själv alltså 😬
  • Ettfrö

Har börjat ta ägglossningstest nu, den där som ska ge glad gubbe. Hoppas att det inte visar glad gubbe i helgen. Visar det glad gubbe betyder det att jag snabbt måste åka upp till Uppsala för insemination.
    Förhoppningsvis kan jag först göra ultraljud på måndag, ta den där ägglossningssprutan och sedan åka upp på tisdag eller onsdag. Jag är 37 år och har en regelbunden menscykel och har tidigare inte haft svårt att bli gravid. Men kliniken vill ändå att jag tar sprutan för att lättare tajma in inseminationen den här gången. Ska denna gång kolla med ägglossningstest varje morgon och kväll för att inte missa glad gubbe.

• Ettfrö

Gaaah blir snart ett nervvrak Skrikandes Var och gjorde ultraljud igår för att kolla om det finns äggblåsor. Det finns det, två stycken. En på 11 mm och en på 9 mm. Troligen ägglossning på fredag denna veckan sa kliniken, jag ska bara köra på med ägglossningstest och ringa när det slår om två glad gubbe. Får stress av att det känns i kroppen som att ägglossning är på g och stress över att inte hinna insimineras i tid pga jag tror det går fort för mig att få ägglossning när den där glada gubben väl dykt upp. Stress över att snön gör så att tåget upp till Uppsala ska strula.... och stress över den där ägglossningssprutan som jag inte ens egentligen fattar varför jag ska ta.

• Ettfrö

Jag kämpar på med mina ägglossningstest som fortsätter att visa negativt. Fick komma in på ett ultraljud och där finns en äggblåsa på 17,5 mm. Så jag borde alltså ha ägglossning snart. Så himla segt denna månad...

• Ettfrö

Fick nu positivt ägglossningstest och får gå på tåget tidigt imorgon till Uppsala. Stack in den där ägglossningssprutan i magen också. Puh, vilken hets jag har haft med det här! Önskar er alla lycka till och hoppas på många plus i tråden Skrattande

• Ettfrö

Tack! Jag hoppas att det inte är något allvarligt och du blir frisk snart. Tufft att försöka bli gravid om man samtidigt är sjuk. 

• Ettfrö

Det är okej,  du får fråga =) ja, jag försöker bli gravid på egen hand. Jag har en son som är nio år och jag har varit ensamstående på heltid med honom från start. Han blev dock till i en relation. =) jag har en särbo som har vuxna barn. Han är äldre än mig och vill inte ha fler barn, men är okej med att jag får fler via donator. Jag vill gärna ha ett syskon till min son. Det tog många år innan jag landade i det här beslutet, men nu känns det rätt 

• Ettfrö

Nu är det gjort! Inseminerades strax innan ägget kommer att släppa sa läkaren, så finns inte någon bättre potential rent tidsmässigt. Sen ska ju mycket annat funka... känns ändå skönt nu, jag kan inte göra mer än att vänta 

• Ettfrö

Önskarsyskon2023, åh jag vet verkligen känslan! Det är ju så svårt att inte fokusera på något annat när man verkligen vill. Jag har också känt att jag skäms över att jag vill så mycket. Men sedan tänker jag att det inte är något att skämmas för, det är ju egentligen vackert att man längtar och hoppas så mycket. Hoppas att du får ett pluss snart!

• Ettfrö

Har ju precis haft äl, vilket jag är helt säker på då jag kollat med vul på klinik och tagit ägglossningsspruta. Självklart letar jag redan nu efter tecken Flört jag brukar ha ömma bröst direkt efter ägglossning, men det har jag inte nu... 

• Ettfrö

Stort grattis Alice2018! =)

Jag känner inte av någon pms än, men kroppen kan ju bete sig lite hur som helst. Om det inte tar sig den här gången så har jag ett försök med insemination kvar.. tänker i så fall försöka igen i januari, orkar inte innan jul. Det där på en psykiskt. Läkaren på kliniken sa att jag har ca 50 procents chans med ivf.. höga siffror att lyckas men det känns så extremt med ivf..och dyrt... 

• Ettfrö

Det har ju iofs nu ikväll börjat sticka i mina bröst... jag kanske kände så här när jag var gravid sist? Det är tio år sedan hehe, så minns knappt.. Men är på äl +5 idag. Oklart om man ens kan känna symtom så här tidigt...

• Ettfrö

Jag tror att jag är på äl +6. Har faktiskt känt mig gravid, men eftersom jag tagit en spruta för att få ägget att släppa inser jag att det kan bero på känningar från den. Imorse kände jag mig väldigt ogravid... som vanlig pms typ. Men har kännt mig lite annorlunda i brösten under dagen sen, så jag är osäker. Har faktiskt ingen aning Skrikandes

• Ettfrö

Ja, Foodie, du har rätt. Jag minns inte exakt när jag började känna symtom när jag väntade sonen, men vet att det var extremt tidigt. Plussade flera dagar innan bim.

• Ettfrö

Grattis alla som plussat och stort lycka till! Skrattande

Ja, jag känner i princip alltid av min äl. Vissa månader mer och andra mindre. Ibland tycker jag att äl-smärtan är jobbigare än mensvärk 

• Ettfrö

Känns inte som att jag blev gravid denna månad. Mina bröst har i och för sig känts annorlunda denna månad men testade minus på äl + 10 och jag tror faktiskt inte att det blev något, så inväntar mest mensen.

Behöver ta ett uppehåll i det här en månad känner jag, då det är psykiskt krävande att hålla koll på ägglossning och åka upp till Uppsala för insemination. Jag förstår att ni andra försöker bli gravida med partners, och det är en viss skillnad ändå. Men jag följer tråden och hoppas att många plussar denna månad! Glad

Svar på tråden BIM December 2022