• Malina70

    Banken har spärrat mitt konto

    Hjälp ! Känner mig så förnedrad . Swedbank  fryste mina konto pga en Swish på 3000kr som jag fick redovisa( en kompis swishade ) och det hände 26/9 . Har fått lönen på en chek nu och de vägrar  ge mig svar eller sätta de pengarna på
    min mammas konto. Förra månaden fick jag det Insatt på
    hennes konto . Har ingen bank id och har var på Handelsbanken men de vägrade öppna . Frågade om
    bank id och jag sa som det ba. Jag har inte gjort nånting! Jätteledsen och deprimerad nu 😟😟

  • Svar på tråden Banken har spärrat mitt konto
  • FilippaFL

    Förstår inte riktigt vad som hänt. Har du frågat banken exakt vad som krävs för att de ska öppna ditt konto?

  • Malina70
    FilippaFL skrev 2022-11-01 17:01:59 följande:

    Förstår inte riktigt vad som hänt. Har du frågat banken exakt vad som krävs för att de ska öppna ditt konto?


    Ja många ggr men de ber mig avvakta och säger byt bank rakt ut. Vilket jag försöker men går inte utan bank id :( 
  • Överste Senap

    Vet att det inte är helt relaterat till tråden men varför har du inget BankID? Det är ju att tigga om problem att inte ha det.

  • FilippaFL
    Malina70 skrev 2022-11-01 17:28:15 följande:
    Ja många ggr men de ber mig avvakta och säger byt bank rakt ut. Vilket jag försöker men går inte utan bank id :( 
    Varför vill de att du byter bank? Och varför kan du inte skaffa Bank-id?
  • Malina70

     SWEDBANK HAR SPÄRRAT MIG ALLA KONTO OCH BANK ID, ALLT,

  • skolios
    Malina70 skrev 2022-11-01 18:18:46 följande:

     SWEDBANK HAR SPÄRRAT MIG ALLA KONTO OCH BANK ID, ALLT,


    Men du måste väl ha frågat varför och vad du ska göra åt det?
  • Poppy 2012

    Jag tror att du är föremål för utredning, misstänkt penningtvätt. Banken får inte berätta eventuell misstanke för dig eller ifall anmälan har gjorts till finanspolisen, men de ska avbryta affärstransaktionen dvs. stänga ditt konto. 

  • Poppy 2012

    Jag tror att du är föremål för utredning, misstänkt penningtvätt. Banken får inte berätta eventuell misstanke för dig eller ifall anmälan har gjorts till finanspolisen, men de ska avbryta affärstransaktionen dvs. stänga ditt konto. 

  • FilippaFL
    Malina70 skrev 2022-11-01 18:18:46 följande:
     SWEDBANK HAR SPÄRRAT MIG ALLA KONTO OCH BANK ID, ALLT,
    Det är lättare för oss att ge tips om du svarar på våra funderingar. Det låter inte så sannolikt att detta har hänt pga en Swisch?
Svar på tråden Banken har spärrat mitt konto