• GuldKvinnan

BIM December 2022

Fick min mens idag, buhu :( Nästa BIM är 1 dec. 

• GuldKvinnan
    28/11 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    29/11 önskarsyskon2023 
    1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket
    1/12 Guldkvinnan - 3:e försöket, första barnet
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    8/12 Smoff, andra försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    8/12 - Ettfrö - 2:a försöket, andra barnet
    8/12 Nummer3 - 1:a försöket, tredje barnet
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    10/12 Magnolia010 - 3-4:e försöket, första barnet 
    9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet
    12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
    12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
    12/12 Nästanheltanonym - första barnet
    14/12 Amaaanda00 6:e försöker, första barnet, tempar med NC 
    15/12 Grönaste - 3e försöket, andra barnet.
    15/12 Linneaeli - 6e försöket, andra barnet.
    17/12 krispiggurka 
    17/12 Ajn, 2:e försöket efter ma.
    19/12 A13xandra13 7:e försöker, andra barnet, tempar m NC
    19/12 JSAG 6:e försöket, första barnet
    19/12 82lindis - 5:e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli. 4 barnet 
    24/12 Vicblomman - 7e försöket, första barnet. 

Lägger in mig själv på 1/12! 😃

Min kropp gör mig så förvirrad. Jag brukar alltid känna av ÄL på höger sida och få ömma bröstvårtor ca 1 vecka innan BIM. Men förra månaden kände jag absolut ingenting i brösten och den här gången är mina bröstvårtor superömma direkt efter ÄL. Händer det er också att det varierar eller brukar ni ofta ha likadant?

I den eviga väntan på BIM när man (i alla fall jag) överanalyserar varje känning så kan jag i alla fall konstatera att det som är lite annorlunda denna gång är att känningen på höger sida håller i sig längre än vanligt, brösten ömmar tidigare än vanligt och jag har mer flytningar än vanligt. Kan det vara något tror ni? 🤣
  • GuldKvinnan

Ja jag håller verkligen med din sambo. I 20 års tid har jag gått runt och varit "rädd" för att bli gravid och så plötsligt så vill man inget hellre och oroar sig för att det inte ska gå.... Men det är bara att kämpa på {#emotions_dlg.flower}

• GuldKvinnan

Hade ÄL för ca 9-10 dagar sedan, BIM den 1-2 dec. Hade plötsligt rosa/bruna flytningar i trosan efter ett träningspass och det blir lite ljusrött på papperet när jag torkar mig. OH MY tänk (hoppas!!) om det är nidblödning?? Någon fler? När vågar jag testa tror ni? 

• GuldKvinnan
    GuldKvinnan skrev 2022-11-27 14:37:00 följande:

Hade ÄL för ca 9-10 dagar sedan, BIM den 1-2 dec. Hade plötsligt rosa/bruna flytningar i trosan efter ett träningspass och det blir lite ljusrött på papperet när jag torkar mig. OH MY tänk (hoppas!!) om det är nidblödning?? Någon fler? När vågar jag testa tror ni? 

Fortsätter min egen tråd här för att se om någon varit med om liknande. Igår hände alltså det jag skrev ovan. Imorse vaknade jag med flera större blodfläckar i sängen (aldrig hänt förut, inte ens vid mens utan skydd). Hade svårt att somna igår för att det kändes så konstigt i magen. Testade negativt imorse med tidigt test. Kanske varken är nidis eller missfall (för då borde det kanske ha visat positivt?) Kanske tidig mens för första gången i mitt liv med extra mycket blod helt enkelt (men också lite konstigt eller?) Ja vem vet.... Skäms
  • GuldKvinnan

Trefaldigmästareikärlek - jag hade så förra månaden. Har ALLTID ömma bröst men förra månaden ingenting, var inte gravid heller. Sedan jag aktivt började försöka bli gravid (bara för 3 månader sedan men ändå) så beter sig kroppen verkligen annorlunda, spelar mig ett spratt varje månad från att aldrig ha gjort det. Undra hur det kan bli så Tungan ute

Den här månaden har jag ju haft tidig mens helt plötsligt (eller nidblödning?) som förvisso var rätt kraftig men den höll bara i sig i 2 dagar PRICK. Så skumt. Ska testa mig imorgon eller på fredag. Lever på hoppet Tungan ute

• GuldKvinnan

Ja här sitter jag med BIM 1 december, och jag som alltid brukar få mens på exakt beräknad dag. Jag har skrivit tidigare i tråden men jag skriver igen. I söndags fick jag en brun/rosa flytning och därefter blödde jag en hel del på natten. Blödde sedan "lagom" mycket i måndags men sedan tog det helt stopp. Och idag på BIM, ingen mens. Testade imorse - negativt. Hade ömma bröst mellan ÄL och blödningen i måndags, nu är det borta. 

Så nu vet jag varken ut eller in. Tidig mens? Missfall? Nidblödning? Har aldrig hänt mig förut i alla fall att jag fått så tidig och så kort mens. Några teorier? Skrattande

Svar på tråden BIM December 2022