Inlägg från: Anonym (Picadilly circus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Picadilly circus)

Pernilla Wahlgren bu eller bä?

Jag var som liten hennes fan. Andra jag tyckte om var Carola och Anna Book. 
    Eftersom hennes familj har varit väldigt synlig är det uppenbart att hela familjen har narcissistiska drag. Bara det lilla jag såg av Bianca och Pernilla i pratshowen på Aftonbladet (jag har inte följt Wahlgrens värld eller Bianca Ingrossos vloggar) visade klassiska narcissistgrimaser.

MEN med det sagt så verkar alla i familjen mycket charmiga och roliga att vara med, och jag tror att de alla älskar varandra otroligt mycket. En hatkärlek i generationer. Jag tror att de gråter hur mycket som helst. 

Det gör mig inget att de syns mycket. Tänk om vi skulle vara tvungna att titta på Kungafamiljens år lika mycket. Vi skulle ju dö av tristess. 

Anonym (B) skrev 2022-10-31 17:25:34 följande:

Undrar hur Bianca och främst Benjamin mår egentligen, de verkar inte stabila någon av dem.

De mår självklart inte bra. Bara att vara bästis med Oscar Zia måste vara en väldig svår situation. Pappan verkar också bära på ett jättemörker. Men både Benjamin och Pernillas yngsta syskon, han som ville bli astronaut, är ju de mest sympatiska utåt sett. Småsyskoncharmiga och medberoende. Men kan säkert vara för jävliga i relationer de också. Ändå tycker jag som publik bäst om dem. Troligen är det morfar Wahlgren som är den verkliga roten till det onda, för han verkar för bra för att vara sann. 
    Anonym (B) skrev 2022-10-31 17:24:21 följande:

Bu! Hela familjen är så mediekåta och lever på att skapa drama om sitt liv, lite som Kardashian light.

Jag har inte sett The Kardashians och förstår inte grejen med dem. Det är någons rumpa och dens vara eller inte vara, och sen en rappare med bipolär sjukdom som inte får vara med längre. Finns det något mer att veta? 

Bianca, om du läser det här och blev ledsen så vill jag säga förlåt. Du är jättesnygg och din lägenhet är väldigt fin. Det är bra att du lyckats bli så rik också. Du ser inte alls gammal ut, men operera inte mer nu. 

Anonym (B) skrev 2022-10-31 17:52:11 följande:
    Ja pappan brukade vara en stor sportstjärna och är numera kvinna. Men som sagt, inte mycket nyhetsvärde kring de där människorna.
    Jaha, fast det låter ju onekligen lite sensationellt, fast ändå inte, eftersom det blivit vanligare att transitionera. 
    Anonym (CNN) skrev 2022-10-31 17:51:25 följande:

Därför att kända personer inte har någon kapacitet att begripa när det är dags att försvinna ett tag. 

De får hejarop på sina sociala konton dagligen så gud nåde sig om du inte håller med! Deras fans skriver och kändisarna tror att alla känner likadant. 

Jag vet inte om någon av oss har kapacitet att försvinna ett tag. Men du menar ur offentligheten, och att man tröttnar? Det är ett speciellt tillstånd att vara så känd så länge som Pernilla har varit. Tror inte att vi andra förstår vilka val man gör då. Men tycker ändå hon verkar rätt jordnära jämfört med de andra i familjen. Sedan är det väl Linus Wahlgren som är mest jordad. Och så sen läskiga antipatriarken som måste ha något i garderoben. Han berättade för Strömstedtkändisarna i deras parterapitv att han bestämde att det var Christina han ville ha. Så en stalker?
    Anonym (B) skrev 2022-10-31 18:04:10 följande:
    Linus? Han verkar rätt normal ja :) Peter hade jag aldrig hört talas om faktiskt! Måste ju verkligen vara ett friskhetstecken. Niclas däremot verkar lite "speciell".
    Jag fick googla Peter. Han har klarat sig bra då. 
    Anonym (B) skrev 2022-10-31 18:06:07 följande:
    Ah, du vet hur media blåser upp det. Han gjorde könsbytet någon gång då hela cirkusen var igång redan. Säkert genuint från hans sida men det blev ju ett mediajippo av det, tyvärr. Sedan iom att han var så känd (på 80-talet iaf) så blev det en extra krydda, den maskuline OS-hjälten kommer ut som kvinna *insert flashing headlines here*
    Ja, kända MtF har varit i ropet ett tag. 
    Anonym (Nåja ..) skrev 2022-10-31 18:54:24 följande:

Pernilla, Carola och Yvonne Ryding lirar i samma liga.
    Soffkudde! Fyller uppgiften att sitta i soffan och se bra ut men inget mer.
    Inga man har några meningsutbyten med.

