Inlägg från: Anonym (Babyshark) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Babyshark)

BIM December 2022

Hej! Detta blir 3:e försöket efter missfall, hoppas såå på ett fint plus helst igår :D Tror jag har BIM 1/12 men är inte helt 100% på när ägglossningen sker. 

1/12 Babyshark - 3 försöket efter missfall
    2/12 Loulou92 - 2 försöket efter missfall

8/12 Foodie

• Anonym (Babyshark)

Tack så mycket Loulou92 :) Vi håller tummarna på många plus i december! Testar ni med äl-test? När börjar ni testa isåfall? 

• Anonym (Babyshark)

Har också använt mig av äl-tester men har börjat redan vid CD 10-11 då jag inte riktigt vet när jag ska ha ägglossning, näst senaste cykeln hade jag ägglossning på dag 20 och nu senast på dag 18. 

Önskarsyskon2023: Jag har för mig att jag läst att det kan vara upp till 48 timmar efter ett positivt äl-test som ägget släpper, men kan ha fel :) Jag är rättså säker på att det är ungefär 24 timmar efter positivt test som ägget släpper i min kropp, känner av ägglossningen väldigt tydligt då jag får rättså rejält ont i nedre delen av magen, men det är ju säkert väldigt olika från person till person :) 

• Anonym (Babyshark)

Vilka ägglossningstest kör ni med? Jag använder vanliga stickor från babyplan :) 

Om 3 dagar börjar jag äl-testa, så peppad på att snart vara ?igång? igen! 

• Anonym (Babyshark)
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-09 08:46:40 följande:

Babyshark: jag använder rfsu ägglossningstest. ska börja testa idag då jag har så oregelbunden mens. har läst någonstans att det kan vara bra att testa två gånger om dagen? Alltså en gång på morgonen och en gång på kvällen då det kan vara så att man har ägglossning ?bara? 12 timmar? De känns lite väl mycket. Men man vill ju heller inte missa. Hur gör ni??

cykelhjul. Jag använder ovy. Men man är ganska begränsad i den appen men vill heller inte betala så då blir det väll så gissar jag. För NC behöver man betala för va?

Jag brukar ta ett test om dagen (mitt på dagen) i början. Får nästan alltid positivt på kvällen dagen innan ägglossning. När jag får mer fertila flytningar och molvärk i magen så testar jag två gånger om dagen för att inte missa LH-höjningen. Börjar nu på fredag, CD 11 och då kommer jag bara ta ett test om dagen i ett par dagar för är ganska säker på att ägglossningen inte är förens runt CD 16-18. 😊
    Har du oregelbunden cykel så är det nog inte fel att testa två gånger om dagen för att inte missa, brukar du få symtom när äl är på ingång?
  • Anonym (Babyshark)
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-10 08:20:40 följande:

Hej! 

jag vet att det här är ett negativt äl-test men igår var det helt blankt så min fråga är: är det på g? är de så man kan tolka det? :)

Tror de kan vara liite starkare/svagare från dag till dag beroende på hur koncentrerat kisset är utan att det är en LH-höjning. Det hormonet finns under hela cykeln men bara i väldigt låg mängd eller vad man säger. Hur har det gått med äl-testandet sen? :) 
  • Anonym (Babyshark)
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-11 09:49:46 följande:

Babyshark: jag blir inte klok på testerna för de står (se bild). någon sa att det är ogiltigt om det blir ett svagt streck men det är det inte enligt beskrivningen. man önskar ju som sagt att det kunde vara som ett graviditetstest 😂
    det blev samma under hela dagen igår. Testade två gånger. Idag har jag inte testat men tänkte göra det vid 12 ca så blir det samma tid som igår ungefär. Ska försöka hålla mig tills dess 😅

Nej det är inte ogiltigt när det är ett svagt streck. Det är helt enkelt bara ett negativt resultat (ingen LH-ökning), men testet är det inget fel på. :) 
    Vet att det kan vara krångligt i början hur man ska läsa av dom, men det enda du ska kolla efter är om det första strecket är lika starkt (eller starkare) än streck nummer 2. Då har du ägglossning inom 48 timmar. 

Lägger in en bra länk där man kan se hur det ska vara: https://babyplan.se/positiv-agglossningstest-sa-ser-den-ut/?amp 😊

• Anonym (Babyshark)

Fick positivt äl-test redan igår så BIM blir lite tidigare än jag trott, hoppas det är ok att jag är med i den här tråden ändå :) Uppdaterar listan.
    Hur går det för er andra, några tecken på äl? 

28/11 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    29/11 önskarsyskon2023 

1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket 
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet 
    12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
    12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet

• Anonym (Babyshark)

Foodie - Så snällt att jag får vara med här ändå 😊 Ja vi fick bara till det dagen jag fick positivt äl-test och dagen innan det, blev inget igår tyvärr när jag troligen hade ägglossning. Hoppas de tar sig ändå, känns ju som man missat en chans då även fast jag vet att spermier kan leva några dagar.

Någon av er som blivit gravida när ni bara haft sex dagar innan ägglossning?

Loulou92, tiffliffen, önskarsyskon2023 - Härligt att äl snart är på ingång. Hoppas såå på många plus här i tråden om inte allt för lång tid 😍

Ettfrö - Tycker med det är så kul att få följa er alla! Lycka till idag med samtalet! 

Trefaldigmastareikärlek - Tråkigt o höra att hans pappa fått cancer, hemska sjukdom.😔 Förstår att det inte blir så stort fokus på bebisverkstaden då?

• Anonym (Babyshark)

Trefaldigmästareikärlek - Vet inte varför det blev ett frågetecken där på slutet, skrev punkter 🤔 

Önskarsyskon2023 - Vad skönt o höra att det verkar vara stor chans ändå. Får försöka få till det ikväll ifall ägget lever kvar då, det lever väl max 24 timmar om jag inte minns helt fel. Är redan nu taggad på att börja testa, lång väntan tills dess 😅

När brukar ni börja graviditetstesta? Har bestämt att jag absolut tidigast ska ta test på äl+10 😄

Svar på tråden BIM December 2022