Hur ser mina chanser ut i en vårdnadstvist?
Ts, av det du beskriver i trådstarten så har du inget att komma med, inte han heller. Ingen av er kommer att få enskild vårdnad.
Ts, av det du beskriver i trådstarten så har du inget att komma med, inte han heller. Ingen av er kommer att få enskild vårdnad.
Tack för era synpunkter! Jag tänker att en gemensam vårdnad är samma sak som ett gemensamt ansvar och han tar ju inget ansvar nu. Så då såg jag det som en väg att kunna få ut honom ur lägenheten. Men då kan vi stryka det med ensam vårdnad, men ni får gärna komma med tips och förslag på hur jag ska få ut honom utan att förlora lägenheten. Det är mitt hyreskontrakt men eftersom att vi flyttade in tillsammans så går lägenheten under sambolagen eller vad man ska säga. På några av era svar låter det lite som att det är synd om honom men det här är alltså en man som struntar i sitt barn och behandlar mig väldigt väldigt illa hemma med mycket maktspel och hot.
Jag tänkte på en sak. Hypotetisk om jag skulle kräva en sambodelning och dom kommer fram till att det är min sambo som ska få ta över lägenheten på grund av att han har en skuldsanering och anses ha svårare att flytta, trots att jag som det ser ut nu har vårt barn mer än honom. Vad händer då med mig? För det är ju egentligen lika svårt för mig att skaffa lägenhet eftersom att jag inte står i någon kö och inte har några pengar. Så ska jag hamna på gatan då eller vadå?
Jag tänkte på en sak. Hypotetisk om jag skulle kräva en sambodelning och dom kommer fram till att det är min sambo som ska få ta över lägenheten på grund av att han har en skuldsanering och anses ha svårare att flytta, trots att jag som det ser ut nu har vårt barn mer än honom. Vad händer då med mig? För det är ju egentligen lika svårt för mig att skaffa lägenhet eftersom att jag inte står i någon kö och inte har några pengar. Så ska jag hamna på gatan då eller vadå?
Jag var i en sådan situation också. Jag var gift med honom och vi har barn tillsammans. Kontraktet på lägenheten står på mig och den är således min. Han hade rätt till hälften av innehållet i den. Möbler etc. Men själva lägenheten hade han inte rätt att ta, nej. Den var min, den är min och den fortsätter vara min. Säger sig självt att inte någon annan kan sparka ut en från ens lägenhet som man är kontrakterad på.