Pernilla är rolig och kan sjunga, Carola kan också sjunga. Ryding vann en skönhetstävling. Det är ändå skillnad. 
    Anonym (Abc) skrev 2022-10-31 19:11:50 följande:

En bra sak när man kommenterar i såna här trådar är att ställa sig 2 frågor.

1. skulle jag kunna stå för det jag skriver här om personen i fråga konfronterar mig?

2. hur Skulle jag må om jag fick läsa det jag skrivit om mig själv?

1. Ja. 
    2. Jag får läsa det varje gång jag går in och läser hur vidriga medelålders kvinnor är, eller i en tråd jag skapat där människor skriver de mest otrevliga saker. Jag har lärt mig att leken tåla. 

Du kanske istället ska lägga fokus på att samla ihop aktivister som vill stoppa Daniel Nyhlen och Stoppa pressarna? Om familjen Wahlgren mot förmodan läser här så skrattar de ihjäl sig, jag lovar. De står så långt över oss. Men OM Bianca skulle bli ledsen då, OM hon läste, så skrev jag så till henne.
    FilippaFL skrev 2022-10-31 20:55:14 följande:
    Håller verkligen med dig.Hjärta Bara för att klimatet på nätet är hårt behöver man själv inte bidra till det, snarar tvärtom.
    Fast Pernilla Wahlgren och Bianca Ingrosso är ganska hårda mot folk så jag fattar inte varför ni inte är inne i FL:s värre mobbningstrådar och läxar upp folk istället? 

Eller jo, jag har en tanke: det gör liksom mer ont att tänka på hur Kardashians röv hål får lite pisk än att Kaffedraken och de tusen singelkvinnorna får spö av Familjelivs rövhål varenda dag. 

FilippaFL skrev 2022-10-31 21:20:34 följande:
    Vet inte om man kan säga att jag läxar upp någon? Det var inte min avsikt i alla fall, men jag tycker att vi alla kan vara trevligare mot varandra.
    Absolut, läste nyss ett trevligt inlägg från dig i en tråd som handlade om blombud. Men vad jag menade var att det är väldigt bekvämt att gå in i en mindre het tråd och ställa upp 1. och 2. som man ska fråga sig själv. Om man då själv varit utsatt för de mest obehagliga ting i trådar utan att någon kommer och säger att "här ska vi vara, här ska vi vara snälla" och menar en rik, gruppnarcissistisk kändisfamilj så känns det lite bortkommet. Men absolut kan man vara vänlig istället. Bianca Ingrosso är inte den snällaste människa jag känner till. 
    Anonym (Abc) skrev 2022-10-31 21:32:19 följande:

Om du tog illa vid dig så ber jag om ursäkt. Jag riktade inte mig mot någon särskild i tråden utan jag ville bara skriva det i förebyggande syfte. Det är bra att tänka till innan. Men vi har alla en triggerpunkt som får oss att säga dumma saker.

Jag kan inte hålla igen alltid. Ibland önskar jag att någon sa till mig innan jag skriver. Tror det är bra att vi alla markerar om Det finns en risk att det blir skitsnack eller om det redan hänt. Bara så kan vi få till bättre attityder på nätet. 

Ok
    Anonym (Nåja ..) skrev 2022-10-31 21:44:26 följande:
    Hårda mot folk?
    Socialt inkompetente snarare.
    Där håller jag inte med. De vet precis vilken sida om gränsen de ska hålla sig. På grund av FilippaFL och Abc så ska jag bespara dig min analys av exakt hur Bianca lindade mamma runt lillfingret i det Tackochförlåtklipp jag såg från hennes show. Jag ska inte heller gå in på Irena Pozars kognitiva dissonans och feministiska kärlekshistoria med familjen Wahlgrens vackraste tjej. Jag ska kort sagt inte dela med mig så mycket mera av mina tankar även om jag själv tycker att det är väldigt underhållande att formulera dem. Karma kanske finns och då vore det ju tråkigt att samla på sig onödigt bagage 

Alla är lika värda. Kända människor har det inte lättare än andra. De kräver aldrig särbehandling. Människor ger aldrig fördelar till berömda människor. Unga idag vill inget hellre än att få en hederlig yrkesutbildning till ett bristyrke. Det är viktigt att vara hel och ren. Jag tittar inte på tv, det har jag inte tid med. Inför jul har jag nog med slakten av min egen falukorv. 

Svar på tråden Pernilla Wahlgren bu eller bä?