Inlägg från: Barbrastreisand |Visa alla inlägg
  • Barbrastreisand

BIM December 2022

Hoppar in här med då mensen kom idag. Försök till ett syskon, har helt ärligt tappat räkningen men tror det är 6e försöket? Har även kommit till en punkt där det börjar bli jobbigt, en oro om det ens kommer bli ett syskon.. Idag fick jag supersvagt plus på rfsu testa ofta, har aldrig tidigare fått det så kan eventuellt varit en kemisk. Håller tummarna för oss alla! 

29/11 önskarsyskon2023 
    1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet

9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet 
    12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
  • Barbrastreisand
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-18 08:16:11 följande:
    //

Hej tjejer. Nu kommer jag här med min temp igen. Jag har fyllt i ett schema här nu som jag hittade på babyplan. Jag är totalt förvirrad. Kan någon utläsa om jag haft ägglossning? och isf när? känner mig trög?.
    Mäter du tempen samma tidpunkt varje dag och med några timmars sammanhängande sömn? 
    Svårt att se om äl inträffat, eventuellt cd15. Tempen ska helst hoppa till över din "coverline" och hålla sig hög minst 3 dagar. Jag kan rekommendera appen premom, där skriver du in tempen och loggar mens/symtom/äl-test ! 
  • Barbrastreisand
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-18 10:09:47 följande:

Barbrastreisand: tack för svar! Jag försöker att mäta samma tid men kan diffa någon timma. Och sömnen ser ju äcen den lite olika ut då jag har en dotter som väcker mig titt som tätt. Är inte vaken längre stunder utan hon drömmer mkt så hon vaknar och vill ha nappen! är det onödigt att tempa när det är Så?

Det kan ge missvisande kurva om det är många uppvak och olika tidpunkter när du går upp. Av den anledningen kör jag själv med äl-test :) dock kan ju enbart temphöjning bekräfta när äl sker. 
  • Barbrastreisand
    Magnolia010 skrev 2022-11-18 11:24:46 följande:

Hej,

Jag hoppar in i december-tråden.
    Har en chans till detta år sen blir nästa i januari då mannen och jag ska vara ifrån varandra under julen.

Såg att någon frågat om inositol, jag har käkat den inför två ägglossningar nu. Fick mycket mer mens båda gångerna (kroppen verkar ha byggt ett bättre bo för ägget). Ett annat symtom, eller snarare uteblivet symtom är att jag brukar få extremt starka ägglossningasymtom med ömma bröst och ryggslut från ÄL till någon dag innan mens (vilket upphörde efter kur 2) 
    Får se om det håller i sig nu under kur 3.

Är på semester nu så passar på att samla på mig D-vitaminer och vin😅  men har tänk ta nya tag med kost och mer välmående metoder när jag kommit hem inför januari.

Någon som testat progesteronkräm? Tänkt beställa den!
    Ska även söka mig till en fertilitetsklinik i Stockholmsområdet, någon som har erfarenhet?

28/11 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    29/11 önskarsyskon2023 
    1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket 
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    8/12 - Ettfrö - 2:a försöket,  andra barnet
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    10/12 Magnolia010 - 3-4:e försöket, första barnet 
    9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet
    12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
    12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
    12/12 Nästanheltanonym - första barnet
    14/12 Amaaanda00 6:e försöker, första barnet, tempar med NC 
    17/12 krispiggurka 
    19/12 A13xandra13 7:e försöker, andra barnet, tempar m NC

Berätta gärna med om inositol! Har hört talas om det tidigare men inte förstått vad det är bra för samt hur man ska ta det.
  • Barbrastreisand
    Magnolia010 skrev 2022-11-18 15:17:38 följande:
    Inositol äter du från mens fram till ÄL.

Jag köpte först Solgar Inositol 500 mg (50 kapslar) och tog två tabletter dagligen fram till ÄL. Såg sedan att det blev mer prisvärt med Healthwell inositol 1000 mg, så nu tar jag en sådan per dag.
    Alltså 1000 mg per dag fram till ÄL. Men läser du på, kan du både äta mer eller mindre mängd.

"Kosttillskottet Inositol används bland annat av kvinnor med PCOS som försöker bli gravida. Inositol är mest känt som ett B-vitamin. Det finns naturligt i den mat vi äter. Inositol förekommer rikligast i nötter, spannmål samt feta livsmedel som äggula och sojabönor"

Läs här också:
    www.graviditetsbloggen.se/inositol/

Min plan efter semestern är att lägga om min kost och se till att äta sådan som hjälpter äggkvaliten och främjar min hälsa för att kunna bli gravid (stressa mindre står också på schemat)
    Det tar tre månader för ett ägg att bli klart, så det kan ju ta ett tag med bra kost för att bygga ett guldägg. Jag är 36 år, så har ju tyvärr åldern emot mig 
    Tack! Ska kanske prova nästa cykel om det inte blir något även denna gång. Så man slutar äta det sen när äl skett? :)
  • Barbrastreisand

Fick lite äggviteflytningar idag och magen har varit uppblåst, drar även lite i magen. Tog ett lh-test och det var rätt starkt för att bara vara på cd7.. Har en känsla att cykeln kommer strula denna gång...

• Barbrastreisand

Vad tror ni om detta? Är det ens möjligt att ha ägglossning såhär tidigt (cd8-9). 
    Min cykel har varit oregelbunden senaste tiden, främst med långdragen lh-stegring.

Nu på cd7 fick jag äggviteflytningar samt känningar i magen som jag brukar ha vid äl, tog ett ägglossningstest som var ovanligt starkt (översta). Dagen efter var det väldigt svagt. Brukar vanligtvis inte ha så svagt förrän efter äl. 

