• Anonym (Essens)

Separerat , 9 månaders bebis , mina föräldradagar är slut

Anonym (TS) skrev 2022-10-31 02:19:35 följande:
    Det var inte så mycket rätt där tyvärr.. Det är min lägenhet , han fick flytta in när han blev av med sin gamla. Och jag har barn sen innan som bor här.. och det är inte ett par öl + att han knappt har varit på jobbet senaste månaden och antagligen kommer få sparken. Jag hade inget fast jobb utan pluggade när jag blev gravid. Har alltså inget jobb att gå tillbaks till.

Han får gärna ta några öl , jag dricker inte själv nu när jag ammar men jag var inte helnykterist heller innan.. men nu är det tyvärr väldigt väldigt långt ifrån ett par öl. 
    Du kanske kan plugga på distans med csn-lån i 3 månader, sedan kan ju sonen börja på förskola. Har du sökt plats?

Om pappan håller sig nykter och kan ta hand om barnet kanske han kan komma hem till dig istället på dagarna? Då är sonen i sitt trygga hem och farmors man är inte där.
    Är du orolig att pappan kommer ta droger eller dricka när han har barnet så måste du orosanmäla till socialen.

Om pappan inte vill skriva över sina dagar finns det tyvärr inte mycket du kan göra. Antingen får pappan då ta hand om barnet eller om du löser det med tex hyrd barnvakt om det inte finns någon annan i familjen som kan ställa upp.

Men ta hjälp av socialen och familjerätten om du känner oro över pappans eventuella missbruk.
Svar på tråden Separerat , 9 månaders bebis , mina föräldradagar är slut