• Barbrastreisand

Någon som närmar sig att testa? :) 

Vet inte hur min cykel kommer bli denna månad, antingen är jag på äl+8 idag (vilket ger mig en cykel på 21 dagar pga extrem tidig äl) eller så har inte ägglossning inträffat änObestämd 

• Barbrastreisand
    jordgubbsfelle skrev 2022-11-26 17:18:02 följande:

Barbarastreisand, jag testade imorse med ett testa-tidigt-test. Toknegativt :( är på BIM-4 eller -5. känns som det hade visat något nu om där fanns något, så jag tappade hoppet lite. Mina cyklar är på 100-150 dagar. Så blir sån jäkla väntan till nästa ÄL. Detta tar kål på en

Vet du hur många dagar efter äl du är?:) tog du ett testa-tidigt test? Än finns det hopp så jag håller alla tummar och tår! Vad jobbigt med så långa cyklar, får man fråga om du vet varför du har så? 
    JSAG skrev 2022-11-26 17:23:23 följande:
    Mina cykler va 50+ dagar så jag gick till gynekologen och förklarade att det kändes orättvist att få hälften av chanserna jämfört med någon med kortare cykel. Hon förstod vad jag mena och skrev ut Letrozol till mig. Nu är min cykel 31 dagar.
    Tack för att du delar med dig! Jag själv har börjat få oregelbundna cyklar, skulle denna cykel bli så kort som jag misstänker funderar jag på att söka vård för det och se så allt står rätt till :/ 
    Sanlin90 skrev 2022-11-26 18:17:43 följande:

Ni som kollar flytningar, brukar ni torka upp igen direkt när ägget släppt eller är det flytningar ett tag till?
    jag hade massa äggviteflytningar tisdag-lördag morgon men har inte haft tempökning, jag kollar tempen vissa mornar men liggar den inte vet bara att när den är under 36,30-36,40 så har inte äl varit och jag har fortfarande 36,20 max den va lägre än vanligt idag tom men inga flytningar nu

Äggviteflytningarna brukar sluta i stort sett direkt dagen efter äl, men kan ha mer krämiga 1-2 dagar efter! 
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-11-26 21:44:27 följande:
    någon som är bra att tyda temp diagram? 
    Observera att igår (25/11) vaknade jag med flunsa av någon konstig sort. Endast hög feber en dag 🤒

Dippen på äl+3 kan jag inte riktigt utläsa.. Men vid äl+7 kan vara en implatationsdipp (ägget fäster). Såhär såg min kurva ut förra graviditeten! 

• Barbrastreisand

Började smygtesta idag!
    Tog ett testa-tidigt som jag kanske anade ett svagt streck på men stickan var så utsmetad (första). Efter några minuter blev strecket lite synligare (andra). Tog även ett vanligt (nedersta) men inget jag kunde direkt se.. Har tidigare fått spök på dessa så förväntningarna är inte så höga.. Får vänta och se vad som visar kommande dagar! 

• Barbrastreisand
    jordgubbsfelle skrev 2022-11-27 00:34:16 följande:

Jepp, fick positivt på digitalt test 14/11 och 15/11 så är på ÄL+10/11. Mitt första positiva ÄLtest sedan i juni så blev överlycklig! Nej vet inte varför mina cyklar är långa? har haft oregelunden cykel sen första mensen som 13åring. Är idag 27. de har uteslutit PCOS och nu har dom upptäckt höga värden på sköldkörteln, så förhoppningsvis får jag snart reda på varför jag har så långa cyklar :(

Oj, vad jobbigt det måste vara när man är mitt i bebisverkstad. Hoppas du får hjälp och något som kan sätta igång cykeln regelbundet! 
  • Barbrastreisand
    jordgubbsfelle skrev 2022-11-27 09:54:12 följande:

Barnrastraisand, spännande! vad är du på för dag Idag?

Äl+8/9 så fortfarande väldigt tidigt!
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-11-27 09:54:15 följande:

Jag tycker mig ana ett svagt svagt streck barbrastreisand, men om du tidigare fått spök så förstår jag att du håller förväntningarna låga. 
    Jag tog ett jag med, så blankt det vara kan bli. Äl +8.
    Fattar inte hur jag ens kunde få för mig att testa 😂
    Jaja nya tag om någon dag idag och se om denna månad blir vår månad. 

Än finns det hopp! Jag är också på äl+8/9 kan inte hålla mig från att testa haha! 
    Anonym (Foodie) skrev 2022-11-27 11:16:27 följande:

Barbarastreisand: Jag håller med ser ut som ett litet streck, men förstår dig, hoppas de e nått

Trefaldigmästareikärlek: håller tummarna för dig 😊

Ja, är det spök även denna gång får jag nog sluta köpa dessa rfsu i fortsättningen..

• Barbrastreisand

Negativt test imorse med vanligt test, så misstänker spökstreck på gårdagens test.

Nu är jag osäker på om äl ens inträffat så tidigt, får helt enkelt se om mensen dyker upp eller om ägglossning sätter igång! Håller tummarna för er andra som väntar!

• Barbrastreisand

Grattis till plusset Alice2018! 

Är på äl+10/11. Fick en brun flytning idag.. brukar inte få detta men troligen är mensen på gång. Vilket innebär att denna cykel blev väldigt kort då ägglossning redan var på cd8! Får nog boka en tid och kolla upp detta då cykeln har börjar strula senaste tiden.

Svar på tråden BIM December 2022